wałek rozrzadu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

toma1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 22:05
Lokalizacja: Radomsko

wałek rozrzadu

Post autor: toma1985 » czw maja 17, 2007 20:14

witam wszystkich moglby mi ktos powiedziec jaka jest kolejnosc dokrecania walka rorzadu??? bo cos mi puka i puka wrr i chcialem zobaczyc szklanki podobno mechanik tak powiedzial ze luz na sworzniu hmmm prosze o porady dzieki :pub:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: wałek rozrzadu

Post autor: RobertP » czw maja 17, 2007 21:12

toma1985 pisze:witam wszystkich moglby mi ktos powiedziec jaka jest kolejnosc dokrecania walka rorzadu??? bo cos mi puka i puka wrr i chcialem zobaczyc szklanki podobno mechanik tak powiedzial ze luz na sworzniu hmmm prosze o porady dzieki :pub:
ja dokręcam tak jak śruby od głowicy
(na każdym opakowaniu z uszczelką pod głowicę jest rysunek)
od środka i na przemian aha nie zapomnij o stosowaniu
klucza dynamometrycznego i odpowiedniej siły na nim ustawionego
bo szpileczki pourywasz a wtedy koszty będą znaczne


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw maja 17, 2007 22:14

szklanki możesz sprawdzic bez zdejmowania paska rozrządu, ustaisz krzywki do góry i twardym drewnem naciskasz szklanki po kolei. Te które sie dadzą wcisnąć są wadliwe



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt maja 18, 2007 11:40

stonefree pisze:szklanki możesz sprawdzic bez zdejmowania paska rozrządu, ustaisz krzywki do góry i twardym drewnem naciskasz szklanki po kolei. Te które sie dadzą wcisnąć są wadliwe
tylko na zimnym silniku jak jeszcze pompa nie nabila cisnienia ,bo wtedy na pewno nie wcisniesz :) ale z drugiej strony to u mnie wszystkie sie dadza wcisnac , przy odpalaniu zagraja wszystkie a pozniej cisza, wiec nie wiem jak to jest z tym sprawdzaniem.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

ma-ciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 08, 2007 12:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ma-ciej » pt maja 18, 2007 12:52

ja też tak miałem. któryś stukał, ale przy naciskaniu wszystkie zachowywały się podobnie, wiec wymieniłem wszystkie. oczywiście pomogło :-) a pokrywy wałka odkręcałem na wyczucie, tak aby wałek mniej więcej poziomo unosił się do góry.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 18, 2007 16:32

guti pisze:tylko na zimnym silniku jak jeszcze pompa nie nabila cisnienia ,bo wtedy na pewno nie wcisniesz ale z drugiej strony to u mnie wszystkie sie dadza wcisnac , przy odpalaniu zagraja wszystkie a pozniej cisza, wiec nie wiem jak to jest z tym sprawdzaniem.
właśnie o to chodzi że sprawdza się na ciepłym. Dobrze przegazowanym, a potem w miarę normalnym tempem odkręca się pokrywę zaworów i sprawdza czy jest luz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt maja 18, 2007 19:24

Paweł Marek pisze:właśnie o to chodzi że sprawdza się na ciepłym. Dobrze przegazowanym, a potem w miarę normalnym tempem odkręca się pokrywę zaworów i sprawdza czy jest luz.
mnie mowili kiedys ze na zimnym , ale koledzy z forum maja zawsze racje :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 18, 2007 21:14

No bo po prostu, jak na cieplym napompowanym znajdziesz kuz to do wymiany, a na zimnym jeszcze nie koniecznie. Norma to 0,1 mm, czyli naprawdę ledwo wyczuwalny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt maja 18, 2007 22:59

guti pisze:
Paweł Marek pisze:właśnie o to chodzi że sprawdza się na ciepłym. Dobrze przegazowanym, a potem w miarę normalnym tempem odkręca się pokrywę zaworów i sprawdza czy jest luz.
mnie mowili kiedys ze na zimnym , ale koledzy z forum maja zawsze racje :)
jak masz zdjęty wałek to mozesz i na zimnym wyciagnąć szklaneczkę
ma chodzić ładnie (zresztą idź do sklepu, poproś żeby Ci dali do ręki nową
obejrzyj, pomacaj pościskaj to zobaczysz jak chodzi), używana nie ma
prawa się zacierać, bo tak się zachowują jak już są "poprzypalane" olejem
rozbierałem takie szklaneczki to widać co się działo i jakie mogły być powody stukania ... :) :smoke:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

toma1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 22:05
Lokalizacja: Radomsko

mk2 wałek rozrzadu

Post autor: toma1985 » sob maja 19, 2007 10:45

ale chyba moj problem nie lezy w szklamkach ale sprawdze jeszcze na cieplym bo na zimnym nic nie stuka a pozniej tak do 70 stopni puka dosc glosno a kiedy osiagnie swoja temp to delikatnie i dodam ze jest to stukniestabilny puknie z 3 razy na goracym oczywiscie i chwile cisza i tak w kołko doprowadza mnie to do :grrr:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 275 gości