tylna wycieraczka sposób sterowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

tylna wycieraczka sposób sterowania

Post autor: abpel » pn maja 21, 2007 21:28

witam
Czy mogłby mi ktos z Was opisac działanie tylnej wycieraczki.....
Pchniecie manetki do przodu podaje impuls na przekaznik 72 a tan załacza silnik wycieraczki. Powinna ona zrobic wychył w druga strone powrót do sytuacji wyjsciowej i za ok 6 s dokładnie to samo....u mnie ona wychyla sie o 1/4 ruchu za ok 10 s dojdzie do konca i wroci po 10 s znowu cos tam sie wychyli i tak se skacze...
Pchniecie manetki dłuzsze przytrzymanie i wycieraczka smiga wraz z spryskiwaczem do momentu puszczenia manetki.....u mnie wycieraczka smiga wraz z spryskiwaczem do momentu trzymania manetki jak puszcze to staje :) a po chwili zaczyna sobie chodzic po swojemu tzn raz 1/4 onrotu za chwile kolejne 1/2 obrotu i tak cały czas aby ja wyłamusze poczekac do momentu az powroci w swoje miejsce wyjsciowe i wyłaczyc zapłon....
co i gdzie steruje praca tylnej wycieraczki jej trybami pracy itp bo z tego co udało mi sie znalezc to przekaznik 72 jest od tylnej a 99 od przedniej. Podmnieniony 72 od kolegi jaszczura zachowuje sie tak samo jak moj czyli jest on ok. Dodam tylko ze przednia wycieraczko chodzi bez zarzutów i jak w instrukcji napisano....
dzieki za info



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt maja 22, 2007 08:02

problem lezy w silniku zacina sie sam silnik, wiec powinnes go zdemontowac, przeczyscic a i smarowanie sie przyda


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » wt maja 22, 2007 08:11

T.O.B.I. pisze:problem lezy w silniku zacina sie sam silnik, wiec powinnes go zdemontowac, przeczyscic a i smarowanie sie przyda
Ale dziwne jezeli by sie silnik zacinał to tez zacinałby sie przy opcji tylna wycieraczka+spryskiwacz (manetka do przodu i przytrzymanie jej)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt maja 22, 2007 08:31

widocznie masz uszkodzony wyłącznik krańcowy w silniczku , styk który daje stały plus na silniczek a dostaje tylko impulsy z przekażnika na styk impulsowy i dlatego wycieraczka chodzi skokami



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » wt maja 22, 2007 08:34

a jest to element wymienny i jak mniej wieciej wyglada....???



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt maja 22, 2007 09:08

są to trzy styki i ścieżki w silniczku , jest to na dekielku co masz na trzy śrubki a na dużym kole są ścieżki , mozma to wymienić albo podgiąć , czasami te styki są zabrudzone i wystarczy czyszczenie

[ Dodano: 22 Maj 2007 09:12 ]
wyjmij silnik i odkęc dekielek , bez zdejmowania stojana z wirnika , zaraz zobaczysz ten wyłącznik krańcowy



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » wt maja 22, 2007 09:16

[a przy wyciaganiu silniczka musze zdemontowac ramie wycieraczki sorry ze tak marudze ale nie robiłem tego nigdy a nie chciałbym czegos zapsuc do konca takze lepiej sie pytac

na kostce do silnika dochodza 3 przewody ktory jest do czego...
jeszcze raz dzieki za info



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt maja 22, 2007 10:13

tak musisz sciagnac ramie, a silniczek od srodka wyciagnac bo raczejciezko by bylo w klapie to robic


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt maja 22, 2007 10:16

tak musisz zdjąć ramie wycieraczki bo ośka bezpośrednio napędza ramie , kabelki masz trzy brązowy to masa , czarno-żółty zasilanie stałe , zielono-czarny impuls z przekaznika czasowego tylnej wycieraczki



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » wt maja 22, 2007 10:18

a moglbys mi po krotce opisac jak sciagnac ramie wycieraczki....



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt maja 22, 2007 10:23

zdejmujesz maskownice pociągając ją do góry , jest na zaczepach potem odkręcasz nakrętke , odkręcasz silnik w środku klapy , tylko nie pogub podkładek gumowych , i wyciągasz całość

[ Dodano: 22 Maj 2007 10:25 ]
mskownica w jednych wycieraczkach jest na jednym nicie więc tylko sie odchyla a w innych schodzi cała



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » wt maja 22, 2007 21:28

abpel, Miałem tak samo i właśnie wróciłem z garażu po naprawie tego. U mnie było tak jak opisywał miś fazi,. Powodem nie łączenia tych szczotek było to, że firma BOSCH zastosowała do smarowania tego mechanizmu taki dziwny czerwony, gęsty smar, który z biegiem czasu przybrał konsystencje jakby kleju. Pokryte nim było wszystko włącznie z ścieżkami. Smar był tak gęsty, że odpychał szczotki. Wyczyściłem wszystko założyłem zwykły smar ŁT i chodzi jak ta lala. Godzinka roboty i jest OK


one loVWe

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr maja 23, 2007 21:06

miś fazi pisze:mskownica w jednych wycieraczkach jest na jednym nicie więc tylko sie odchyla a w innych schodzi cała
Wycieraczka nie jest na nicie, tylko tak sie wydaje. Trzeba ja podniesc do gory i smialo wyciagnac...
Juz ktos ostatnio pisal ze ma zanitowana maskownice, ale wyszlo na to, ze jednak nie ma takich ewenementow :P


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 23, 2007 22:18

są ja mam taką , przez bolec do przegubu ramienia ( ja go mam jako rurke , a nie bolca ) przechodzi dodatkowy trzpień , i właśnie tym jest moja maskownica mocowana , nie dam rady jej zdjąć , wiem o co Ci chodzi , ale ostatnio jak mi pękło mocowanie wycieraczki ( w zimie ) kupiłem w ASO orginał i taki wynalazek mi dali , jak będe miał czas to zrobie Ci fotke , nie wiem czy to jakis nowoczesny produkt :bigok: czy robi to jakiś geniusz , ale mam taką , starą miałem taką jak piszesz , i powiem Ci że jeszcze nie widziałem takiej jak moja a nieraz sie oglądam

[ Dodano: 23 Maj 2007 22:25 ]
i ma nabity znaczek VW



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 545 gości