Problem z wentylatorami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jocco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 17, 2007 16:00
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Problem z wentylatorami

Post autor: jocco » czw maja 17, 2007 16:23

Witam.W dniu wczorajszym zakupiłem samochód VW GOLF IV TDI PD 101PS.Po niewielkich oględzinach zorientowałem sie,że jeden z trzech bezpieczników znajdujących sie w obudowie umieszczonej nad akumulatorem jest przepalony.Bezpiecznik został wymieniony i od tego momentu gdy odpalam silnik załączają sie oby dwa wentylatory chłodnic (woda,klima).Bez względu na temp silnika wentylatory dmuchają.Po zgaszeniu silnika nadal działaja od ok. 5-15 w zależności od dystansu jaki pokonuje samochodem.Po odpaleniu na zimnym silniku i momentalnym zgaszeniu wentylatory działaja jeszcze przez jakiś czas.Co mu dolega???
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 18:05 przez jocco, łącznie zmieniany 1 raz.



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » czw maja 17, 2007 17:13

Niezła jazda. Podejrzewam, że masz walnięty termostat. A czy zmienia cokolwiek włączona/wyłączona klima?
Trochę patowa sytuacja, bo jak wyjmiesz bezpiecznik to nie masz pewnie w ogóle wentylatorów i może przegrzać się silnik, z kolei jak włożysz to pewnie bardzo wolno temperaturę łapie, o ile w ogóle osiąga 90 stopni. Jedź do jakiegoś elektryka i sprawdź co i jak, bo wymieniać tak części po kolei to trochę za drogo wyjdzie ;)



jocco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 17, 2007 16:00
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Post autor: jocco » czw maja 17, 2007 17:19

Generalnie chłodnica klimy jest nienabita ponieważ była wymieniana,więc klimy nie ma wcale.



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » czw maja 17, 2007 17:40

Jeżeli tak powiedział Ci sprzedawca, to ja bym raczej stawiał na walniętą sprężarkę klimy, o ile jej nie sprawdziłeś. Jest to drogi element i przy sprzedaży znacznie obniża wartość auta, dlatego czasami wstawiają taki kit, żeby tylko auto poszło. W takim wypadku może sterownik klimy wariuje i dlatego tak się dzieje.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 19:37

Równie dobrze możesz mieć uszkodzony sterownik wentylatorów. Przynajmniej ja miałem to samo, a w sterowniku woda i kupa śniedzi.
Nie wiem jak w czwórce, ale w trójce można od nie wyjąć wtyczkę (tę z grubymi kablami) i dalej będzie działał normalnie wentylator, ale tylko na pierwszym biegu, włączany przez włącznik w chłodnicy niezależnie od calej klimy. Podejrzewam że niestety klimę masz po prostu walnuiętą a gadka o nienabitym czynniku to była tylko po to żeby cię zachęcić do kupna auta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jocco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 17, 2007 16:00
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Post autor: jocco » czw maja 17, 2007 22:25

A w jaki sposób mogę sprawdzić czy sterownik wentylatorów (wody,klimy) jest zepsuty bez kupowania nowego?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 22:55

Najpierw go zlokalizuj, w mk3 jest koło aku, u Ciebie pewnie też. Czarna skrzyneczka. Od spodu ma dwie wtyczki. Jedną z grubymi kablami (od wentylatorów), drugą z cienkimi od sterowania nimi przez elektronikę klimy.
Jeśli wyciągniesz wtyczkę z cienkimi kabelkami, a zostawisz z grubymi, i wentylatory dalej będą chodzić, to w sterowniku jest zwarcie na przekaźnikach.
Jeśli przestaną chodzić (a będzie włączał się pierwszy bieg normalnie po rozgrzaniu silnika) to problem jest z elektroniką klimy.
Jeśli wyciągniesz obie i dalej będą wentylatory chodzić non stop, to bedzie to jakieś glupiezwarcie na kablach, ale wątpię.
Nie gwarantuję że tak samo jest w czwórce jak w trojce, ale raczej podobnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » czw maja 17, 2007 23:22

a może najpierw odepnij n achwilę wtyczkę z chłodnicy bo jak czujnik na chłodnicy załączający wentylatory walnięty to wentylatory będą też zasuwać

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 11:23 pm ]
wtyczk aznajduje się na chłodnicy pomiędzy dolnym a górnym wężem - stron alewa czyli koło akumulatora



UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » pt maja 18, 2007 22:50

Miałem to samo 2 tygodnie temu :D
i pociesze Cie ze nie jest to sterownik wentylatorów
u mnie byl to czujnik cisnienia powietrza w ukladzie klimatyzacji, chyba tak sie fachowo zwie
jak otworzysz maske i zlokalizujesz metalowe przewody idace do klimy to znajduje sie on po lewej stronie silnika tuz pod grodzia silnika, jest wkrecany pionowo w metaowa rurke :)
koszt u mnie wyniosło to 180 zł :grrr:

p.s.
dziala Ci klima, bo u mnie nie działała...



jocco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 17, 2007 16:00
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Post autor: jocco » sob maja 19, 2007 17:56

Byłem u mechanika i kazał mi nabić klime.W dniu dzisiejszym klima została nabita i nic niestety sie nie zmieniło.Klima sie nie załącza.Kombinowałem także z wyciąganiem wtyków z przekażników wentylatorów.Po wyjęciu wytyków z cienka wiązką kabli wentylatory milczą.Czujnik ciśnienia klimy został zastąpiony innym dobrym i też nic nie skutkuje.Wypinałem wtyczke od czujnika temp. wentylatory nadal działają.W poniedziałek wybieram sie do elektryka ciekawe co on mi powie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 19, 2007 18:20

jocco pisze:Po wyjęciu wytyków z cienka wiązką kabli wentylatory milczą
sterownik wentylatorów może więc być dobry dobry. Jeszcze nie napewno bo może być w nim zwarcie pomiedzy ścieżkami ale wątpię
W każdym razie krąg poszukiwań się zawęża do złych sygnałów podawanych z czujników klimy na sterownik wentylatora, i mniej prawdopodobne uszkodzenie sterownika. VAG by podłączyć, jest szansa że wyjaśni


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob lip 19, 2008 09:51

Nie chcę zakładać nowego tematu.

Może mi ktoś napisać przy jakiej temperaturze włącza się duży wentylator chłodnicy w MK IV 1.6SR.

Coś mi chyba padło bo przy 88st jak podniosę klapę to widzę że się nie kręci.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości