Sharan VR6 automat - problem z przyspieszaniem...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mx31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 11, 2007 22:25
Lokalizacja: w-wa

Sharan VR6 automat - problem z przyspieszaniem...

Post autor: mx31 » pt maja 11, 2007 22:52

Drodzy forumowicze,
Na początku marca kupiłem VW Sharan VR6, automatyczna skrzynia biegów, rocznik 1996, silnik typu AAA i jak się okazuje to był początek moich problemów :(
Od samego początku miał dość słabe przyspieszenie. Ale myślałem, że stał trochę itd. itp. Zrobiłem nim około 500km (więcej nie zdążyłem bo mi padł silnik - ułamał się kawałek napinacza łańcucha rozrządu po czym wpadł w tryby, zrobił trochę oporu i przestawił rozrząd - efekt 4740zł w plecy).
Ale do rzeczy, samochód ma b.słabe przyspieszenie. Niby działa kick-down - ale samochód zbiera się strasznie powoli. Na biegu jałowym (w pozycji "N") wkręca się na obroty prawidłowo. Gdy tylko jadę - zajmuje mu to wieczność. Sprawdzałem ręcznym stoperem to przyspiesza w około 17-20 sekund do setki... A to chyba nie jest normalne? Podobnie jest w trakcie jazdy - dlatego strach nim wyprzedzić coś szybszego niż traktor... Generalnie podczas przyspieszania silnik trochę wariuje. Np ciągnie do 3500, zmienia bieg na wyższy i potem znów redukuje i ciągnie do 4000. Nadmienię, że nie odpuszczam wtedy pedału gazu! Aby pociągnąć do 4500 muszę mieć pedał w podłodze, w dodatku nacisnąć go 2 razy... W czasie jazdy nigdy nie udało mi się dociągnąć do 5000 obrotów...
Skrzynia działa OK, była sprawdzana. Mechanik sugerował problem z jakimś czujnikiem elektrycznym.
Fachowiec po podłączeniu do komputera stwierdził inne kodowanie komputera niż wynika to z zaleceń fabrycznych, niestety nie mógł wgrać prawidłowych. W przyszłym tygodniu ma jeszcze popróbować. Ale mi od poniedziałku 21 maja jest potrzebny właśnie ten samochód. Działający!!!!
______________________
Naprawdę nie wiem już co robić. Straciłem wiarę w VW... Podobno to popularna marka (choć silnik mało znany) ale fachowców jak na lekarstwo. Po co mi Żuk, którym nie wyprzedzę TIR'a na trasie a w mieście będę przepalał niepotrzebnie paliwo? Nie jestem ścigantem, staram się nie przesadzać na drodze - ale samochód ten kupiłem z myślą o bezpieczeństwie wyprzedzania... a co mam???
Bardzo Was proszę o jakiekolwiek wskazówki lub polecenie mi jakichś magików od spraw niemożliwych. Mieszkam w W-wie, więc najlepiej gdzieś w okolicy.

PS: Sorry za długaśny wpis ale już naprawdę tracę siły...

PS2: UWAGA - samochód nie posiada instalacji gazowej!!!



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Sharan VR6 automat - problem z przyspieszaniem...

Post autor: RobertP » sob maja 12, 2007 00:16

mx31 pisze:Sprawdzałem ręcznym stoperem to przyspiesza w około 17-20 sekund do setki... A to chyba nie jest normalne? Podobnie jest w trakcie jazdy - dlatego strach nim wyprzedzić coś szybszego niż traktor... Generalnie podczas przyspieszania silnik trochę wariuje. Np ciągnie do 3500, zmienia bieg na wyższy i potem znów redukuje i ciągnie do 4000. Nadmienię, że nie odpuszczam wtedy pedału gazu! Aby pociągnąć do 4500 muszę mieć pedał w podłodze, w dodatku nacisnąć go 2 razy... W czasie jazdy nigdy nie udało mi się dociągnąć do 5000 obrotów...
Skrzynia działa OK, była sprawdzana.
to nie jest normalne tym bardziej że jest to VR6
ja miałem co prawda nie Sharana ale audi z 1,8 w automacie
i do setki to było może 15s.
mój znajomy jeździł z mitsubishi do mechanika z Nadarzyna
i zostawił mi kiedyś nr telefonu w razie jakbym miał jakikolwiek
problem ze skrzynią bo raczej na to wychodzi
zresztą sam wsłuchaj się w pracę silnika, czy to wygląda tak jakby sprzęgło się ślizgało ?
zadzwoń do gościa i umów się, naprawdę profesjonalnie podejdzie do sprawy
nr tel to 022-798 20 02 oraz komórki 505 877 104
spróbuj wypytać może coś wyjaśnicie na telefon ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 12, 2007 04:47

mx31, skrzynie aut. są dość skomplikowane, diagnostyka i naprawa nie jest prosta. Spróbuj popytać tutaj, znają się dość dobrze.
http://forum.automat.pl/forum/



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob maja 12, 2007 08:47

bodzio_j pisze:mx31, skrzynie aut. są dość skomplikowane, diagnostyka i naprawa nie jest prosta. Spróbuj popytać tutaj, znają się dość dobrze.
http://forum.automat.pl/forum/
jasne ale sam nie sądzę że akurat tego nie zrobi, na to trzeba mieć czas i miejsce
aczkolwiek oczywiście rozmowy i diagnostyka online tutaj jest wskazana :bigok: :pub:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

mx31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 11, 2007 22:25
Lokalizacja: w-wa

Ale na 99% to nie jest problem ze skrzynią!!!

Post autor: mx31 » sob maja 12, 2007 08:48

Silnik działa w miarę OK, skrzynia też. Problem leży raczej w jakimś czujniku lub oprogramowaniu silnika (komputerze). Na mój chłopski rozum to skrzynia dostaje mylne odczyty z komputera i dlatego zmienia biegi albo w górę albo w dół. W końcu w roczniku 1996 zamontowano b.prostą, 4 biegową skrzynię a nie jakiś tiptronic....
Nie wiem gdzie szukać pomysłu na rozwiązanie. Może jakaś wiązka źle kontaktuje? Miał już 1 taki problem i komputer wariował wskazując np. temp. oleju 287 st. C!!!! Gdy mechanik znalazł wiązkę i ją poprawił - wszystko było OK.
Mój problem polega bardziej na tym co sprawdzić, jaki czujnik, jakie kable?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc czy jakąkolwiek sugestię!!!!!



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Re: Ale na 99% to nie jest problem ze skrzynią!!!

Post autor: Itor » sob maja 12, 2007 09:07

mx31 pisze:Silnik działa w miarę OK, skrzynia też. Problem leży raczej w jakimś czujniku lub oprogramowaniu silnika (komputerze). Na mój chłopski rozum to skrzynia dostaje mylne odczyty z komputera i dlatego zmienia biegi albo w górę albo w dół. W końcu w roczniku 1996 zamontowano b.prostą, 4 biegową skrzynię a nie jakiś tiptronic....
Nie wiem gdzie szukać pomysłu na rozwiązanie. Może jakaś wiązka źle kontaktuje? Miał już 1 taki problem i komputer wariował wskazując np. temp. oleju 287 st. C!!!! Gdy mechanik znalazł wiązkę i ją poprawił - wszystko było OK.
Mój problem polega bardziej na tym co sprawdzić, jaki czujnik, jakie kable?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc czy jakąkolwiek sugestię!!!!!
nie kombinuj bo i tak nie dasz rady, podjedz tutaj:

PPHU EDMAR (service OLCZAK)
05 -830 Nadarzyn, Kajetany
ul. Brzozowa 14
tel/fax: 022 729 80 15
tel.kom. 0 515 232 074

skoro mechanik twierdzi ze masz inne niz fabryczne ustawienia kompa od skrzyni biegow to mowi to juz samo za siebie, to ze nie mogl wgrac fabrycznych moze swiadczyc ze jego tester nie ma takiej mozliwosci, lub komp od skrzyni jest uszkodzony (bardzo czesto kompy od automatow uszkadzaja sie w zimie kiedy samochod nie chce odpalic i odpalamy go z kabli - tego w automatach robic nie wolno)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Ale na 99% to nie jest problem ze skrzynią!!!

Post autor: RobertP » sob maja 12, 2007 10:24

Itor pisze:nie kombinuj bo i tak nie dasz rady, podjedz tutaj:

PPHU EDMAR (service OLCZAK)
05 -830 Nadarzyn, Kajetany
ul. Brzozowa 14
tel/fax: 022 729 80 15
tel.kom. 0 515 232 074
hej to właśnie o ten serwis mój koleś mi w razie draki polecał
jednak coś musi w tym być skoro i Ty go podajesz ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 12, 2007 13:40

Itor pisze:PPHU EDMAR (service OLCZAK)
05 -830 Nadarzyn, Kajetany
ul. Brzozowa 14
tel/fax: 022 729 80 15
tel.kom. 0 515 232 074
A właściciel tego serwisu jest głównym doradcą na forum do którego link podałem :)



mx31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 11, 2007 22:25
Lokalizacja: w-wa

Ja jednak obstaję przy tym, że to nie skrzynia...

Post autor: mx31 » sob maja 12, 2007 20:37

Dlaczego nie skrzynia? Bo silnik "faluje" na wolnych obrotach. Dziś się zastanawiałem czy to czasem nie pompa paliwa albo układ wtryskowy. Coś tam się z nim dzieje nie tak bo od czasu do czasu ciągnie w miarę mocno a potem zmieni bieg albo po prostu powoli się wkręca na obroty.
Nie wiem - chyba zgłoszę się do Olczak Service tylko, że jest to chyba najdroższy zakład w Polsce...



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Re: Ja jednak obstaję przy tym, że to nie skrzynia...

Post autor: Itor » sob maja 12, 2007 20:54

mx31 pisze:Dlaczego nie skrzynia? Bo silnik "faluje" na wolnych obrotach. Dziś się zastanawiałem czy to czasem nie pompa paliwa albo układ wtryskowy. Coś tam się z nim dzieje nie tak bo od czasu do czasu ciągnie w miarę mocno a potem zmieni bieg albo po prostu powoli się wkręca na obroty.
Nie wiem - chyba zgłoszę się do Olczak Service tylko, że jest to chyba najdroższy zakład w Polsce...
olczak jest rzeczywiscie drogi ale chyba lepiej zaplacic troche wiecej ale jechac tylko raz i miec temat z glowy niz zaplacic mniej i jezdzic po kilka razy do roznych serwisow, na twoim miejscu podjechalbym jeszcze do serwisu vw zeby testerem sprawdzili silnik



mx31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 11, 2007 22:25
Lokalizacja: w-wa

Re: Ja jednak obstaję przy tym, że to nie skrzynia...

Post autor: mx31 » ndz maja 13, 2007 09:03

Itor pisze: olczak jest rzeczywiscie drogi ale chyba lepiej zaplacic troche wiecej ale jechac tylko raz i miec temat z glowy niz zaplacic mniej i jezdzic po kilka razy do roznych serwisow, na twoim miejscu podjechalbym jeszcze do serwisu vw zeby testerem sprawdzili silnik
Widzisz... Ja nie żałuję pieniędzy na części ani na porządnych mechaników. Od momentu kupienia Sharana wpakowałem w niego nieco ponad 8100zł... Złości mnie fakt, że nikt się nie zna na silnikach VR6...
Był podłączany pod komputer i wynikało z niego, że wszystko jest OK. Dlatego najpewniej jest wgrany jakiś inny program albo któryś z czujników nie działa poprawnie.
Sam już nie wiem. Tracę nadzieję i coraz bardziej skłaniam się do wniosku, że jest to pierwszy i ostatni VW w moim posiadaniu... :grrr:



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Re: Ja jednak obstaję przy tym, że to nie skrzynia...

Post autor: Itor » ndz maja 13, 2007 09:22

mx31 pisze:
Itor pisze: olczak jest rzeczywiscie drogi ale chyba lepiej zaplacic troche wiecej ale jechac tylko raz i miec temat z glowy niz zaplacic mniej i jezdzic po kilka razy do roznych serwisow, na twoim miejscu podjechalbym jeszcze do serwisu vw zeby testerem sprawdzili silnik
Widzisz... Ja nie żałuję pieniędzy na części ani na porządnych mechaników. Od momentu kupienia Sharana wpakowałem w niego nieco ponad 8100zł... Złości mnie fakt, że nikt się nie zna na silnikach VR6...
Był podłączany pod komputer i wynikało z niego, że wszystko jest OK. Dlatego najpewniej jest wgrany jakiś inny program albo któryś z czujników nie działa poprawnie.
Sam już nie wiem. Tracę nadzieję i coraz bardziej skłaniam się do wniosku, że jest to pierwszy i ostatni VW w moim posiadaniu... :grrr:
kupiles go okazyjnie ze oplacalo sie wlozyc w niego 8 tys.?



mx31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 11, 2007 22:25
Lokalizacja: w-wa

Re: Ja jednak obstaję przy tym, że to nie skrzynia...

Post autor: mx31 » ndz maja 13, 2007 10:25

Itor pisze:
kupiles go okazyjnie ze oplacalo sie wlozyc w niego 8 tys.?
Niestety nie... Kupiłem go za 17.800zł. Myślałem, że kupując samochód nieeksploatowany w Polsce (import ze Szwajcarii), który jest zadbany, w dobrej wersji i płacąc za niego normalną cenę rynkową - będzie mi dobrze służył... Stało się inaczej... Mam samochód, którego nikt nie jest w stanie naprawić - ani nawet zdiagnozować odpowiednio...
A włożyć 8000? Najpierw wpakowałem 3.450zł na wszystkie eksploatacyjne kwestie (klocki, sprężyny, drążki, olej, filtry, nabicie klimy itd itp) A potem padł mi rozrząd i tłoki spotkały się z zaworami - więc aby go naprawić (nawet do sprzedaży) wydałem 4.740zł... I nadal samochód nie spełnia oczekiwań... Czy wszyscy posiadacze Sharanów VR6 mają to samo????



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » ndz maja 13, 2007 11:13

Sharan to generalnie awaryjny model w raportach niezawodności przeważnie jest gdzieś w dole, lepiej byś wyszedł kupując Multivana. A speców od automatów w polsce to ze świecą szukać wiem ze jest jeden gdzieś pod Zakopanem poradził sobie u znajomego w mercu W124 znajomy jak robił audio coś namieszał i skrzynia zgłupiała kupił drugą dalej nie działała no i okazało się ze coś jest namieszane w kablach efekt taki ze podłączenie radia kosztowało go 4k PLN. Ten gosciu z zakopanego to niezły macher był :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 367 gości