Koło pasowe pompy wody obciera o osłonę paska rozrządu [PN]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Koło pasowe pompy wody obciera o osłonę paska rozrządu [PN]

Post autor: Lipek81 » czw maja 17, 2007 10:03

Witam.
Problem jest taki, że koło pasowe od pompy wody obciera o dolną osłonę paska rozrządu. Koło nie jest krzywe (nie ma bicia), wszystko wygląda, że jest ok, ale jest za blisko tej osłony i trze. Jak to zlikwidować? Obrazek

(Zdjęcie z telefonu, więc trochę kiepska jakość)


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » czw maja 17, 2007 15:28

a uszczelki pod glowica czasem nie robiles?
jest taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca. Z tego co widac to masz przesunieta w lewo i jak jest załozona obudowa to ci trze. Albo jeszcze inna rzecz sie dzieje...
ale wiecej nie widze


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » czw maja 17, 2007 19:01

-pawlo111 pisze:a uszczelki pod glowica czasem nie robiles?
jest taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca. Z tego co widac to masz przesunieta w lewo i jak jest załozona obudowa to ci trze. Albo jeszcze inna rzecz sie dzieje...
ale wiecej nie widze
Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
To koło trze tak sobie od kąd masz samochód czy może robiłeś coś przy rozrządzie i po złożeniu tak się stało. Ja bym stawiał na źle załorzoną osłone paska. ew jak jest dobrze założona to odkręć koło pompy wody i daj po jednej podkładce na śruby. Odsuniesz je o kilka milimetrów. A czy koło jest w jednej lini z pozostałymi?



Awatar użytkownika
bufu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:23
Lokalizacja: zdolny śląsk

Post autor: bufu » czw maja 17, 2007 19:32

mam identyczny problem - tez koło mi trze o osłonę - siedzi ona sztywno a koła są prosto



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 17, 2007 19:36

dołącze się o mam identyczny problem. Nie jest to wina obudowy paska rozrządu bo niebardzo jak w tym miejscu da sie ją źle założyć. Jak widać na zdjęciu zaraz przy tym jest mocowanie na śrubę i wszystko dobrze przylega.

Czy może są do tego kołka pasowego jakieś dystanse?



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » czw maja 17, 2007 20:28

Gangst3R pisze:Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
a robiles kiedys uszczelke pod głowica???
jak nie to sobie kiedys zobacz jak bedziesz głowce dokrecal. Jak polapiesz lekko szpilkami to zobacz czy sie nie przesuwa czy nie? i bedziesz wiedzial. +- 3-4 mm w kazda strone

Czesto widac to po tym ze pasek chodzi krzywo na kole....


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw maja 17, 2007 22:17

Ja tez myślałem,że z głowicy wystają tuleje ustalajace i że sie nie da przesunąć...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt maja 18, 2007 06:38

Osłona jest dokręcona do końca, nic nie odstaje, koło pasowe jest w linii z pozostałymi (tak na oko) kołami. Te tarcie jest od kiedy mam ten samochód. Poprzedni właściciel nic nie mówił o wymianie uszczelki pod głowicą, ale mam z nim kontakt - zapytam. Też myslalem o tych podkładkach pod te koło, aby je nieco odsunąć, ale wtedy nie byłoby w lini z pozostałymi - nie wiem, czy to będzie w czymś przeszkadzało.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

ma-ciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 08, 2007 12:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ma-ciej » pt maja 18, 2007 08:37

Ja mam inne koło pasowe na pompie. nie jest tak bardzo wypukłe. szczelina między kołem a osłoną paska rozrządu 3mm. myślę, że pomysł z podkładkami jest dobry. trzeba zobaczyć, czy nie będzie potem piszczał pasek klinowy, i czy nie będzie go "zjadać" zbyt szybko.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pt maja 18, 2007 10:19

-pawlo111 pisze:
Gangst3R pisze:Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
a robiles kiedys uszczelke pod głowica???
jak nie to sobie kiedys zobacz jak bedziesz głowce dokrecal. Jak polapiesz lekko szpilkami to zobacz czy sie nie przesuwa czy nie? i bedziesz wiedzial. +- 3-4 mm w kazda strone

Czesto widac to po tym ze pasek chodzi krzywo na kole....
tak się składa, że wymieniałem uszczelkę pod głowicą i tak jak pisze stonefree o ile dobrze pamiętam są tam takie kołeczki które wchodzą w górną część i nie da się przesunąć. Pisze jak jest w silniku PN, jak ty masz w swoim to nie wiem widocznie inaczej (chociaż w to wątpie).



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt maja 18, 2007 11:22

-pawlo111 pisze:est taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca.
pierwsze slysze,Lipek81, sprawdz czy masz poprawnie załozona osłone, ja mialem tak ale to wina byla tego ze osłona byla juz odkształcona od temperatury i wymienilem na prosta. Zobacz czy wszystkie srubki sa dokrecone i czy czasem jakies tulejki ktore sa w osłonce sa na miejscu , cos musiales przekombinowac z osłona, albo sruba nie na swoim miejsu i nie wkrecila sie do konca.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob maja 19, 2007 11:47

Dzisiaj sie przyjrzalem i okazalo sie, że jednak te kolo od pompy jest troche przesuniete w stosunku do kola walu korbowego. I teraz pytanie - czy moze mam zalozone jakies inne kolo, czy cos innego jest nie tak? Oslona paska rozrządu jest raczej prosta, uszczelka pod glowica nie byla nigdy zmieniana.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob maja 19, 2007 22:28

Lipek81, słuchaj a moze koło nie jest od tego motoru ? zmieniales kółko ? bo sa np roznice dla kołka w silniku ze wspomaganiem ( bardzo ciezko dostepne , wiem bo mi peklo i szukalem) a inne w silniku bez wsomagania, jezeli to jest oryginalne kółko to moze sprobuj cos podłozyc pod kółko zeby odsadzic minimalnie od pompy,bo pewnie pasek jest skrzywiony?

[ Dodano: Sob Maj 19, 2007 10:32 pm ]
ale po zdjeciu widze ze masz zalozone kołko od silnika bez wspomagania i chyba na zdjeciu nie widze paska od wspomy wiec sprobuj jakies podkladki zapodac, troszeczke dłuzsze sruby zeby zalapało i bedzie ok.
Ja tak jako ciekawostke powiem ze ja mam kolko do wspomagania w swoim , przerobione z kółka pompy wody od Wartburga :D , troszeczke kombinowania ale jest z zeliwa i nie zagnie sie tak jak to blaszane oryginalne ( gleba +wysoki kraweznik robi swoje :) )


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 20, 2007 08:20

guti pisze:pompy wody od Wartburga
To jakiś stary rocznik.W moim 83' było plastikowe ;) Ale przyspieszenie to ta maszyna miała, mmm.... I biegi przy kierze



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 346 gości