Simmering wału korbowego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Simmering wału korbowego
Czy wymiana simmeringu wału korbowego z przodu w silniku 1.3 to ciężka sprawa?Może ktoś robił sam, proszę o podpowiedź.MkII 1.3 wielopunkt.
trzeba zdjąć koło pasowe wału i odkręcić aluminiową pokrywę w którą jest wciśnięty uszczelniacz. wymienić uszczelniacz i założyć pokrywę. trzeba poluzować śruby misy olejowej, aby przy dokręcaniu uzyskać odpowiednią szczelność. Trzeba też wymienić znajdującą się pod aluminiową pokrywą impregnowaną uszczelkę papierową. miejsca styku brzegów papierowej uszczelki i uszczelki misy olejowej należy dodatkowo odtłuścić i doszczelnić np silikonem wysokotemperaturowym. warunkiem powodzenia tej operacji jest nieuszkodzenie uszczelki misy olejowej. Jest to metoda nieoficjalna, teoretycznie należy zawsze wymienić uszczelkę misy olejowej na nową. oczywiście potem należy prawidłowo dokręcić koło pasowe wału i założyć pasek rozrządu, koła paska klinowego wału i pompy wody itp. Można też próbować wyjąć sam uszczelniacz bez demontażu pokrywy, i założyć potem nowy ale nigdy tego nie robiłem, bo trzeba do tego wykombinować sobie jakieś specjalne narzędzie (albo kupić).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości