Stuki skrzynia lub przeguby
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Stuki skrzynia lub przeguby
Witam
Parę dni temu miałem dylemat co jest zwalone przeguby czy skrzynia, wiele osób na forum pisało że na pewno skrzynia bo przegub nie stuka podczas jazdy na wprost, prawda jest jednak inna. Otóż wymieniłem przegub i nie mam już problemu stukania. Jeśli komuś z Was trafi się coś takiego to nie panikujecie tylko wymieńcie przegub. Pozdrawiam i mam nadzieje że i w Waszych przypadkach będzie wina po stronie przegubu a nie skrzyni. Koszt naprawy 110zł za dobry przegub, czas poświęcony na wymianę 20minut, przy założeniu że się ma wszystkie narzędzie pod ręką
Parę dni temu miałem dylemat co jest zwalone przeguby czy skrzynia, wiele osób na forum pisało że na pewno skrzynia bo przegub nie stuka podczas jazdy na wprost, prawda jest jednak inna. Otóż wymieniłem przegub i nie mam już problemu stukania. Jeśli komuś z Was trafi się coś takiego to nie panikujecie tylko wymieńcie przegub. Pozdrawiam i mam nadzieje że i w Waszych przypadkach będzie wina po stronie przegubu a nie skrzyni. Koszt naprawy 110zł za dobry przegub, czas poświęcony na wymianę 20minut, przy założeniu że się ma wszystkie narzędzie pod ręką
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
Oczywiście, że prawda jest inna i sorry że to powiem, to albo niedokładnie czytałeś forum, albo zaszło jakieś nieporozumienie - przeguby zewnętrzne - stukają przy skręconych kołach, przeguby wewnętrzne - stukają zawsze przy jeżdzie na wprost, szczególnie przy przyspieszaniu. Wiec jaki jedziemy na wprost a coś miarowo stuka to pierwsze do sprawadzenia przeguby wewnętrznekrzysiek82 pisze:wiele osób na forum pisało że na pewno skrzynia bo przegub nie stuka podczas jazdy na wprost, prawda jest jednak inna
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
i tak powinno wyglądac zakończenie wątku (tematu!)krzysiek82 pisze:Pozdrawiam i mam nadzieje że i w Waszych przypadkach będzie wina po stronie przegubu a nie skrzyni. Koszt naprawy 110zł za dobry przegub, czas poświęcony na wymianę 20minut, przy założeniu że się ma wszystkie narzędzie pod ręką
DZIEKI ZA INFO !!!
Tak mówi każdy ale jest to przypadek kiedy przegub zewnętrzny naprwdę sporo dostał. U mnie nie sprzełają choc zewnętrzne mają niewielkie luzy. Owszem przy jezdzie na wprost podejrzea sie zawsze przegub wewnętrzny ale wewnętrzny zazwyczaj aoprócz stuków przenosi na kierownicę drgania i podczas przyspieszania szarpie kierownicą tak miałem u siebie i moi znajomi użytkownicu jeszcze mk2 rónwież. Nie mniej jednak to co napisałkrzysiek82 może być cenną uwagą dla innych u mnie podczas jazdy na wprost przy obciązeniu i gwałtownym przyspieszaniu pojawiają sie własnie drgania na podłodze i przypuszczam że pochodzą własnie od lewego przeguba zewnętrznego objawy pojawiają sie po przejechaniu jakis 5 km zimą oczywiscie pozniej. Do tego przy delikatnych łukach w prawą stronę gdy mechanizm róznicowy przekazyje wieksze obciązenie na lewe koło jest to bardziej odczuwalne. Nie u pierał bym sie wiec przy przegubach wewnętrznych przy jezdzie na wprost. Ja za wewnętrzny zapłaciłem sporo bo prawie 250 zeta ale objway szarpania kierownicy to potwierdziły i po wymianie ustały ale drgania na podłodze pozostały wiec kazda opinia miłe widziana.....a ocenę pozastawymy sobie....Adamtd pisze:Oczywiście, że prawda jest inna i sorry że to powiem, to albo niedokładnie czytałeś forum, albo zaszło jakieś nieporozumienie - przeguby zewnętrzne - stukają przy skręconych kołach, przeguby wewnętrzne - stukają zawsze przy jeżdzie na wprost, szczególnie przy przyspieszaniu. Wiec jaki jedziemy na wprost a coś miarowo stuka to pierwsze do sprawadzenia przeguby wewnętrzne
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
- el_tommo
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 14:05
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
To może i ja się włączę do tematu.
Właśnie szukam tematów związanych z przegubami gdyż mi właśnie zaczęło coś jakby przegub stukać (strona lewa). Dzieje się to przy przyspieszaniu, przy skręcaniu ale także przy jeździe na wprost.
Jednak przegub wewnętrzny wykluczyłem gdyż nowy założyłem 2 tygodnie temu.
Sprawdziłem pobieżnie i zauważyłem luz (spory) na przegubie zewnętrznym.
Jak przełożę to podzielę się informacją czy pomogło i czy zlikwidowało pukanie przy jeździe na wprost.
Pozdrawiam!
P.S. Mam nadzieję że autor wątku ma racje i wymiana tego przegubu pomoże
Właśnie szukam tematów związanych z przegubami gdyż mi właśnie zaczęło coś jakby przegub stukać (strona lewa). Dzieje się to przy przyspieszaniu, przy skręcaniu ale także przy jeździe na wprost.
Jednak przegub wewnętrzny wykluczyłem gdyż nowy założyłem 2 tygodnie temu.
Sprawdziłem pobieżnie i zauważyłem luz (spory) na przegubie zewnętrznym.
Jak przełożę to podzielę się informacją czy pomogło i czy zlikwidowało pukanie przy jeździe na wprost.
Pozdrawiam!
P.S. Mam nadzieję że autor wątku ma racje i wymiana tego przegubu pomoże
Witam Wszystkich i Pozdrawiam!!!
Sprawdz jeszcze poduszke pod skrzynią bo objawy sa podobneel_tommo pisze:To może i ja się włączę do tematu.
Właśnie szukam tematów związanych z przegubami gdyż mi właśnie zaczęło coś jakby przegub stukać (strona lewa). Dzieje się to przy przyspieszaniu, przy skręcaniu ale także przy jeździe na wprost.
Jednak przegub wewnętrzny wykluczyłem gdyż nowy założyłem 2 tygodnie temu.
Sprawdziłem pobieżnie i zauważyłem luz (spory) na przegubie zewnętrznym.
Jak przełożę to podzielę się informacją czy pomogło i czy zlikwidowało pukanie przy jeździe na wprost.
Pozdrawiam!
P.S. Mam nadzieję że autor wątku ma racje i wymiana tego przegubu pomoże
Mam pytanie, czy jest dozwolony jakis luz na polsiach w skrzyni/dyferencjale ?
Jak zlapie za 2 polosie i szarpie nimi to mam stuki dochodzace ze skrzyni, jak tylko jedna to nie, auto stoi na kolach, jak zdjalem kolo i ruszalem posia to tez dochodzily stuki, jakby luz byl na polosi, ale ze skrzyni.
A poza tym podczas przyspieszania na pelnym ogniu mam wlasnie jakies stuki, jak przyspieszam powiedzmy wolno to tego stukania nie ma, i wlasnie nie wiem czy to przez te luzy w skrzyni czy moze przegub wewnetrzny kleknal.
Jak zlapie za 2 polosie i szarpie nimi to mam stuki dochodzace ze skrzyni, jak tylko jedna to nie, auto stoi na kolach, jak zdjalem kolo i ruszalem posia to tez dochodzily stuki, jakby luz byl na polosi, ale ze skrzyni.
A poza tym podczas przyspieszania na pelnym ogniu mam wlasnie jakies stuki, jak przyspieszam powiedzmy wolno to tego stukania nie ma, i wlasnie nie wiem czy to przez te luzy w skrzyni czy moze przegub wewnetrzny kleknal.
Panowie jestem po wymianie zewnętrzengo przeguba lewgo - objawy te same choć luzów brak. Wymieniłem też skrzynię i sprzęgło nadal to samo. Jedynie co pozostało to wymienić cały komplet przegubów i przede wszystkim półosie.
PS.
Podejrzewałem poduszki ale są po wymianie i nie jest lepiej a gorzej...
PS.
Podejrzewałem poduszki ale są po wymianie i nie jest lepiej a gorzej...
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości