Stan przegubu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Stan przegubu

Post autor: Bordos » wt maja 22, 2007 09:31

Jak na oko ustalic stan przegubu? ( mając go w ręce oczywiście - a nie z zewnątrz :bigok: )

Zewnętrzny - to kulki powinny byc gładkie i co jeszcze?

A wewnętrzny??


Pomużcie, bo bede je zdejmował, a nie chce pochopnie wymieniac...



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt maja 22, 2007 10:09

Bordos pisze:bo bede je zdejmował
Po co je będziesz zdejmował???
Bordos pisze:Zewnętrzny - to kulki powinny byc gładkie i co jeszcze?

A wewnętrzny??
Jak już na oko byłoby coś nie tak to by stukało jak nie wiem co. Więc najważniejsze jest czy przeguby nie stukają podczas jazdy i czy wewnętrzny nie ma luzu


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt maja 22, 2007 10:59

Ciężko jest na wygląd określić. Chyba że widać ewidentne uszkodzenia np. popękany wianuszek trzymający kulki. Moj jeden przegub miał właśniee taką sytuację a nie pukał, grzebałem bo guma pękła. \

Jeśli nie stukają a będziesz je demontował to ewentualnie mógbyś je przeczyścic i na nowo nasmarować, ale to nie ma większego sensu jeśli nie masz z nimi problemów. Jeśli masz gumy w niezłym stanie to też bym się nie bawił w wymianę chyba że jakieś naprawdę dobre kupisz, to zwykłe wytrzymaja parę miechów.



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » wt maja 22, 2007 11:35

jhosef pisze:Ciężko jest na wygląd określić. Chyba że widać ewidentne uszkodzenia np. popękany wianuszek trzymający kulki. Moj jeden przegub miał właśniee taką sytuację a nie pukał, grzebałem bo guma pękła. \

Jeśli nie stukają a będziesz je demontował to ewentualnie mógbyś je przeczyścic i na nowo nasmarować, ale to nie ma większego sensu jeśli nie masz z nimi problemów. Jeśli masz gumy w niezłym stanie to też bym się nie bawił w wymianę chyba że jakieś naprawdę dobre kupisz, to zwykłe wytrzymaja parę miechów.
No wlasnie z zewnętrzny mi stuka, żadko, ale czasem przy skręcie w lewo rytmicznie dosyc głośno stuka. Prawy przegub jest sprawdzony - bo guma mi tam pękła i przy jej wymiane był widac ze jest wszystko ok :)

Pozatym stukanie słychac z lewej strony.

A co do jakości to mi kolega mówił, zebym poszukał na szrocie jakiegos w dobrym stanie, przeczyścił pożądnie, dał nowa gumę - to będzie jeździl dłużej niż te za 80 zł w sklepach.

A co do wewnętrzenego - to jak stwierdzic czy ma luzy?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt maja 22, 2007 11:41

Bordos pisze:A co do jakości to mi kolega mówił, zebym poszukał na szrocie jakiegos w dobrym stanie, przeczyścił pożądnie, dał nowa gumę - to będzie jeździl dłużej niż te za 80 zł w sklepach.
Ja też tak wybrałem. Na szrocie kupiłem w bardzo dobrym stanie przegub zewnetrzny (org.) z oryginalna gumą VW za 35 zet. Nowy to minimum 100 zet a z ich jakościa bywa różnie.
Najważniejsze to dobre gumy. Mi takie po 20 zet popekały po 4 miechach.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt maja 22, 2007 11:41

Bordos pisze:A co do jakości to mi kolega mówił, zebym poszukał na szrocie jakiegos w dobrym stanie, przeczyścił pożądnie, dał nowa gumę - to będzie jeździl dłużej niż te za 80 zł w sklepach.
Daj spokój z używką tylko kupuj nowy w sklepie
Bordos pisze:A co do wewnętrzenego - to jak stwierdzic czy ma luzy?
Półoś w rękę i ruszać - ale to nie jest miarodajne, bo ja np luzów nie miałem a przegub był do wymiany


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » wt maja 22, 2007 11:46

Adamtd pisze:
Bordos pisze:A co do jakości to mi kolega mówił, zebym poszukał na szrocie jakiegos w dobrym stanie, przeczyścił pożądnie, dał nowa gumę - to będzie jeździl dłużej niż te za 80 zł w sklepach.
Daj spokój z używką tylko kupuj nowy w sklepie
Bordos pisze:A co do wewnętrzenego - to jak stwierdzic czy ma luzy?
Półoś w rękę i ruszać - ale to nie jest miarodajne, bo ja np luzów nie miałem a przegub był do wymiany

Jak jade prosto to nic nie stuka. Wiec mysle ze raczej wewnętrzne są ok:)

Kupie w sklepie, pisza na forum tu, że firmy Lobro są dobre:) - takie więc kupie.

Dzieki za pomoc:)

[ Dodano: 28 Maj 2007 21:33 ]
No i wszystko juz jasne:)

Dzis wymienilem wewnętrzny przegub z lewej strony i to on stukał sobie:)

Po odkręceniu śrub ze środka wysypały się kulki :/


Ciekawe ile brakowało to rozwalenia się tego na drodze;/

No ale teraz mam nowy przegubik ( w sumie oba - zewnętrzny i wewnętrzny ) i nic nie stuka i przy okazji znikły drgania kierownicy.

Jeszcze raz thx wszystkim co pomogli:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 424 gości