Jak Klimatronik steruje kompresorem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Jak Klimatronik steruje kompresorem?

Post autor: dziechu » wt maja 15, 2007 12:40

Mam manualna klime. Czasem puszczona na max daje zbyt zimne powietrze. Wiem ze mozna regulowac pokretlem temperatury, ale to troche bez sensu - chlodzic powietrze na max a potem mieszac je z cieplym powietrzem. Dlatego chce zalozyc czujniki temp. w kabinie i mikrokontroler ktory bedzie na ich podstawie sterowal kompresorem. Najprosciej jest sterowac kompresorem cyklicznie go wlaczajac i wylaczajac, np. 1sek wlaczony, 2sek wylaczony itd... tylko czy sprzeglo elektromagnetyczne kompresora moze pracowac w takich cyklach? Byc stale wlaczane/wylaczane? Jak klimatronik steruje kompresorem? Tez go stale wlacza/wylacza czy tez kompresor jest ciagle wlaczony?



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt maja 15, 2007 14:02

Climatronik oprócz sterowania kompresorem jeszcze m.in. steruje silniczkami klapek w nagrzewnicy odpowiednio je uchylając lub przymykając - inna nagrzewnica - specjal version for climatronic :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 15, 2007 16:29

Amanda pisze:odpowiednio je uchylając lub przymykając - inna nagrzewnica - specjal version for climatronic
Ok, problem klapek juz zalatwiony, mam very specjal version for climatronic, interesuje mnie jak jest sterowany kompresor - jak czesto jest wlaczany/wylaczany. Wiadomo ze klima zwieksza spalanie, wiec chyba sensowniej jest wylaczac kompresor kiedy powietrze zbyt zimne niz mieszac je z cieplym:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 15, 2007 16:35

Nie ma wątpliwości że sprzęgło szybko padnie jak zastosujesz takie szybkie cykle włączania i wyłączania spręzarki. Niech to będzie po kilka minut taki cykl. Zresztą gotowe urządzonko masz w sklepie Conrad, nazywa się CHECK-TEMP, i gdyby nie kosztowało takie byle co prawie 400 złotych to dawno bym założył. Jak opracujesz swój układ z taką zwłoką (powidzmy ze 3 stopnie pomiędzy włączeniem a wyłączeniem spręzarki) to prosiłbym o schemat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 15, 2007 17:01

Paweł Marek pisze:i gdyby nie kosztowało takie byle co prawie 400 złotych
No to duzo. Bedzie potrzeba: wyswietlacz LCD podswietlany 2x8 - 20zl., mikrokontroler np. Atmela Mega 8535 - nawet 'zbyt na wyrost' - 10zl., cztery klawisze (Menu, Ok, +, -) - 10zl., przekaznik - 12zl., czujnik temp. np. KTY81-210 - 3.50, kilka drobnych czesci jak stabilizator 78L05, oporniczki, kondensatorki- 10zl. Razem nieco powyzej 60zl. Bedzie mozna ustawic temp. z dokladnoscia 1'C w punkcie czujnika. Procesor moze wlaczac kompresor na 1min. i wylaczac na czas potrzebny do utrzymania temperatury. Poczatkowo (po wlaczeniu) bedzie trzymal kompresor stale wlaczony do osiagniecia zadanej temp. pierwszy raz (o ile zadana temp. bedzie nizsza od zmierzonej) itd... Mozna sobie wymyslac rozne algorytmy dzialania.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 15, 2007 19:39

No i super. Siedzisz w temacie. Ja bym sobie z montażem układu poradził. ale nie bez schematu, więc działaj :)
I napsiz jeszcze co z klapkami. Też chcesz zrobić elektrycznie sterowane?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 16, 2007 10:59

Paweł Marek pisze:I napsiz jeszcze co z klapkami. Też chcesz zrobić elektrycznie sterowane?
Nie, sterowanie w gore - grzanie latwo temp. utrzymac pokretlami, gorzej w dol - chlodzenie, wtedy utrzymanie temp. pokretlami z ciagle wlaczonym kompresorem jest troche nieekonomiczne:)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr maja 16, 2007 11:08

Paweł Marek pisze:powidzmy ze 3 stopnie pomiędzy włączeniem a wyłączeniem spręzarki
zastanowił mnie fakt co się dzieje jak czujniki są umieszczone w połowie auta
bądź w jego tyle to być może tak się stać że długo będzie chłodzić auto
więc już samo to gdzie będą one umieszczone też ma wpływ niemalże bezpośredni
na sprzęgiełko i wtedy nie będzie często ono "używane"

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 11:10 ]
Paweł Marek pisze:prosiłbym o schemat.
ja także :-)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 506 gości