Duża ilość brudu pod deklem silnik AEE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Duża ilość brudu pod deklem silnik AEE

Post autor: Kavior » śr maja 09, 2007 15:50

Witam wszystkich.
Na dniach będe zmieniał olej w silniku i przy okazji zamierzam sciagnac pokrywe zaworow i wyczyscic pod nią co nieco bo jak odkrece korek wlewu oleju to widac tam mase takiego czarnego nagaru. Podejrzewam ze jak sciągne dekiel to sie załame:-( Pytanie do was czym to wszystko wyczyscic by nie narobic zadnej szkody? Czyscic to na sucho jakas szmatka? Podejrzewam ze cały wałek rozrzadu bedzie w tym błocie:-( Taka duzo ilosc tej mazi oznacza ze poprzedni własciciel nie zmieniał za czesto oleju?Obecny przebieg to prawie 230tys i przejechane na starym oleju 10tys Mobil 10W40.Zakupiłem dzisiaj w ASO oryginalna uszczelke pod dekiel i zamierzam sie zabrac za to w przyszłym tygodniu i dopiero jak bedzie tam lsnic wleje nowy olej ;-) Prosze o wskazówki co i jak robic bym nie narobił zadnych szkod.
Napisze jeszcze ze jak odpalam zimny silnik to przez okolo 2minuty silnik klekocze jak diesel pozniej ustaje i jest cisza. Pewnie popychacze do wymiany-jaki bedzi orientacyjny koszt wymiany wszystkich plus robocizna i czy moge z tym jeżdzic jeszcze jakis czas ?



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 10, 2007 00:05

Klekotanie przez 2 minuty to zjawisko dopuszczalne w tym modelu. Koszt popychaczy jest ogromny. Do tego modelu jedem popychacz FEBi to koszt około 50 zł mnożąc to razy 8 daje nam kwote około 400 zł. Wymiana uszczelki pod deklem jeśli obecnie Ci nie leci nic nie zmieni, to raczej sprawa kosmetyczna ale jeśli zdejmujesz pokrywke to załóż nową. A nagar w oleju to se sam odpowiedz od czego jest...napewno nie szklanki ale blisko :) A drga Ci na wolnych obrotach albo faluje ?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw maja 10, 2007 00:40

Ile kosztuje uszczelka pokrywy zaworów?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » czw maja 10, 2007 06:47

Teraz rano jak wracałem to klekotanie dłuzej jednak slychać. Tak okolo 5 minut, moze nawet dłuzej. Czy mogę z tym jezdzic czy wymieniać popychacze? Tylko ta cena :crazy:
Obroty mi falowały i to nawet bardzo ale kilkukrotne czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja oraz przeczyszcznie czujnika zasysanego powietrza z oleju rozwiazały ten problem. Drgania czasami wystepuja po nocnym rozruchu ale sa naprawde znikome.
Uszczelke kupiłem dlatego ze bede sciagał dekiel by poczyscic ten nagar a starej nie bede zakladał. Za oryginał w ASO VW zapłaciłem 43zł. Drogo ale uszczelki zawsze zakladam oryginalne :)
Wiec skąd ten nagar pod deklem bo nic nie mogę wymyślic ?:) Robie to dla czystej kosmetyki i swojego lpszego samopoczucia :green_fuck: Myślałem ze ten nagar to od tego że silnik przejechał na jednym oleju jakieś 22tys.km. Przynajmniej tak wynika z ksiązki serwisowej. Wczesniejsze wymiany były na czas jedynie przed sprzedaza gosc to olał :grrr: :grrr: Do przebiegu 219tyś auto jezdziło na pełnym syntetyku dopiero ja zalałem 10W40 bo sie wydygałem :blush:



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » czw maja 10, 2007 08:03

Ja za szklanki płaciłem 20 zł. szt. (INA), ale nie wiem czy do twojego silnika by takie pasowały, choć ja też mam 1.6.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 10, 2007 14:50

Szklanki z ABU nie pasują do AEE. Wynika to z faktu, że różnią się minimalnie masą natomiast rozmiary pozostają te same. Odradzem zakładać tych z ABU do AEE bo może to się źle skończyć. Możesz poszukać w jakims tanim sklepie. Mi znajomy sprzedawca załatwił Febi za 40 zł za sztukę.

