Temperatura silnika za niska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt maja 11, 2007 21:35

najlatwiej bedzie wymienic korek. jak to nie pomoze to trzeba szukac dalej i mozliwe, ze kompresja idzie w wode. tak czasem sie dzieje, ale to ostatecznosc.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
dommarc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 14:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: dommarc » pt maja 11, 2007 22:01

damcio151 pisze:
dommarc pisze:czy jak sprawdza się temperaturę silnika VAGiem to on bierze ją z tego czujnika ??
tak
wygląda jednak że nie z tego samego miejsca
damcio151 pisze:
dommarc pisze:po wymianie termostatu vag mi pokazuje max 63 °C , a na tablicy jest 90°C
:| to jest dziwne
zepsuty był czujnik ECT, po jego wymianie nie ma takich różnic


pozdrawiam Dominik

KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » pt maja 11, 2007 22:12

janek822 pisze:ale co teraz z tym wskaźnikiem, on jest do wymiany czy cały licznik
w autach po 96 roku wskaznik powinien ci wskazywac 90 stopni gdy tem w silniku osiaga 75 do 105 stopni
dopiero powyzej 105 stopni wskazowka powinna sie podnosic informujac cie ze auto zaczyna sie grzac
i z tego co wiem jest to fabryczne ustawienie


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 11, 2007 22:13

dommarc pisze:wygląda jednak że nie z tego samego miejsca
:| zawsze byłem przekonany , że z tego samego .......
dommarc pisze:po jego wymianie nie ma takich różnic
:bigok:



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » pt maja 11, 2007 22:22

hmm....a jak prawidlowo instaluje sie oring przy wymianie termostatu? na nim czy pod? bo i w tej kwesti moze powinienem sie upewnic.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 11, 2007 22:25

hmm....a jak prawidlowo instaluje sie oring przy wymianie termostatu? na nim czy pod? bo i w tej kwesti moze powinienem sie upewnic.
na nim ....... wszystko widać w fotoporadzie :)



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » pt maja 11, 2007 22:26

w takim razie termostat zamocowany mam ok....zatem juz nie mam pojecia skad te objawy u mnie ;/



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 11, 2007 22:33

kuba82wroc pisze:w takim razie termostat zamocowany mam ok....zatem juz nie mam pojecia skad te objawy u mnie ;/
albo korek, uszczelka w zbiorniczku , albo faktycznie uszczelka pod głowica ( chociaż nie bo by dymiło.... poza tym woda się nie gotuje )



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » pt maja 11, 2007 22:35

jutro rano jade na konsultacje do mechanika, po drodze kupie korek. mam nadzieje, ze skonczy sie wlasnie na nim!



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw maja 17, 2007 16:03

damcio151 pisze:a masz możliwość podmiany na chwilę licznika
rozebrałem cały licznik(5min roboty razem z wykręcaniem) i zajrzałem do tego wskaźnika temp, cudów tam nie ma tylko owinięty drucikiem kawałem blaszki czy plastiku, ale zauważyłem że jest z tyłu jakaś regulacja wskazówki, przekręciłem ją troche w strone rosnącej temperatury i teraz wskaźnik dobija do 90 tak jak powinno być :) :) :) Jak długo to wytrzyma i jak sie bedzie sprawować w pracy to sie okaże, poprostu troche oszukałem wskaźnik, wiem że wszystko jest dobre pozosta tylko wskaźnik.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » ndz gru 20, 2009 11:03

Koledzy jak to jest z tymi TDI-kami, przy panującej obecnie temperaturze (ok. -13) ciekawi mnie bardzo spadająca temperatura na postoju, żeby doszło do 90 muszę jechać w granicach 120km/h, i włączone ogrzewanie na maksa, jak stanę (ogrzewanie też włączone), spada w oczach, a powinno chyba być odwrotnie. Według was co może być przyczyną??? Dodam, że termostat otwiera się (sprawdzony w garczku), czujnik wymieniony (wprawdzie nie oryginalny, ale rezystancja ok) i coś teraz ma większy apetyt na ON.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 20, 2009 11:06

diesel jest wydajny, wydziela mało ciepła, skoro ogrzewanie masz na maksa to niema sie czemu dziwić, zrób test na postoju z wyłączonym całkowicie ogrzewaniem, a czy termostat jest ok to już nie wiem, pisano wiele razy na forum o tym.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » ndz gru 20, 2009 11:24

Sprawdze go jeszcze na postoju tak jak kolega Paweł Marek napisał, a co do termostatu to pewnie nie zaszkodziłoby go zmienić bo koszt i roboty nie dużo, ale czekam na cieplejsze dni bo ręce marzną :crazy:



mookie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 16:59
Lokalizacja: ELC

Post autor: mookie » ndz gru 20, 2009 16:25

michalc696 pisze:Koledzy jak to jest z tymi TDI-kami, przy panującej obecnie temperaturze (ok. -13) ciekawi mnie bardzo spadająca temperatura na postoju, żeby doszło do 90 muszę jechać w granicach 120km/h, i włączone ogrzewanie na maksa, jak stanę (ogrzewanie też włączone), spada w oczach, a powinno chyba być odwrotnie. Według was co może być przyczyną??? Dodam, że termostat otwiera się (sprawdzony w garczku), czujnik wymieniony (wprawdzie nie oryginalny, ale rezystancja ok) i coś teraz ma większy apetyt na ON.
mam ten sam problem, nie wiem co robic. 90˚C osiągam tylko jak jade 120-140km/h, jak tylko zwalniam albo zatrzymuje sie tem gwałtownie spada ...
mam silnik TDI (90KM) 1Z, wymieniałem termostat ale jest to samo :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości