Tracę prąd - co jest (prawdopodobnę) przyczyną?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Tracę prąd - co jest (prawdopodobnę) przyczyną?

Post autor: Agamek12 » pn maja 21, 2007 20:15

No więc tak: zostawiłem auto w czwartek popołudniu na kilka dni. W niedzielę wieczorem akumulator wyładował się całkowicie (nie świeciły żadne kontrolki) - auta nie udało się uruchomić. Dziś popołudniu pojechałem go zapalać z kolegą. Odpalaliśmy go na kablach (dawca mk3 TDI), ale na początku tylko przygasały kontrolki, rozrusznik nawet nie drgnął. Jednocześnie kable cholernie się nagrzały. Ale po kilkunastu próbach nareszcie zakręcił. Dojechałem do domu (około 5 minut jazdy) i po zgaszeniu auto normalnie zapaliło. Ponowiłem próbę po około 15 minutach. Efekt: jedynie słabe świecenie kontrolek, rozrusznik nawet nie drgnął. Co jest??? Koncepcję zużytego akumulatora wstępnie odrzucam (jako zbyt oczywistą). Obstawiam zwarcie - ale gdzie?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 21, 2007 20:17

Obstawiam zwarcie - ale gdzie?
tak wydaje mi sie ze winowajca tego zamieszania moze byc bendix na rozruszniku wyciągnij cały rozrusznik sprawdz styli automaru i tuleje w rozruszniku



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn maja 21, 2007 20:57

Na wyłączonym zapłonie wepnij między + akumulatora a kleme szeregowo miernik i sprawdz ile amper ciągnie. Jak będzie bardzo mało to zapewne masz zwarcie celi w akumulatorze. Jak będzie spore to znaczy że coś z instalacji podkrada ci prąd. Wtedy można próbować dojść co jest przyczyną przez szknynke bezpieczników i wpinanie sie kolejno do każdego miernikiem.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » pn maja 21, 2007 21:00

A wiec tak: odpalic na poczatku nie mogłes z prostej przyczyny gdyz Twój aku byl tak wyładowany ze pozaral caly prad. Spotkalem sie z takim przypadkiem nie raz i przyczyny były różne naprawde. Podam te z ktoymi ja sie spotkalem. Padniety alarm robil zwarcie. Uszkodzone radio robilo zwarcie. To sa dwa najczescies przezemnie spotkany byl jescze jeden ale to elktryk zle zamontowal centralny i tez siorbal pradu jak głupi, ja na Twoim miejscu faktycznie obejzal bym instalacje bardzo dokladnie, czy jakis odbiornik pradu nie nawalił. I tak jak napisal kolega sprawdził bym rozrusznik jeżeli zle kreci bo jak dobrze to raczej bym go wykluczył. Ale pewnie przyczyna bedzie inna :) tak to jest zawyczaj ze boli go tam gdzie najmniej sie spodziewamy :( I pamietaj jak odpalacz na kable to zostaw go podpietego na min 15 min zeby aku sie doładował. i zmiez gestosc elektrolitu w akumulatorze.



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pn maja 21, 2007 21:01

dziejo pisze:
Obstawiam zwarcie - ale gdzie?
tak wydaje mi sie ze winowajca tego zamieszania może być bendix na rozruszniku wyciągnij cały rozrusznik sprawdź styki automatu i tuleje w rozruszniku
zaraz wykręcę i zobaczę...

Aha: robię też test polegający na tym, że na noc wkładam naładowany aku ale go nie podpinam w instalację - jak się rozładuje, to wiadomo: aku jest to wyrzucenia...


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » pn maja 21, 2007 21:46

Agamek12 pisze:Obstawiam zwarcie - ale gdzie?
Ja miałem podobnie w moim przypadku winowajcą była ta mała żarówka w bagażniku od strony kierowcy nawet przy zamkniętej klapie świeciła i rozładowywała mi aku


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » pn maja 21, 2007 22:17

załaduj aku. potem odepnij jedna kleme. podlacz miernik szeregowo tak zeby caly prad plynal przez miernik i zobacz ile pradu Ci idzie podczas kiedy nie jest przekrecony zaplon... tak 0,02 ampera to jest jeszcze ok. bo alarm itp itd... jak bedzie kolo tych 0,02 to znaczy ze aku jest spieprzony...



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » wt maja 22, 2007 07:26

No cóż, warsztat mówi, że to aku. Może mieć rację?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości