Amorki diagnostyka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » czw kwie 05, 2007 12:02

enjoy_xx pisze:to jak doradzicie cos?
masz wersje GT więc fabrycznie lekko niższy (o 10mm chyba) troszke sztywniejszy. Myślę że spręzyny powinny być ok. A amortyzatory kupuj Sachsa, Bilsteina, KYB. Wymień też odrazu górne mocowanie amortyzatorów przednich, ja tego nie zrobiłem i teraz bede musiał znów rozkręcać. Zobaczysz jaka bedzie różnica na sprawnym zawieszeniu :D, ogromna. Powodzenia


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

enjoy_xx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 26, 2007 20:36
Lokalizacja: Lębork

Post autor: enjoy_xx » czw kwie 05, 2007 12:21

10 mm nizszy tzn. kupuje sie krutsze o 10 mm cz to sie reguluje jakos na amortyzatorze?
Bylem w sklepach to sprzedawcy sa zakreceni. Dla nich nie ma krotszy dluzszy, patrza w katalog i wybiaraja poprostu do Mk3.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 05, 2007 15:29

Katalog często pomija fakt że do GT sa krótsze i proponuje stadardowe. Do GTI, który ma krótsze o ok 2,5 cm już niema problemu. Spróbuj znaleźć sam odpowiednie w katalogu na stronie kayaba i po numerze niech sprowadzi. teraz katalog nie działa, mam nadzieję że chwilowo.

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 3:31 pm ]
Poza tym po wymianie na nowe amorków gazowych autko zawsze się uniesie troszkę, bo gaz jest pod ciśnieniem i wypycha trzpienie do góry. Im nowszy tym bardziej, ułoży się z czasem niżej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw kwie 05, 2007 17:57

Ross pisze:Zobaczysz jaka bedzie różnica na sprawnym zawieszeniu :D , ogromna
No jak ma 45 i 38% to po wymianie auta nie pozna :food:

:pub:



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » pt kwie 27, 2007 15:30

Ja mam dopiero meksyk:
przód lewy 83,9 % prawy 45,3 %
tył lewy 50,5 % prawy 49,6 %

Szykuję się do wymiany całości, bo już mi z tyłu któryś dzwoni jak w kościele, tylko nie wiem czy olejowe czy gazowe?

[ Dodano: 07 Maj 2007 15:25 ]
Czy syczenie amorów podczas pokonywania przeszkody, to normalny objaw? Dodam, że mam nowe amorki.



Awatar użytkownika
konop
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt maja 13, 2005 16:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: konop » wt maja 15, 2007 17:28

Dzisiaj byłem na przeglądzie:

przód lewy 51 % prawy 48 %
tył lewy 56 % prawy 52 %

Zużycie prawej strony wskazuje chyba na to że mamy w PL kiepskie krawędzie jezdni :bajer:

Co proponujecie? Jeszcze pojeździ? Przegląd podbili :okej:


Obrazek Obrazek
Obrazek Golf MK2 2.0 2E
Obrazek Passat B3 1.9D 1Y

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » wt maja 15, 2007 17:37

konop, Na siłe można wymienić, ale ja bym jeszcze sezon pojeździł. Ważne, żeby różnica między amorami na jednej osi niewynosiła max 15%.
Ja swoje wymieniłem, bo miałem gorzej dobite i na przodzie miałem ponad 50 % różnicy, co oznacza, że jeden musiał byc wcześniej wymieniany.



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » wt maja 15, 2007 17:57

ja ostatnio spawdzałem moje amory KONI

ktore teraz maja 5 roczek

i przod L 89% P 86%

tył L 98% P 86%

musze teraz wyjac prawy tył i podkrecic delikatnie siłe tłumienia




co do amorow to polecam bilstein i KYB oczywiscie gazowo olejowe najtansze nie sa ale warto zainwestowac


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » wt maja 15, 2007 18:06

jozekrjrj, 5 lat i takie odczyty? Prawie jak nowe. Ja właśnie zamontowałem nowy komplet KYB i są dobre.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt maja 15, 2007 18:10

Paweł Marek, a powiedz mi czy jak zaloze oleje od GTI to tez bedzie wyzej stal? czy od razu bedzie ladnie i nisko...? a co sadzisz o krosnie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 15, 2007 18:22

Co do Krosna to nie znam. Niby dają je na pierwszy montaż ale wiadomo co jest w sklepach?
Dedykowane do GTI mają być krótsze, wszystko jedno czy gazowo - olejowe czy olejowe.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt maja 15, 2007 18:30

Paweł Marek, Mozesz mi powiedziec, o co chodzi z tym pierwszym montazem? bo nie bardzo zrozumialem.. To ze do GTI sa krotsze to juz wiem, tylko ze wczesniej napisales ze jak sie zalozy nowe gazowki to samochod bedzie wyzej stal, bo gaz wypchnie trzpien, w olejowym trzpien nie jest chyba wysuwany z tego co sie orientuje i dlatego pytam, czy jak zaloze GTI olejowke to czy samochod bedzie stal nizej od GTI gazowki? (chodzi mi o efekt tuz po zalozeniu) a i jeszcze jedno, czy jak mam mk3 95rok to musze kupic od mk3 GTI 95rok? orientujesz sie jak tam jest z mocowaniem? caly czas w kazdej wersji bylo takie samo? czy trzeba cos przerabiac zeby zalozyc te og gti?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 15, 2007 19:28

haps pisze: o co chodzi z tym pierwszym montazem?
Krosno robi amorki do nowych samochodów, nie pamiętam jakich marek
haps pisze:jak sie zalozy nowe gazowki to samochod bedzie wyzej stal, bo gaz wypchnie trzpien, w olejowym trzpien nie jest chyba wysuwany z tego co sie orientuje i dlatego pytam, czy jak zaloze GTI olejowke to czy samochod bedzie stal nizej od GTI gazowki? (chodzi mi o efekt tuz po zalozeniu) a i jeszcze jedno, czy jak mam mk3 95rok to musze kupic od mk3 GTI 95rok? orientujesz sie jak tam jest z mocowaniem? caly czas w kazdej wersji bylo takie samo? czy trzeba cos przerabiac zeby zalozyc te og gti?
nowe gazowe podniosą więcej, ale to będzie minimalna różnica, nie bierz nawet tego pod uwagę, może 1 cm. Z tyłu zawiecha taka sama we wszystkich, z przodu są różnice w górnym mocowaniu sprężyn i samych spręzynach, nie wiem czy w amorkach są różnice, ale chyba nie (jeśli chodzi o GTI.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » wt maja 15, 2007 20:14

Bilstein B4 albo Sachs Advantage bodajże Kayaba też dobra jak koledzy wyżej piszą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości