Wymiana złączek elastycznych kolektora/wydechu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Wymiana złączek elastycznych kolektora/wydechu

Post autor: B_O_N_K » śr maja 09, 2007 15:57

Witam.

Jak rozebrać to badziewie żeby wymienić złączki elastyczne? Jedna z nich jest pęknięta i przez to autko chodzi mi jak sieczkarnia.

Proszę o szybką pomoc bo autko stoi w garażu a ja jestem bezradny :(

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam.

Obrazek


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » śr maja 09, 2007 16:08

Hmm ja tez jakoś niedawno zmienialem złącze elastyczne ale nic nie wyciagalem.Facet od wydechów wyciął gumówką to łącze i wstawił w to miejsce nowe... Może warto zasięgnąć info u źródla? Pozdro!



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » śr maja 09, 2007 16:26

Niestety w GTI jest to bardziej zamotane i tak łatwo i prosto nie da się tego wyciąć i wspawać nowych. Chodzi mi o to jak rozebrać łącznik pomiędzy kolektorem a dwururką i "bezboleśnie" wyjąć te złączki...


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
marek007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:00

Post autor: marek007 » śr maja 09, 2007 16:38

kolektor oddzielisz odkręcając śruby z wystającego z kolektora gwintu
widocznego na zdjęciach (3 śruby) i z tyłu tak samo
raczej będzie ciężko je odkręcić ze względu na panujące tam temperatury
w razie czego dobry palnik na pewno pomoże
lekko podgrzej śruby będzie łatwiej odkręcać
a co do elementów elastycznych to już do tłumikarzy
wiele cie to nie wyniesie a bedziesz mieć pewność ze zrobione jest na długo



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » śr maja 09, 2007 16:52

Już mam to rozkręcone - WD40 i zero problemu z odkręceniem śrub. Tłumikarze proponują coś takiego jak na zdjęciu ale troszkę słabo mi się to widzi ponieważ mam mocno obniżone autko i często zaczepiam tłumikiem. Boję się że przy pierwszym konkretniejszym zaczepieniu tłumikiem z plecionek zostaną tylko druty...

Obrazek


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr maja 09, 2007 17:36

jak masz dobre laczniki z 3 warstwami to wytrzymaja troche. zreszta chyba nie jezdzisz zeby tylko zachaczac wydechem.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » śr maja 09, 2007 18:19

SouleR pisze:zreszta chyba nie jezdzisz zeby tylko zachaczac wydechem
7cm od wahaczy i o 2cm mniej od tłumika to troszkę ciężko unikać kontaktów z podłożem ;)

No ale chyba innego wyjścia nie mam jak wspawanie tych złączek...


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr maja 09, 2007 19:13

kup dobre z hurtowni i bedzie git. na gieldzie nie kupuj, bo shit sprzedaja.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » śr maja 09, 2007 20:22

Oglądałem dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym - 55zł za sztukę. Wyglądały na bardzo solidne. Ogólnie to sklep ten nie wciska ludziom badziewia więc myślę że będą ok. Ewentualnie istnieje też taka opcja że pozbędę się tłumika którym niemal wszędzie zaczepiam i plecionki będą miały o wiele milsze życie i na pewno wytrzymają dłużej.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 369 gości