MK3 1.9TDI olej 15w40 min. czy mozna zalac polsyntetyk?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lukasz3k
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
- Lokalizacja: Karniewo/Wawa
- Kontakt:
MK3 1.9TDI olej 15w40 min. czy mozna zalac polsyntetyk?
Witam, mam aktualnie zalany olej mobila 15w40 mineral ale po poczytaniu troche forum wydaje mi sie ze lepszy do tego silnika ze wzgledu na turbo bedzie jakis polsyntetyk czy mozna bez obaw zalac polsyntetyk? czy nic sie nie stanie? jest to golf 1.9tdi 180tys przebiegu
--
Pozdrawiam
--
Pozdrawiam
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
A dlugo pomykasz na 15? Zalej tez mobilem - nie powinien tak odczuc roznicy. Zreszta sam zobaczysz czy nic autu nie jest / wycieki i te rzeczy / i ew. wrocisz do starego oleju.
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Ja przy 230tys zalem połsyntetyk, widzialem na fakturach ze w niemczech przy 190 tez taki byl lany. Po przejechaniu 2tys na bagnecie nic nie ubylo, cieklo mi troche z pod podstawy filtra, ale to przed jak i po, ale na bagnecie i tak nic nie ubylo. Moj silnik mial udokumentowany przebieg, nie kopcił wogole nawet przy max obrotach. TDI poki nie bedzie bral jezdzic na polsyntetyku ile wejdzie.
Poprzednio: UAZ, frontera , sierra , xantia, astra , vento , audi a4,
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Nawet jak bierze litr/10kkm to i tak polsyntetyk..Kamill pisze:TDI poki nie bedzie bral jezdzic na polsyntetyku ile wejdzie.
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
No tu lepiej bądz ostrożny,jeśli minerał był chwilowo to tak.Ale jesli nabito na nim ze 30k lub więcej to nie wiem.Jak zalejesz pólsyntetykiem obserwuj czy nie za dużo cieknie ,bo ciec bedzie na pewno.No i czy nie będzie dużo głośniejszy.Chyba że wszystko sobie pouszczelniasz wymienisz szklaneczki itp.I dalej nikt ci nie da gwarancji co będzie, bo nikt tego raczej nie ryzykował.Jak ktos ma 300k na pólsyntetyku to pewnie że bedzie tak dalej trzymał- ale powrotu z minerala po jakimś przebiegu to raczej chyba nie ma
Kamil od 190 do 230 latałes na mineralu i potem powrót na pól?
Kamil od 190 do 230 latałes na mineralu i potem powrót na pól?
zastanawiam się skąd biora sie opinie że olej zacznie wyciekac z silnik ,
wałkując posty zauwarzyłemże dużo ludzi to powtzarza , nie mając napewno z tym doświadczenia.
Przecież jeżeli na mineralnym uszczelki nie ciekły ,to przecież półósyntetyk ich nie rozpuści - to jest nie logiczne i nie możliwe.
Jedyne co może sie stać w starszych silnikach to :
zmywanie nagaru na
-panewkach (spadek ciśnienia oleju),
-w szczelinach pierścieni co moze powodować spadek kompresji i zwiękrzony pobór oleju
- na regulatorach chydraulicznych zaworów co może skutkować głośną pracą rozrządu .
Jeżeli silnik nie bierze oleju, nic z niego nie kapie ( a jeżeli kapie to można wymienić uszczelki ) , ciśnienie oleju ma w normie , rozrzą pracuje prawidłowo to spokojnie możesz wymienić na ten półsyntetyk .
wałkując posty zauwarzyłemże dużo ludzi to powtzarza , nie mając napewno z tym doświadczenia.
Przecież jeżeli na mineralnym uszczelki nie ciekły ,to przecież półósyntetyk ich nie rozpuści - to jest nie logiczne i nie możliwe.
