Pytanie o zaplon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Pytanie o zaplon

Post autor: budzio18 » sob maja 12, 2007 22:49

witam!
mam takie pytanie odnosnie zaplonu
mam golfa III silnik 2E mam LPG, moje pytanie jest takie czy(przyspieszyc) tak zeby na LPG lepiej smigal czy nie da sie tego zrobic? bo sterownik jakos sam to ustawia? bo tego to jeszcze nie wiem, i aby przestawic zaplon to trzeba zmienic mape w sterowniku

a drugie pytanie podobne bo kuzyn ma audi B4 silnik 2.0 90kucy silnik ABT
tez ma LPG , i tez nie wiem czy da sie tam przestawic zaplon czy trzeba w sterowniku grzebac,
bo z tego co gdzies tam uslyszal to ze jak nieraz sie przestawi zaplon, to jak silnik jest zimny to jakos dziwnie cos chroboczy czy jakos tak alle dokladnie to nie wiem, i czy przestawienie zaplonu moze niekorzystnie wplynac na silnik??

bede wdzieczny za porady :)
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:07 przez budzio18, łącznie zmieniany 1 raz.


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob maja 12, 2007 22:56

budzio18 pisze:bo sterownik jakos sam to ustawia?
tak dokładnie zato odpowiedzialny jest czujnik spalania stukowego więc bez ingerencji w ecu nic nie zrobisz z zapłonem


SAM NIC NIE RóB



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » sob maja 12, 2007 23:28

oki
a w tej audi tez jest czujnik?? i tez trzeba w ECu integrowac??


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz maja 13, 2007 00:08

czujnik spalania stukowego to czujnik działający "doraźnie". Oznacza to, że jeśli ten silnikowy "mikrofon" wykryje jakieś stuki to wówczas będzie regulował kąt wyprzedzenia zapłonu tak aby je zniwelować. Jeżeli stuków nie wykrywa to wówczas zapłon zwykle utrzymuje stałą wartość także jeśli silnik jest ok to nie widze wielkiej ingerencji czujnika stuków w regulacje kąta zapłonu. Owszem jest, ale znikoma. Jesli chcesz przestawić zapłon to najlepiej podłączyć sie pod komputer i sprawdzić jaki masz kąt. Jeśli ten kąt wynosi 6 stopni (niektórzy twierdzą, że dla gazu lepiej podnieść go do 10) wówczas jest ok. Zapłon reguluje się poprzez wprowadzenie ECU w tryb nastaw podstawowych (wyłączenie ingerencji czujników, także czujnika stuków) i wówczas na lampe ustawia się porządany kąt. Szczerze mówiąc nie wiem jaka jest dokładna specyfikajca dla tych silników. Niektóre nie wymagają nawet podpinania pod kompa, bo wystarcza im regulacja na biegu jałowym.



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » ndz maja 13, 2007 13:47

o to juz cos wiecej :)
teraz jeszcze ktos mi musi powiedziec jak to zrobic w silniku 2E , no i w tym audi z silnikiem ABT i bede wdzieczny :)


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz maja 13, 2007 15:31

Weź sprawdź sobie w AUTODATA. Mi się program skopał i nie mogę Ci udzielić informacji. Jeśli masz pojęcie o diagnostyce VAG to bez problemu sobie poradzisz , jeśli nie to jedź do DOBREGO elektromechanika a on Ci ustawi zapłon zgodnie z komputerem.



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » ndz maja 13, 2007 23:23

a jeszcze jedno
czy mozliwe jak sie zaplon przestawi zeby cos tykalo na zimnym silniku?? bo kuzyn gdzies uslyszal ze w audi z silnikiem ABT cos ponoc tyka, tak jak by cos zatrybic nie moglo czy cos
ale to tylko slyszal , czyli nic sie nie uszkodzi jak zaplon sie prestawi
i jeszcze jak sie ma srpawa przestawienia zaplonu do jazdy na benzynie?? bo nieraz trzeba jechac jak jest zimny silnik , albo braknie gazu?


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn maja 14, 2007 00:15

Ja jestem zwolennikiem ustawiania kąta zapłonu na takiej wartości jak podaje producent. Na benzynie jeśli ustawisz na 10 stopni to pewnie nic wielkiego się nie zdarzy. Niektórzy ustawiają sobie na słuch i dopiero jak się go podepnie pod kompa to przyspieszenia wynosi 40 stopni ! Jeśli źle ustawisz zapłon możliwe jest że dojdzie do spalania stukowego.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości