Jak sprawdzić czy pompa paliwa jest sprawna czy skopcona?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

larremu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 13, 2006 15:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

Jak sprawdzić czy pompa paliwa jest sprawna czy skopcona?

Post autor: larremu » czw maja 10, 2007 23:00

Właśnie wymieniam kostkę za stacyjką (dziś rozebrałem - jutro bede składał :), która prawdopodobnie odpowiada za gaśnięcie mojego G w czasie jazdy. Chodzi mi jednak po glowie mysl czy czasem pompa paliwa nie siadła... Jak najprościej to sprawdzić? THX


Pozdro for all "golfista`s"

Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: rabbit1 » czw maja 10, 2007 23:10

po włączeniu zapłonu powinieneś ją usłyszec jak zasysa paliwo a jak nie to odkręcic węże dochodzące do wtrysku czy tam masz gaźnik i przekręcic zapłon to powinno poleciec paliwo jak coś to sprawdź jeszcze bezpiecznik od pompy


www.vwtp.phorum.pl Pabianikcki klub vw

larremu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr gru 13, 2006 15:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: larremu » czw maja 10, 2007 23:27

tylko że właśnie w tym rzecz że zasysanie słychać... raz na 15-20 prób uruchomienia silnika... wygląda to tak że w 98% próbach zapalenia samochodu po przekręceniu kluczyka "do połowy" nie słychać dosłownie nic - tylko lampki sie zapalają, a kręcąc dalej moge wychechłać rozrusznik a auto i tak nie zapali. Co innego w pozostałych przypadkach. Zapala tak jak powinien tylko że prawdziwą zgadywanką jest kiedy zgaśnie! po 100 metrach, 2 km czy wcale (bo takie przypadki miałem).


Pozdro for all "golfista`s"

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw maja 10, 2007 23:47

Pompa musi wytworzyc odpowiednie w cisnienie w zbiorniku minimalne jezeli takie jest nie slychac jej


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » pn wrz 01, 2008 22:14

hmm kurde a powiedzcie mi .. bo tez mam jakis dziwny problem z zapalaniem auta jak postoji tak z 5 godzin ( na ciepłym pali na dotyk) jak przekrece zapłon to słysze takie bzzz cichutkie ale przez moze 2 sekundy .. czy tak ma chodzic pompa ?? czy ma cały czas buczeć ?? mogłby ktos wrzucic mi fotke obrazującą który przewó w silniku trzeba wypiąć zeby zobaczyc czy leci paliwo po przekręceniu zapłony ?? bo nie wiem czy to pompa ma problem czy cos innego sie sypie :/

dzieki za pomoc i za fotke



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 01, 2008 22:19

tak ma pompa się zachowywać. Wyjmij ten wąż którym paliwo dochodzi do wtrysku - masz tam strzałkę
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 22:19 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » pn wrz 01, 2008 22:21

gdzie mam strzałke ?? :p no własnie nie wiem którym to wezem leci paliwo :helm:
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 22:23 przez lambert86, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pn wrz 01, 2008 22:26

Heh, uciążliwy problem Ci się trafił.

Wystarczy wymienić przekaźnik załączający pompkę i po problemie.

Przekaźnik ten znajdziesz pod maską po prawej stronie na podszybiu. Niestety nie pamiętam jego oznaczenia.


Aha, pompka powinna się włączać przy każdym przekręceniu kluczyka. Co ciekawe, działa ona na wyłączniku czasowym (3 sekundy) a nie ciśnieniowym.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 01, 2008 22:30

tam gdzie węże dochodzą do wtrysku na króćcach od góry są strzałki
http://allegro.pl/item415022625_golf_ii ... letny.html
tak mniej więcej, tylko u Ciebie węże wchodzą na wprost

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 10:32 pm ]
AndrzejP4 pisze:Aha, pompka powinna się włączać przy każdym przekręceniu kluczyka
przecież larremu, napisał że tak mu się włącza, co ty chcesz od przekaźnika w tym wypadku, ECU tak steruje a nie przekaźnik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pn wrz 01, 2008 22:36

Paweł Marek pisze:tam gdzie węże dochodzą do wtrysku na króćcach od góry są strzałki
http://allegro.pl/item415022625_golf_ii ... letny.html
tak mniej więcej, tylko u Ciebie węże wchodzą na wprost

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 10:32 pm ]
AndrzejP4 pisze:Aha, pompka powinna się włączać przy każdym przekręceniu kluczyka
przecież larremu, napisał że tak mu się włącza, co ty chcesz od przekaźnika w tym wypadku, ECU tak steruje a nie przekaźnik.
Przeczytaj jeszcze raz co napisał larry - pompkę słychać raz na 10-20 uruchomień silnika. Czyli jednak nie zawsze się włącza..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 01, 2008 22:43

AndrzejP4, weź popatrz na daty postów i na autorów pytań


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pn wrz 01, 2008 22:47

Paweł Marek pisze:AndrzejP4, weź popatrz na daty postów i na autorów pytań
kurcze,wystarczyły 2 miesiące nieobecności na forum i gubię się po powrocie :crazy: . Sorry...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 01, 2008 22:51

Spoko, sam napisałem że larremu się włącza a chodziło o lambert86
Lepiej zakładać nowe tematy jeśli problemy nie są bardzo podobne
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 22:52 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » pn wrz 01, 2008 22:58

sorki za zamieszanie, nie chcialem nowego tematu bo bardzo dużo jest o pompach .. a probuje znalesc usterke u mnie :/ i tak sie podlaczam pod rozne tematy ..


to bedzie chyba ten sam problem ... co w tym temacie
http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... 377a27fad2
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 10:49 przez lambert86, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 292 gości