Jedyne co może sie stać w starszych silnikach to :
zmywanie nagaru na
-panewkach (spadek ciśnienia oleju),
-w szczelinach pierścieni co moze powodować spadek kompresji i zwiękrzony pobór oleju
- na regulatorach chydraulicznych zaworów co może skutkować głośną pracą rozrządu .
Jeżeli silnik nie bierze oleju, nic z niego nie kapie ( a jeżeli kapie to można wymienić uszczelki ) , ciśnienie oleju ma w normie , rozrzą pracuje prawidłowo to spokojnie możesz wymienić na ten półsyntetyk .
Ty się Kazuk zastanawiasz a ja to wiem.Zmieniłem z minerala na pól, i cieknie drogi kolego.Cieknie z pod filtra, cieknie z pod michy i poci się pokrywa to widać prawie zaraz.Myślałem aby to wszystko uszczelniać ale i silnik nie chodzi jak wcześniej jest głośniejszy to fakty.Jeśli dojdzie jeszcze to co ty piszesz to jasne da się wszystko wymienić tylko czy WARTO nawet ryzykując padnięcie turbiny za czas jakiś.Dla mnie nie ,ale może się mylę, zrobiłem na tym pólsyntetyku 1k i zmieniłem na mineral.
moze dał bym sie przekonać do tych uszczelek pod miska i pod pokrywa zaworów (ale tez nie bardzo)
ale jak ktoś pisze ze od zmiany oleju zaczoł mu ciec filter oleju to mnie rozbraja przecież chyba zmieniałeś ten filter przy zmianie oleju więc uszczelka jest nowa i nie ma prawa nic ciec jak jest to dobrze zrobione , no chyba że tobie za starości półsyntetyk blok rozpuszcza
ale jak ktoś pisze ze od zmiany oleju zaczoł mu ciec filter oleju to mnie rozbraja przecież chyba zmieniałeś ten filter przy zmianie oleju więc uszczelka jest nowa i nie ma prawa nic ciec jak jest to dobrze zrobione , no chyba że tobie za starości półsyntetyk blok rozpuszcza
Jak masz ksiazke serwisowa albo jakies faktury z wymian w niemczech to bedzie napisane jaka gestosc byla lana, moze gdzies jest stara kartezcka tam tez czasmi jest napisane, w niemczech wklejaja ja czasem zamiast wieszac na druciku np. gdzies w dzwi albo na pasie przednim.
Poprzednio: UAZ, frontera , sierra , xantia, astra , vento , audi a4,
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
kazuk pisze:moze dał bym sie przekonać do tych uszczelek pod miska i pod pokrywa zaworów (ale tez nie bardzo)
ale jak ktoś pisze ze od zmiany oleju zaczoł mu ciec filter oleju to mnie rozbraja przecież chyba zmieniałeś ten filter przy zmianie oleju więc uszczelka jest nowa i nie ma prawa nic ciec jak jest to dobrze zrobione , no chyba że tobie za starości półsyntetyk blok rozpuszcza
Uszczelke trzeba posmarowac olejem jak wymieniasz. W przeciwnym razie bedzie ciekla.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Lukasz3k pisze:no jest etykietka Castrola i jest zaznaczony Castrol GTD Magnatec 10w40 to jak sie domyslam to polsyntetyk, czyli moge teraz zalac polsyntetyk tego mobila nic powaznego nie powinno sie stac??
--
Pozdrawiam
Zalej jak miales tego Castrola GTD Magnatec. Super olej. Ja jak wymienialem to chcialem go tylko ze GTX bo mam benzynke. Niestety u ciotki gdzie zmienialem nie mieli tego, to wybralem Mobil Super S. Tez super olej jak sie rozeznalem.
I nie przesadzajcie troche z tym polsyntetykiem. To ze wam nigdzie nie cieknie nie oznacza ze robicie dobrze silnikowi. Wazne jest zeby na silniku powstal odpowiedni film, ktory chroni silnik.
A 15W oznacza min. temp w zimie, przy ktorej olej spelnia swoje wlasciwosci, a 40 max w lecie(40 stopni).
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 288 gości