[ Dodano: 10 Maj 2007 15:58 ]
Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie: Czym i jak czyściłeś czujnik Map - powietrza zasysanego?



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pt maja 11, 2007 18:14

Jacenty85 pisze:Szklanki z ABU nie pasują do AEE. Wynika to z faktu, że różnią się minimalnie masą natomiast rozmiary pozostają te same. Odradzem zakładać tych z ABU do AEE bo może to się źle skończyć. Możesz poszukać w jakims tanim sklepie. Mi znajomy sprzedawca załatwił Febi za 40 zł za sztukę.

[ Dodano: 10 Maj 2007 15:58 ]
Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie: Czym i jak czyściłeś czujnik Map - powietrza zasysanego?
Czujnik to nic innego jak termistor wsadzony w złacze. Wszystko było zaolejone i nie kontaktowało. Przedmuchałem powietrzem i przeczysciłem wacikiem. Po tym zabiegu obroty sa stabilne i jak uruchamiam zimny silnik np po nocy to obroty wynosza 1200 i pomalutku wraz z nagrzaniem silnika opadaja na 840 i tak juz zostaja. Z falujacymi obrotami walczyłem dobre 3 miesiace az wkoncu sie udało. Zobaczymy tylko na jak długo bede miał z nimi spokój...Na fotce ponizej zdjecie czujnika. W srodku plastiku ta czerwona głowka to własnie termistor.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt maja 11, 2007 23:04

NIestety ale jesli obroty w twoim wozie wynoszą 840 (odczytane na VAG) po nagrzaniu to niestety ale nie jest to poprawny wynik. Dla silnika AEE obroty muszą mieścić się w granice 650-750 i nic powyżej. Oznacza to, że przepustnica źle Ci się ustawiła albo coś ze sterowaniem. A teraz powiem przewrotnie...Ty szczęściarzu! Nawet nie wiesz ilu właścicieli AEE narzeka na drgającą budę przez te obroty 650-750, które producent ustawił za nisko. Jeśli ty masz faktycznie 840 to u Ciebie ten problem samoistnie się wyklucza wiec auto nie drga. No prosze...chciałoby się powiedzieć szczęście w nieszczęściu...



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » ndz maja 13, 2007 16:59

Jacenty85 pisze:NIestety ale jesli obroty w twoim wozie wynoszą 840 (odczytane na VAG) po nagrzaniu to niestety ale nie jest to poprawny wynik. Dla silnika AEE obroty muszą mieścić się w granice 650-750 i nic powyżej. Oznacza to, że przepustnica źle Ci się ustawiła albo coś ze sterowaniem. A teraz powiem przewrotnie...Ty szczęściarzu! Nawet nie wiesz ilu właścicieli AEE narzeka na drgającą budę przez te obroty 650-750, które producent ustawił za nisko. Jeśli ty masz faktycznie 840 to u Ciebie ten problem samoistnie się wyklucza wiec auto nie drga. No prosze...chciałoby się powiedzieć szczęście w nieszczęściu...
Tak, obroty sprawdzałem na Vag. Przepustnice czysciłem i adoptowałem i obroty zawsze po tym zabiegu wynosiły 840. pokrywe zaworów sciagam we wtorek i zabieram sie za czyszczenie tego nagaru, potem zalewam nowy olej Castrola. Wacham sie jeszcze nad wsadzeniem sekwencji bo w miescie pali mi 10/100 przy normalnej jezdzie. Dosłownie dramat jak na tak lekkie auto.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » śr cze 13, 2007 21:56

Kavior
Wacham sie jeszcze nad wsadzeniem sekwencji bo w miescie pali mi 10/100 przy normalnej jezdzie. Dosłownie dramat jak na tak lekkie auto.

Witam.

Ja też mam AEE i też mi bierze ok 9,5 litra / 100km.

Ile może kosztować gaz sekwencyjny do tego modelu silnika??
Zalożyłeś już gaza??[/b]



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości