Jaki olej do TDI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob lis 06, 2004 14:20

niewiem skad macie takie dane ze minerala nie mozna zalewac do tdi ze zglendu na turbine,pracuje w firmie gdzie wszystkie pojazdy wyposazone sa w turbo i zalewany jest olej mineralny i naprawde zadko sie zdaza aby padlo turbo z powodu tego oleju naprawde pojazdy robia ogromna ilosc kilometrow i jezeli padnie juz turbo to wieksza wine przeklada sie na nieumiejetne obchodzenie sie z w/w a napewno nie z winy oleju ale jak chcecia to placcie za olej ok 200 zl ja mam za 1 l 7 zl + za wymiane calosc ok 30 zl!!!! aaa no tak filtr 18 zl i mi pasuje :)
Fusch Titan Truck 15w40 w specyfikacji jest na 40 000 tys km ja wymieniam po 10 tys
polecam i moge podeslac specyfikacje tego oleju poczytacie zobaczycie czy warto przepalacac



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob lis 06, 2004 23:45

Może jeszcze napisz co to są za pojazdy, bo jak ciężarówki to możliwe - i teraz pytanie - w czasie jazdy ciężarówką jakich prędkości obrotowych silnika się używa?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz lis 07, 2004 00:22

no ciezarowki ale w niczym sie nie roznia jezeli chodzi ci o predkosc obrotowa, no chyba ze wielkoscia silnika-
zreszta nie chodzi mi o ciezarowki poprostu wiem z autopsji ze olej jest ok zanim zalalem tdi sprawdzilem na "klijentach" jak ten olej sie prezentuje. Kiedys byl u nas gosc jakis technolog od olejow z jakiegos instytutu porownywal 3 rodzaje oleju "MARKOWEGO" o podobnych parametrach i powiem szczerze ze nie warto przeplacac oczywiscie nie porownuje tu minerala do syntetyku lecz o marke ja leje mineral za mala kase jak ktos chce miec markowy olej to ok jego sprawa i pieniadze
pozdrawiam
kiedys byly juz kilkakrotnie poruszany topic "RZEKA" na temat olejow poprostu wyrazilem swoja opinie i juz
pozdrawiam wszystkich OLEJORZERCOW na swiecie laczcie sie !



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz lis 07, 2004 14:37

Róznica jest i to spora, a wynika nie z właściwości oleju, a ze sposobu użytkowania pojazdu. Cieżarówki jak wiadomo służą do przewożenia towarów na duże dystanse. Gestszy olej jakim jest minerał być może nie wpłynie niekorzystnie na turbinę w ciężarówce w takim stopniu jak na auto osobowe, którym bardzo często jeździmy na nierozgrzanym silniku, pokonujemy małe dystanse, często się zatrzymujemy. Należy pamiętać o tym że temperatura płynu chłodniczego nie jest równoznaczna z temperaturą oleju - ten rozgrzewa się znacznie dłużej i zanim uzyska swoje właściwości smarujące można przejechać nawet ze 30 km. Wiekszość z nas ma do przejechania rano góra 15 km, do tego dochodzi jeszcze niska temperatura zimą, więc logicznym jest używanie jak najrzadszych (syntetyk/półsyntetyk)

Oczywiście 'temat rzeka', ja zostaje przy olejach syntetycznych, a co do marki to się nie wypowiadam, bo każdy znajdzie coś dla siebie za mniej lub bardziej rozsądne pieniądze. Akurat uważam, że na oleju nie opłaca się oszczedzać.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz lis 07, 2004 17:45

oj zebys ty wiedzial jak sa i w jakich warunkach ekspoloatowane te pojazdy to bys sie zdziwil ze to wszystko pracuje! porównujac prace tychze pojazdow z mojej pracy powiem tak :
ze mimo iz jak napisales: "Róznica jest i to spora, a wynika nie z właściwości oleju, a ze sposobu użytkowania pojazdu" i wlasnie o to mi chodzi ze w porównaniu do aut osobowych te wieksze narazone sa bardziej na wielkie obciazenia przegrzewania niedogrzania itp nie napisalem ze one jezdza na dlugich dystansach wrecz przeciwnie czest jezdza niedogrzane niedosmarowane i pod wielkimi obciazeniami! na 90 pojazdow moge napisac smialo ze turbo padlo w 1-2 i to nie ze wzgledu na olej! poprostu wczesniejsza naprawa tego turbo byla zle wykonana, takze jezeli takie pojazdy z ogromnymi przebiegami w km i w ciezkich warunkach o jakich pisalem potrafia wytrzymywac na tym oleju to dlaczego taki golfik mialby nie wytrzymac oczywiscie nie podwazam jakosci olejow syntetycznych tylko sens wypowiedzi ze na mineralnym "można zalatwic turbo" bo to jest bledne. Dodam iż wszystkie olej maja firmowe dopuszczenia tzn byly testowane przez renomowane firmy motoryzacyjne Mercedes BMW VOLVO itp nie wyobraza sobie iz tka renomowana firma mogla by dopuszczac olej ktory "zalatwia" podzespoly silnika.
pozdrawiam ! [/quote]
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2004 18:01 przez BruceLee30, łącznie zmieniany 1 raz.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz lis 07, 2004 17:45

no to tyle



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » ndz lis 07, 2004 20:03

To prawda. Jeżdżąc wolno i na niskich obrotach w płaskim terenie można na minerale.
Ale jeśli ktoś chce dać po gazie w 40 stopniowym upale po terenie górzystym to nie mów mi, że lepszy od syntetyku jest minerał


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz lis 07, 2004 20:35

nie no bez jaj kto tak napisal ? napeno nie ja i nigdy tego nie potwierdze
chodzilo mi o slawetne turbo ktore jak pisali poprzednicy ulegnie uszkodzeniu na oleju mineralnym i o to mi chodzilo !!!



Awatar użytkownika
nefal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 15, 2005 12:54
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: nefal » pt kwie 22, 2005 17:38

Sporo tutaj ciekawych wypowiedzi :D
Czytając ten temat stwierdziłem że jednak zaleje pólsyntetyk do mojego tdi...



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt kwie 22, 2005 18:42

I słusznie, jednak olej olejowi nierówny. Jeździmy na kjtsach sejem i mój kierownik wpadł na pomysł zalania go olejem z orlenu. Auto było przygotowywane u Chojnackiego, skończyło się na wymianie pierścieni :kac:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob kwie 23, 2005 10:32

wez pod uwage iz 75 % olejow nie jest orginalna wiec moze sie tak zdazyc ze placisz 100 zl za olej i zalewasz silnik nawet jakims olejem do maszyn i o tym nie wiesz firmowych olejow mineralnych nie oplaca sie podrabiac bo sa tanie ja zalewam mineral i jezdze juz hoho .....
kiedys nie bylo syntetykow a silniki wyposazone w turbo byly wiec co turbo sie psulo ?? silnik?? bzdura napewno jest "dobrze" dla silnika jak nie wytracaja mu sie jakis osady w zimie olej tak nie gestnieje itp ale zeby od razu silniki czy turbo psul :bajer: zreszta rozebralem juz kilka silnikow po minerale i syntetyku fakt po syntetyky silnik jest czystszy ale zuzycie czesci jest na porownywalnym poziomie



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob kwie 23, 2005 13:59

Gitner ja bym na Twoim miejscu zalał półsyntetykiem 10W/40,ale markowym np.Mobilem,zawsze taniej wyjdzie a napewno mu nie zaszkodzi i nie jest rozlewany w Polsce z tego co się orientuję,a różnica w olejach jest napewno,sam się o tym przekonałem.Jeździłem na elfie turbo diesel 15W/40(rozlewany w Polsce) i zauważyłem,że silnik głośniej chodził,a zwłaszcza szklanki przy rozruchu.Musiałem przejechać pareset km,żeby przestały grać.Poza tym więcej oleju spalał i po przygazówce zostawiał siwy dym.Teraz zpowrotem wróciłem do MobilaM 15W/40 i różnica kolosalna.Nie ma oczym mówić.I stwierdzić należy,że nie każdy markowy jest dobry,a zwłaszcza rozlewany w Polsce.Lepiej już moim zdaniem kupić Lotosa,taniej wyjdzie.Oprócz Mobila proponował bym Ci jeszcze Valvoline(rozlewany w Holandi)



Awatar użytkownika
nefal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 15, 2005 12:54
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: nefal » sob kwie 23, 2005 16:59

Zalałem tdi półsyntetykiem shell...

Problem w tym że mam ten samochód od kilku dni, jest sprowadzony i nie mam pojęcia jaki olej był tam wlany wcześniej :( Jeśli był mineralny to co sie będzie działo?



Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » sob kwie 23, 2005 17:29

jak bym ja miał zalać to najtańszy lotos za 45 zł za 5 litrów.Śmieszne to...To są stare cheble a wyścigówki..taka jest prawda.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 243 gości