Duża ilość brudu pod deklem silnik AEE
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Duża ilość brudu pod deklem silnik AEE
Witam wszystkich.
Na dniach będe zmieniał olej w silniku i przy okazji zamierzam sciagnac pokrywe zaworow i wyczyscic pod nią co nieco bo jak odkrece korek wlewu oleju to widac tam mase takiego czarnego nagaru. Podejrzewam ze jak sciągne dekiel to sie załame:-( Pytanie do was czym to wszystko wyczyscic by nie narobic zadnej szkody? Czyscic to na sucho jakas szmatka? Podejrzewam ze cały wałek rozrzadu bedzie w tym błocie:-( Taka duzo ilosc tej mazi oznacza ze poprzedni własciciel nie zmieniał za czesto oleju?Obecny przebieg to prawie 230tys i przejechane na starym oleju 10tys Mobil 10W40.Zakupiłem dzisiaj w ASO oryginalna uszczelke pod dekiel i zamierzam sie zabrac za to w przyszłym tygodniu i dopiero jak bedzie tam lsnic wleje nowy olej Prosze o wskazówki co i jak robic bym nie narobił zadnych szkod.
Napisze jeszcze ze jak odpalam zimny silnik to przez okolo 2minuty silnik klekocze jak diesel pozniej ustaje i jest cisza. Pewnie popychacze do wymiany-jaki bedzi orientacyjny koszt wymiany wszystkich plus robocizna i czy moge z tym jeżdzic jeszcze jakis czas ?
Na dniach będe zmieniał olej w silniku i przy okazji zamierzam sciagnac pokrywe zaworow i wyczyscic pod nią co nieco bo jak odkrece korek wlewu oleju to widac tam mase takiego czarnego nagaru. Podejrzewam ze jak sciągne dekiel to sie załame:-( Pytanie do was czym to wszystko wyczyscic by nie narobic zadnej szkody? Czyscic to na sucho jakas szmatka? Podejrzewam ze cały wałek rozrzadu bedzie w tym błocie:-( Taka duzo ilosc tej mazi oznacza ze poprzedni własciciel nie zmieniał za czesto oleju?Obecny przebieg to prawie 230tys i przejechane na starym oleju 10tys Mobil 10W40.Zakupiłem dzisiaj w ASO oryginalna uszczelke pod dekiel i zamierzam sie zabrac za to w przyszłym tygodniu i dopiero jak bedzie tam lsnic wleje nowy olej Prosze o wskazówki co i jak robic bym nie narobił zadnych szkod.
Napisze jeszcze ze jak odpalam zimny silnik to przez okolo 2minuty silnik klekocze jak diesel pozniej ustaje i jest cisza. Pewnie popychacze do wymiany-jaki bedzi orientacyjny koszt wymiany wszystkich plus robocizna i czy moge z tym jeżdzic jeszcze jakis czas ?
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Klekotanie przez 2 minuty to zjawisko dopuszczalne w tym modelu. Koszt popychaczy jest ogromny. Do tego modelu jedem popychacz FEBi to koszt około 50 zł mnożąc to razy 8 daje nam kwote około 400 zł. Wymiana uszczelki pod deklem jeśli obecnie Ci nie leci nic nie zmieni, to raczej sprawa kosmetyczna ale jeśli zdejmujesz pokrywke to załóż nową. A nagar w oleju to se sam odpowiedz od czego jest...napewno nie szklanki ale blisko A drga Ci na wolnych obrotach albo faluje ?
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Ile kosztuje uszczelka pokrywy zaworów?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz rano jak wracałem to klekotanie dłuzej jednak slychać. Tak okolo 5 minut, moze nawet dłuzej. Czy mogę z tym jezdzic czy wymieniać popychacze? Tylko ta cena
Obroty mi falowały i to nawet bardzo ale kilkukrotne czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja oraz przeczyszcznie czujnika zasysanego powietrza z oleju rozwiazały ten problem. Drgania czasami wystepuja po nocnym rozruchu ale sa naprawde znikome.
Uszczelke kupiłem dlatego ze bede sciagał dekiel by poczyscic ten nagar a starej nie bede zakladał. Za oryginał w ASO VW zapłaciłem 43zł. Drogo ale uszczelki zawsze zakladam oryginalne
Wiec skąd ten nagar pod deklem bo nic nie mogę wymyślic ?:) Robie to dla czystej kosmetyki i swojego lpszego samopoczucia :green_fuck: Myślałem ze ten nagar to od tego że silnik przejechał na jednym oleju jakieś 22tys.km. Przynajmniej tak wynika z ksiązki serwisowej. Wczesniejsze wymiany były na czas jedynie przed sprzedaza gosc to olał Do przebiegu 219tyś auto jezdziło na pełnym syntetyku dopiero ja zalałem 10W40 bo sie wydygałem
Obroty mi falowały i to nawet bardzo ale kilkukrotne czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja oraz przeczyszcznie czujnika zasysanego powietrza z oleju rozwiazały ten problem. Drgania czasami wystepuja po nocnym rozruchu ale sa naprawde znikome.
Uszczelke kupiłem dlatego ze bede sciagał dekiel by poczyscic ten nagar a starej nie bede zakladał. Za oryginał w ASO VW zapłaciłem 43zł. Drogo ale uszczelki zawsze zakladam oryginalne
Wiec skąd ten nagar pod deklem bo nic nie mogę wymyślic ?:) Robie to dla czystej kosmetyki i swojego lpszego samopoczucia :green_fuck: Myślałem ze ten nagar to od tego że silnik przejechał na jednym oleju jakieś 22tys.km. Przynajmniej tak wynika z ksiązki serwisowej. Wczesniejsze wymiany były na czas jedynie przed sprzedaza gosc to olał Do przebiegu 219tyś auto jezdziło na pełnym syntetyku dopiero ja zalałem 10W40 bo sie wydygałem
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Szklanki z ABU nie pasują do AEE. Wynika to z faktu, że różnią się minimalnie masą natomiast rozmiary pozostają te same. Odradzem zakładać tych z ABU do AEE bo może to się źle skończyć. Możesz poszukać w jakims tanim sklepie. Mi znajomy sprzedawca załatwił Febi za 40 zł za sztukę.
[ Dodano: 10 Maj 2007 15:58 ]
Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie: Czym i jak czyściłeś czujnik Map - powietrza zasysanego?
[ Dodano: 10 Maj 2007 15:58 ]
Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie: Czym i jak czyściłeś czujnik Map - powietrza zasysanego?
Czujnik to nic innego jak termistor wsadzony w złacze. Wszystko było zaolejone i nie kontaktowało. Przedmuchałem powietrzem i przeczysciłem wacikiem. Po tym zabiegu obroty sa stabilne i jak uruchamiam zimny silnik np po nocy to obroty wynosza 1200 i pomalutku wraz z nagrzaniem silnika opadaja na 840 i tak juz zostaja. Z falujacymi obrotami walczyłem dobre 3 miesiace az wkoncu sie udało. Zobaczymy tylko na jak długo bede miał z nimi spokój...Na fotce ponizej zdjecie czujnika. W srodku plastiku ta czerwona głowka to własnie termistor.Jacenty85 pisze:Szklanki z ABU nie pasują do AEE. Wynika to z faktu, że różnią się minimalnie masą natomiast rozmiary pozostają te same. Odradzem zakładać tych z ABU do AEE bo może to się źle skończyć. Możesz poszukać w jakims tanim sklepie. Mi znajomy sprzedawca załatwił Febi za 40 zł za sztukę.
[ Dodano: 10 Maj 2007 15:58 ]
Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie: Czym i jak czyściłeś czujnik Map - powietrza zasysanego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
NIestety ale jesli obroty w twoim wozie wynoszą 840 (odczytane na VAG) po nagrzaniu to niestety ale nie jest to poprawny wynik. Dla silnika AEE obroty muszą mieścić się w granice 650-750 i nic powyżej. Oznacza to, że przepustnica źle Ci się ustawiła albo coś ze sterowaniem. A teraz powiem przewrotnie...Ty szczęściarzu! Nawet nie wiesz ilu właścicieli AEE narzeka na drgającą budę przez te obroty 650-750, które producent ustawił za nisko. Jeśli ty masz faktycznie 840 to u Ciebie ten problem samoistnie się wyklucza wiec auto nie drga. No prosze...chciałoby się powiedzieć szczęście w nieszczęściu...
Tak, obroty sprawdzałem na Vag. Przepustnice czysciłem i adoptowałem i obroty zawsze po tym zabiegu wynosiły 840. pokrywe zaworów sciagam we wtorek i zabieram sie za czyszczenie tego nagaru, potem zalewam nowy olej Castrola. Wacham sie jeszcze nad wsadzeniem sekwencji bo w miescie pali mi 10/100 przy normalnej jezdzie. Dosłownie dramat jak na tak lekkie auto.Jacenty85 pisze:NIestety ale jesli obroty w twoim wozie wynoszą 840 (odczytane na VAG) po nagrzaniu to niestety ale nie jest to poprawny wynik. Dla silnika AEE obroty muszą mieścić się w granice 650-750 i nic powyżej. Oznacza to, że przepustnica źle Ci się ustawiła albo coś ze sterowaniem. A teraz powiem przewrotnie...Ty szczęściarzu! Nawet nie wiesz ilu właścicieli AEE narzeka na drgającą budę przez te obroty 650-750, które producent ustawił za nisko. Jeśli ty masz faktycznie 840 to u Ciebie ten problem samoistnie się wyklucza wiec auto nie drga. No prosze...chciałoby się powiedzieć szczęście w nieszczęściu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 222 gości