zawory recyrkulacji spalin - ratujcie przed śmiercią

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bzyk62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:50
Lokalizacja: Warszawa

zawory recyrkulacji spalin - ratujcie przed śmiercią

Post autor: bzyk62 » czw maja 17, 2007 20:32

Szukam zaworów recyrkulacji spalin: podciśnieniowy sterujący i dwie sztuki zwrotnych. Silnik 1.3 GT, benzyna, rok produkcji 1985 (początek).
Sytuacja jest tragiczna bo "dziadek" jest unieruchomiony i trochę zaniedbany, a administracja dała mi czas do końca maja, żeby go ruszyć z parkingu. Później mają go odholować na parking policyjny. Przyzwyczaiłem się do VW, teraz jeżdżę MK4, ale chcę "dwójkę' jeszcze spróbować zreanimować, a nie dać do złomiarni.
Wysłałem posta na giełdę, ale na razie cisza...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 20:43

bzyk62 pisze:Szukam zaworów recyrkulacji spalin: podciśnieniowy sterujący i dwie sztuki zwrotnych. Silnik 1.3 GT, benzyna, rok produkcji 1985 (początek).
uff. Chyba lepiej będzie jak dasz fotki, albo wskażesz na jakimś rysunku o jakie elementy chodzi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw maja 17, 2007 20:51

PAWEł -MAREK chyba oto chodzi :crazy: http://www.auto-szrot.com/index.php?m=k ... 3&sortuj=4
Obrazek
chyba oto chodzi ale więkrzości te zawo\ry wystepuja w dieslach



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 20:55

No tak. Slyszałem. A tu mamy golfa II w wersji GT, z silnikiem 1,3, może nawet na najpełniejszym wtrysku, więc jeszcze nie jarzę :)

bzyk62 elementów o których piszesz brak w silniku 1,3 z dwójki. Jest zawór regulujący obroty biegu jałowego na zimnym. o to ci chodzi?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bzyk62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bzyk62 » czw maja 17, 2007 21:06

Zapomniałem dodać, że jest to jakaś szwajcarska wersja. Natomiast o zaworach poinformował mnie znajomy mechanik, ale to nie jakiś blacharz, a facet z serwisu. Zaraz spróbuję wrzucić fotki. Aha, na korpusie jest nalepka z następującymi informacjami:
logo VW 021 131 604
Logo ND 084300-0250
ND2 1D
Nippondenso Made in Japan



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw maja 17, 2007 22:13

bzyk62 pisze:że jest to jakaś szwajcarska wersja.
czy szwajcarska - ruska -polska :bajer: budowa jest ta ta sama
może mechanik nazwał to po swojemu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 22:31

bzyk62 pisze:Zapomniałem dodać, że jest to jakaś szwajcarska wersja. Natomiast o zaworach poinformował mnie znajomy mechanik, ale to nie jakiś blacharz, a facet z serwisu. Zaraz spróbuję wrzucić fotki. Aha, na korpusie jest nalepka z następującymi informacjami:
logo VW 021 131 604
Muszę Cię bardzo przeprosić za dowcipki. Wyszło na to że jestem osioł. Faktycznie masz szwajcarską wersję Golfa II, z silnikiem o oznaczeni GT. Ma ona gaźnik Pierburg 34PIC. Jest tam faktcznie układ zwany recyrkulacją spalin, chociaż chodzi chyba o gazy z komory silnika, coś z odmą. W ramach przeprosin poślę zaraz screeny z ETKI

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 10:35 pm ]
Obrazek

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 10:44 pm ]
Nawet nie przyszło mi do głowy że coś takiego było, szwajcarski fioł na punkcie ekologii.
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 22:47 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw maja 17, 2007 22:45

Paweł Marek pisze:Wyszło na to że jestem osioł.
więc i ja równiez :blush: człowiek się uczy całe zycie :blush: :blush:
Vergaser 31PIC -7 Golf 1,3/44KW



bzyk62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bzyk62 » czw maja 17, 2007 22:51

Dzięki, i teraz wszystko jasne. To jest element nr 8 na rysunku czyli zawór nadmiarowy. Zawór zwrotny (7) będzie pewnie też do wymiany. Tylko dlaczego według zaleceń mechola miałem kupić dwa zawory zwrotne? I gdzie to do cholery kupić dla tego rocznika?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 22:59

bzyk62 pisze:I gdzie to do cholery kupić dla tego rocznika?
będzie problem, cena w ASO raczej cię zszokuje, a model jest tak rzadki że znaleźć u nas na szrocie to chyba niepodobieństwo.
Pozostaje się zastanowić jak to obejść, prawdopodobnie silnik zadziala normalnie po zaślepieniu tego układu, ale na ten temat się nie wypowiem, nie widziałem tego.
Inna opcja: założyć zwykły gaźnik Pierburg 2E3 i zlikwidować tą całą recyrkulację.

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 11:01 pm ]
bzyk62 pisze:Tylko dlaczego według zaleceń mechola miałem kupić dwa zawory zwrotne
są dwa, zobacz na rysunek, jest na nim jeden do jednej pary węzy, a do drugiej pary będzie taki sam

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 11:05 pm ]
Tu masz jeszcze link do niemieckiego sprzedawcy cześci do gaźnikow, ale tego co szukasz pewnie nie będzie, bo jest to poza gaźnikiem
http://www.ruddies.business.t-online.de/autoverg.htm


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bzyk62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bzyk62 » czw maja 17, 2007 23:26

Panowie, dzięki za pomoc. Muszę się przespać z tym problemem, ale wyrok chyba już zapadł.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw maja 17, 2007 23:30

Paweł Marek pisze:ale wyrok chyba już zapadł.
nie poddawaj sie tak szybko



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » czw maja 17, 2007 23:50

bzyk62, zakladaj Pierburga albo jakis inny np WEBER i bedize smigac


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości