Problem z altenatorem valeo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z altenatorem valeo
Witam. mam problem z altenatorem valeo. Alternator raz ładuje a raz nie ładuje. Brak ładowania zauwżam w momencie kiedy wskazówki zarówno od ilości paliwa jak i temperatury cieczy chłodzącej szybko idą w dół (raz się zdarzyło że doszły do zera - i stanąłem - akumulator był totalnie rozładowany i potrzebna była pomoc), jasność podświetlenia radia maleje, itp. W momencie kiedy to następuje czasami jest ratunek czyli szybko redukuję bieg do III lub nawet do II po to by szarpnąć paskiem i kołem pasowym alternatora i alternator zaczyna znów pracować. Jest to dziwny objaw. Moim zdaniem to regulator...chyba że ktoś spotkał się z czymś podobnym. proszę o sugestie.
majster72, zacznij od sprawdzenia paska klinowego.Jeśli jest za słabo naciągnięty to mogą być takie objawy. Druga sprawa- wykręć reg. napięcia i sprawdź szczotki, mogą być już za krótkie. Dla alernatora boscha wartość min. to 5mm, dal valeo pewnie podobnie.
[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 01:17 ]
[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 01:17 ]
To oczywiście nieporozumienie, 14.5V to właściwe napięcia, może być nieco niższe.aluk0 pisze:A NA WYSOKICH OBROTACH NQWET 17,4V
Pasek został już wymieniony wcześniej (tydzień temu), wymieniłem też koło pasowe, odpowiednio naciągnąłem pasek, więc myślę że to nie on, raczej szukałem przyczyny w regulatorze. Pójdę może będą mieli od ręki.
[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 14:14 ]
Przyczyna braku ładowania została znaleziona. Po wymianie regulatora alternator dalej nie działał. Pojechałem do elektryka samochodowego. Oglądneliśmy alternator od środka, okazało się że jeden z przewodów w wirniku połączonych z pierścieniem (po którym chodzą szczotk) jest urwany, poza tym kilka blaszek w stojanie było uszkodzonych. Tak naprawdę alternator został wymieniony na inny. Jak na razie chodzi.
bodzio_j pisze:majster72, zacznij od sprawdzenia paska klinowego.Jeśli jest za słabo naciągnięty to mogą być takie objawy. Druga sprawa- wykręć reg. napięcia i sprawdź szczotki, mogą być już za krótkie. Dla alernatora boscha wartość min. to 5mm, dal valeo pewnie podobnie.
[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 01:17 ]To oczywiście nieporozumienie, 14.5V to właściwe napięcia, może być nieco niższe.aluk0 pisze:A NA WYSOKICH OBROTACH NQWET 17,4V
[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 14:14 ]
Przyczyna braku ładowania została znaleziona. Po wymianie regulatora alternator dalej nie działał. Pojechałem do elektryka samochodowego. Oglądneliśmy alternator od środka, okazało się że jeden z przewodów w wirniku połączonych z pierścieniem (po którym chodzą szczotk) jest urwany, poza tym kilka blaszek w stojanie było uszkodzonych. Tak naprawdę alternator został wymieniony na inny. Jak na razie chodzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 352 gości