Jaki olej do TDI?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
niewiem skad macie takie dane ze minerala nie mozna zalewac do tdi ze zglendu na turbine,pracuje w firmie gdzie wszystkie pojazdy wyposazone sa w turbo i zalewany jest olej mineralny i naprawde zadko sie zdaza aby padlo turbo z powodu tego oleju naprawde pojazdy robia ogromna ilosc kilometrow i jezeli padnie juz turbo to wieksza wine przeklada sie na nieumiejetne obchodzenie sie z w/w a napewno nie z winy oleju ale jak chcecia to placcie za olej ok 200 zl ja mam za 1 l 7 zl + za wymiane calosc ok 30 zl!!!! aaa no tak filtr 18 zl i mi pasuje
Fusch Titan Truck 15w40 w specyfikacji jest na 40 000 tys km ja wymieniam po 10 tys
polecam i moge podeslac specyfikacje tego oleju poczytacie zobaczycie czy warto przepalacac
Fusch Titan Truck 15w40 w specyfikacji jest na 40 000 tys km ja wymieniam po 10 tys
polecam i moge podeslac specyfikacje tego oleju poczytacie zobaczycie czy warto przepalacac
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
no ciezarowki ale w niczym sie nie roznia jezeli chodzi ci o predkosc obrotowa, no chyba ze wielkoscia silnika-
zreszta nie chodzi mi o ciezarowki poprostu wiem z autopsji ze olej jest ok zanim zalalem tdi sprawdzilem na "klijentach" jak ten olej sie prezentuje. Kiedys byl u nas gosc jakis technolog od olejow z jakiegos instytutu porownywal 3 rodzaje oleju "MARKOWEGO" o podobnych parametrach i powiem szczerze ze nie warto przeplacac oczywiscie nie porownuje tu minerala do syntetyku lecz o marke ja leje mineral za mala kase jak ktos chce miec markowy olej to ok jego sprawa i pieniadze
pozdrawiam
kiedys byly juz kilkakrotnie poruszany topic "RZEKA" na temat olejow poprostu wyrazilem swoja opinie i juz
pozdrawiam wszystkich OLEJORZERCOW na swiecie laczcie sie !
zreszta nie chodzi mi o ciezarowki poprostu wiem z autopsji ze olej jest ok zanim zalalem tdi sprawdzilem na "klijentach" jak ten olej sie prezentuje. Kiedys byl u nas gosc jakis technolog od olejow z jakiegos instytutu porownywal 3 rodzaje oleju "MARKOWEGO" o podobnych parametrach i powiem szczerze ze nie warto przeplacac oczywiscie nie porownuje tu minerala do syntetyku lecz o marke ja leje mineral za mala kase jak ktos chce miec markowy olej to ok jego sprawa i pieniadze
pozdrawiam
kiedys byly juz kilkakrotnie poruszany topic "RZEKA" na temat olejow poprostu wyrazilem swoja opinie i juz
pozdrawiam wszystkich OLEJORZERCOW na swiecie laczcie sie !
Róznica jest i to spora, a wynika nie z właściwości oleju, a ze sposobu użytkowania pojazdu. Cieżarówki jak wiadomo służą do przewożenia towarów na duże dystanse. Gestszy olej jakim jest minerał być może nie wpłynie niekorzystnie na turbinę w ciężarówce w takim stopniu jak na auto osobowe, którym bardzo często jeździmy na nierozgrzanym silniku, pokonujemy małe dystanse, często się zatrzymujemy. Należy pamiętać o tym że temperatura płynu chłodniczego nie jest równoznaczna z temperaturą oleju - ten rozgrzewa się znacznie dłużej i zanim uzyska swoje właściwości smarujące można przejechać nawet ze 30 km. Wiekszość z nas ma do przejechania rano góra 15 km, do tego dochodzi jeszcze niska temperatura zimą, więc logicznym jest używanie jak najrzadszych (syntetyk/półsyntetyk)
Oczywiście 'temat rzeka', ja zostaje przy olejach syntetycznych, a co do marki to się nie wypowiadam, bo każdy znajdzie coś dla siebie za mniej lub bardziej rozsądne pieniądze. Akurat uważam, że na oleju nie opłaca się oszczedzać.
Oczywiście 'temat rzeka', ja zostaje przy olejach syntetycznych, a co do marki to się nie wypowiadam, bo każdy znajdzie coś dla siebie za mniej lub bardziej rozsądne pieniądze. Akurat uważam, że na oleju nie opłaca się oszczedzać.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
oj zebys ty wiedzial jak sa i w jakich warunkach ekspoloatowane te pojazdy to bys sie zdziwil ze to wszystko pracuje! porównujac prace tychze pojazdow z mojej pracy powiem tak :
ze mimo iz jak napisales: "Róznica jest i to spora, a wynika nie z właściwości oleju, a ze sposobu użytkowania pojazdu" i wlasnie o to mi chodzi ze w porównaniu do aut osobowych te wieksze narazone sa bardziej na wielkie obciazenia przegrzewania niedogrzania itp nie napisalem ze one jezdza na dlugich dystansach wrecz przeciwnie czest jezdza niedogrzane niedosmarowane i pod wielkimi obciazeniami! na 90 pojazdow moge napisac smialo ze turbo padlo w 1-2 i to nie ze wzgledu na olej! poprostu wczesniejsza naprawa tego turbo byla zle wykonana, takze jezeli takie pojazdy z ogromnymi przebiegami w km i w ciezkich warunkach o jakich pisalem potrafia wytrzymywac na tym oleju to dlaczego taki golfik mialby nie wytrzymac oczywiscie nie podwazam jakosci olejow syntetycznych tylko sens wypowiedzi ze na mineralnym "można zalatwic turbo" bo to jest bledne. Dodam iż wszystkie olej maja firmowe dopuszczenia tzn byly testowane przez renomowane firmy motoryzacyjne Mercedes BMW VOLVO itp nie wyobraza sobie iz tka renomowana firma mogla by dopuszczac olej ktory "zalatwia" podzespoly silnika.
pozdrawiam ! [/quote]
ze mimo iz jak napisales: "Róznica jest i to spora, a wynika nie z właściwości oleju, a ze sposobu użytkowania pojazdu" i wlasnie o to mi chodzi ze w porównaniu do aut osobowych te wieksze narazone sa bardziej na wielkie obciazenia przegrzewania niedogrzania itp nie napisalem ze one jezdza na dlugich dystansach wrecz przeciwnie czest jezdza niedogrzane niedosmarowane i pod wielkimi obciazeniami! na 90 pojazdow moge napisac smialo ze turbo padlo w 1-2 i to nie ze wzgledu na olej! poprostu wczesniejsza naprawa tego turbo byla zle wykonana, takze jezeli takie pojazdy z ogromnymi przebiegami w km i w ciezkich warunkach o jakich pisalem potrafia wytrzymywac na tym oleju to dlaczego taki golfik mialby nie wytrzymac oczywiscie nie podwazam jakosci olejow syntetycznych tylko sens wypowiedzi ze na mineralnym "można zalatwic turbo" bo to jest bledne. Dodam iż wszystkie olej maja firmowe dopuszczenia tzn byly testowane przez renomowane firmy motoryzacyjne Mercedes BMW VOLVO itp nie wyobraza sobie iz tka renomowana firma mogla by dopuszczac olej ktory "zalatwia" podzespoly silnika.
pozdrawiam ! [/quote]
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2004 18:01 przez BruceLee30, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
wez pod uwage iz 75 % olejow nie jest orginalna wiec moze sie tak zdazyc ze placisz 100 zl za olej i zalewasz silnik nawet jakims olejem do maszyn i o tym nie wiesz firmowych olejow mineralnych nie oplaca sie podrabiac bo sa tanie ja zalewam mineral i jezdze juz hoho .....
kiedys nie bylo syntetykow a silniki wyposazone w turbo byly wiec co turbo sie psulo ?? silnik?? bzdura napewno jest "dobrze" dla silnika jak nie wytracaja mu sie jakis osady w zimie olej tak nie gestnieje itp ale zeby od razu silniki czy turbo psul zreszta rozebralem juz kilka silnikow po minerale i syntetyku fakt po syntetyky silnik jest czystszy ale zuzycie czesci jest na porownywalnym poziomie
kiedys nie bylo syntetykow a silniki wyposazone w turbo byly wiec co turbo sie psulo ?? silnik?? bzdura napewno jest "dobrze" dla silnika jak nie wytracaja mu sie jakis osady w zimie olej tak nie gestnieje itp ale zeby od razu silniki czy turbo psul zreszta rozebralem juz kilka silnikow po minerale i syntetyku fakt po syntetyky silnik jest czystszy ale zuzycie czesci jest na porownywalnym poziomie
Gitner ja bym na Twoim miejscu zalał półsyntetykiem 10W/40,ale markowym np.Mobilem,zawsze taniej wyjdzie a napewno mu nie zaszkodzi i nie jest rozlewany w Polsce z tego co się orientuję,a różnica w olejach jest napewno,sam się o tym przekonałem.Jeździłem na elfie turbo diesel 15W/40(rozlewany w Polsce) i zauważyłem,że silnik głośniej chodził,a zwłaszcza szklanki przy rozruchu.Musiałem przejechać pareset km,żeby przestały grać.Poza tym więcej oleju spalał i po przygazówce zostawiał siwy dym.Teraz zpowrotem wróciłem do MobilaM 15W/40 i różnica kolosalna.Nie ma oczym mówić.I stwierdzić należy,że nie każdy markowy jest dobry,a zwłaszcza rozlewany w Polsce.Lepiej już moim zdaniem kupić Lotosa,taniej wyjdzie.Oprócz Mobila proponował bym Ci jeszcze Valvoline(rozlewany w Holandi)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości