Wymiana uszczelki pod głowicą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam - muszę wymienić uszczelkę pod głowicą lecz nigdy jeszcze tego nie robiłem.
Jak sie do tego zabrać aby wszystko przebiegło prawidłowo, czy potrzebne są jakieś specjalne klucze ?
Czy przy takiej operacji trzeba zachować jakieś szzcególne ustawienia przy silniku.
Co jeszcze przy okazji można wymienić jak już silnik będzie rozebrany.
Model Mk3 - ABS 1,8 GT
Posiadam już uszczelkę pod głowicę i pokrywę zaworów.
pomocny byłby również jakiś polski manual - typu haynes lub coś podobnego.
Jak sie do tego zabrać aby wszystko przebiegło prawidłowo, czy potrzebne są jakieś specjalne klucze ?
Czy przy takiej operacji trzeba zachować jakieś szzcególne ustawienia przy silniku.
Co jeszcze przy okazji można wymienić jak już silnik będzie rozebrany.
Model Mk3 - ABS 1,8 GT
Posiadam już uszczelkę pod głowicę i pokrywę zaworów.
pomocny byłby również jakiś polski manual - typu haynes lub coś podobnego.
http://www.skrzydlate-chelmno.pl
potrzebne:
1. klucz dynamometryczny.
2. Nasadka spline - rozmiar musiałbym sprawdzić
3. Klucz do napinacza - jak go nie masz można zastąpić szczypcami do pierścieni segera
4. Zestaw kluczy nasadkowych co by było jak porozkręcać.
Jak będziesz odkręcał śruby głowicy potrzebny będzie kluicz z przedłużką - rurą bo tam dosć duza siła jest do odkręcenia.
1. klucz dynamometryczny.
2. Nasadka spline - rozmiar musiałbym sprawdzić
3. Klucz do napinacza - jak go nie masz można zastąpić szczypcami do pierścieni segera
4. Zestaw kluczy nasadkowych co by było jak porozkręcać.
Jak będziesz odkręcał śruby głowicy potrzebny będzie kluicz z przedłużką - rurą bo tam dosć duza siła jest do odkręcenia.
nowe śruby/szpilki do głowicy bo nie wiadomo ile razy były już dokrecanesmootny pisze:czy co tam jeszcze można wymienić jak już silnik będzie rozbebeszony ??
koszt niewielki ok 40-100zł a pomyśl ile biedy sobie narobisz jak ta stara
pęknie w bloku silnika
no chyba że chcesz wydać na takie śruby znacznie większą gotówkę to mów
to powiem Ci co kupić za jakieś 500-600zł
możesz dodatkowo zmienić uszczelniacze zaworów wydatek na nie ok. 20-30zł
i posprawdzać popychacze jak kiepskie to zmienić te co kiepskie a jak masz
kasę to wszystkie 1szt to wydatek ok.30zł
[ Dodano: Pon Maj 07, 2007 23:20 ]
w jakiej kolejności masz dokręcać to masz też na opakowaniu uszczelkismootny pisze:Posiadam już uszczelkę pod głowicę
no chyba że kupiłeś uszczelkę z kartonu made in china
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
wymieniam ponieważ sączy sie spod uszczelki olej oraz zauważyłem że w układzie chłodzenia zrobiło sie ciśnienie - a to ponoć oznaka trafionej uszczelki.Amanda pisze:A tak wogóle to dlaczego wymieniasz uszczelke pod głowicą?
Możesz mieć ew. problemy z odkręceniem koła rozrzadu od wałka w przypadku gdybyś wymieniał simmering na wałku rozrzadu (a chyba byłoby warto).
a więc jutro na zakupy po klucze i inne potrzebne częsći i do roboty.
http://www.skrzydlate-chelmno.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 358 gości