Jak podpiąć elektryczną pompę paliwa?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bazyl GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:54
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: MK3 1.8 GT
Silnik: ADZ

Jak podpiąć elektryczną pompę paliwa?

Post autor: Bazyl GT » śr maja 16, 2007 09:47

Witajcie. Swap wykonany, wiązki podpięte. Pozostało podłączenie elektrycznej pompy ( 2 pomp?). Posiadam kabelek dwupinowy do pompy obok zbiornika zakończony z drugiej strony białą wtyczką (oczywiście 2 piny) z okrągłymi "bolcami" - może komuś coś to mówi, bo mi niewiele. Pytanie brzmi : Jak najlepiej to ustrojstwo podłączyć? Czy muszę tachać kabelek od skrzynki bezpiecznikowej, czy można się gdzieś sensownie wpiąć? A może "poniemieckie inżyniery" przewidzieli w instalacji miejsce na wpięcie tego czegoś ( jest wtyk przecież jakiś) ? Zwracam się o pomoc, do tych którzy podłączali juz coś takiego u siebie, lub mogą mi opisać jak to wygląda w oryginale. Chętnie też przygarne schemat do podłączenia tego. W sumie niewielki problem, ale nie chcę stanąć przed faktem, że rozpruje pół wnętrza aby pociągnąć przewód, a potem ktoś mnie uświadomi "A tam jest wtyczka do tego!" :grin: Kto pyta nie błądzi. Koledzy pomóżcie - bedą punkty. Z góry dzięki :pub:



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr maja 16, 2007 11:25

Heja banana ;)


Ja robiłem/robię swapa z PN na PL... i też miałem podobną rozkminę bo oryginalnie w PN na tył auta idą tylko dwa kable brązowy(masa) i fioletowo czarny (poziom paliwa w baku). A w PL oprócz tych dwóch idzie jeszcze żółto czerwony kabel z plusem.... Też rozkminiałem jak to zrobić żeby nie wymieniac tej całej wiązki która idzie na tył auta. Ale uwagi na to, że podpięcie tego na dziko nie pozwoli potem na odcięcie paliwa sterownikowi ;) np na hamowni, pociągnąłem na tył kabel z plusem z odpowiedniego miejsca w skrzynce bezpieczników pod kolumną kierownicy. Miałem to szczęście że miałem całą wiązkę idącą na tył z PL-ki więc miałem też te wtyczki:

Obrazek

więc uciąłem wtyczkę od PN i dosztukowałem te od PL dodając jak już wcześniej napisałem jeden kabel z plusem, który poprowadziłem ze skrzynki.

Tu masz ogólny schemat skrzynki od golfa..

Obrazek

a tu masz zaznaczone na żółto jak to jest poprowadzone do i ze skrzynki... powinieneś dojść do ładu :)

Obrazek

Tylko jak nie masz oryginalnych wtyczek które idą na tył auta to musisz rzeźbić bo inaczej tego nie połączysz....




Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bazyl GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:54
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: MK3 1.8 GT
Silnik: ADZ

Post autor: Bazyl GT » śr maja 16, 2007 19:58

Wielki punkcior za wyczerpujacą odpowiedź! Porzeźbiłem na wtykach, pociagnąłem kabel i zagrało za pierwszym razem. Tylko przy próbie ciśnienia rozwaliło wadliwy wtryskiwacz i jestem teraz mocno wk... :grrr: - ale to inna bajka. Pompy pracują i teraz jeszcze zrobi się te cholerne wtryski i spróbujemy odpalić "frankensteina". :) PozdraVWiam.



Awatar użytkownika
gregor_oe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 20, 2005 22:28
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Post autor: gregor_oe » śr maja 16, 2007 20:11

to ja sie jeszcze podłącze do pytania a jak podpiąć pompy do starej elektryki w mk2 rok 86 i pytanie czy obie pompy zasila sie jednym kablem łącząc równolegle?


pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr maja 16, 2007 20:55

Bazyl GT pisze:Porzeźbiłem na wtykach, pociagnąłem kabel i zagrało za pierwszym razem.
inaczej się nie da :).... a jak działa to bardzo się cieszę..strałem się wytłumaczyć najlepiej jak umię :)...
gregor_oe pisze:jak podpiąć pompy do starej elektryki w mk2 rok 86 i pytanie czy obie pompy zasila sie jednym kablem łącząc równolegle?
hmm... napisz co tam było zamieniane w aucie... bo nie wiem o czym dokładnie mam pisać...
Na tych schematach co dałem wszystko jest czarno na białym jak to podłaczyć... jeśli masz 2 pompy to będziesz miał w sumie 3 kable do nich... G1/3 to kabel który idzie od sterownika (u mnie w 16v) do skrzynki... a potem wychodzi do pompy gniazdem M2... a dwa pozostałe czyli brązowy i fioletowo czarny to już być musiały od nowości (bez względu na rok, tylko nie wiem czy o takich kolorach) ;)... A pompy są zasilane równolegle czyli do tej w baku idą wszystkie trzy kable a do tej zewnętrznej idą 2 czyli PLUS i MASA...


Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
gregor_oe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 20, 2005 22:28
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Post autor: gregor_oe » czw maja 17, 2007 23:05

tirsone pisze:hmm... napisz co tam było zamieniane w aucie... bo nie wiem o czym dokładnie mam pisać...
wiązka z silnika i puszka bezpieczników
powiedz czy Ty jesteś z grodziska mazowieckiego bo widzie ze dobrze kumasz elektrykę a ja mam problem z jej podłączeniem do silnika wiec jeśli byłbyś z okolic warszawy to może byśmy sie jakoś stykneli i może Byś mi trochę pomógł


pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 23:10

gregor_oe pisze:równolegle?
pomijając szczegóły połączeń: tak, obie działają równocześnie. Mógłbyś np pociągnąć jeden kabel od przekaźnika pomp i potem go rozdzielić na obie pompy, gdybyś nie mial wiązki jak trzeba (plus bezpieczniki)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pt maja 18, 2007 11:23

gregor_oe pisze:powiedz czy Ty jesteś z grodziska mazowieckiego
z powiatu grodziskiego :)
gregor_oe pisze:dobrze kumasz elektrykę
cały czas się uczę.. natomiast jeśli masz do podłączenia tylko te pompy to wierz mi że sam też dasz radę... Moglibyśmy się spotkać ale u mnie z czasem jest krucho ;/ co chyba że w przyszłym tygodniu coś wykombinuję.

Ale łatwiej będzie jeśli cykniesz fotki tych wtyczek które już masz ..tzn tych z wiązki idącej na tył oraz gniazd/wtyczek od tych pomp które masz. Wtedy wytłumacze Ci co i jak masz zrobić.. i napisz jaki tym masz tej skrzynki..tzn czy starszy (do 1989r) czy nowszy (od 1989r)...

pozdro


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
gregor_oe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 20, 2005 22:28
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Post autor: gregor_oe » pt maja 18, 2007 21:00

ja mam do podłaczenia cała elektryke silnika bo coś mi sie spieprzyło i silnik nie chce odpalić wiec szukam pomocy u wszystkich co sie choć trochę na tym znają


pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pt maja 18, 2007 23:14

gregor_oe pisze:ja mam do podłaczenia cała elektryke silnika bo coś mi sie spieprzyło i silnik nie chce odpalić wiec szukam pomocy u wszystkich co sie choć trochę na tym znają
napisz jaki silnik... jakie auto ...który rok itd.... może będę coś wiedział..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
gregor_oe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 20, 2005 22:28
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Post autor: gregor_oe » sob maja 19, 2007 09:04

autko mk2 rok 86 silnik 1.8 pf rok 87


pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 19, 2007 10:04

Obrazek
uproszczony schemacik


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn maja 21, 2007 14:31

gregor_oe pisze:autko mk2 rok 86 silnik 1.8 pf rok 87
no kurczaczki i tu jest problemik bo ja u siebie mam skrzynkę z 91 roku... a na tych starszych to słabo się znam ;/...Rozumiem że Ty wszystko podpiąłeś właściwie a mimo to nie pali?...czy nie wiesz jak podłaczyć? wrzuć tu fotki jak możesz (wiązki, silnika... i czego tam masz jeszcze)... bo ja pomóc Ci mogę ale tylko w jakimś tam stopniu ponieważ nie znam się za dobrze na tych silnikach...

Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit77 » wt sie 28, 2007 10:28

Żeby nie mnożyć tematów piszę w tym.Pomagam w swapie silnika w scirocco i jest potrzeba podpięcia elektrycznej pompy paliwa.Jak podpiąć pompkę do starej instalacji elektrycznej przy najmniejszaj ingerencji w kable.I druga rzecz,czy pompka może być umieszczona w komorze silnika.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 223 gości