Sworzeń tłoka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » pn kwie 16, 2007 05:20

postry, napisz jeśli możesz czy wymiana pomogła.


Vw Golf III 1.8 GL ABS

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn kwie 16, 2007 07:31

Grzesiekk1982 pisze:Teoretycznie może to być sworzeń tłoka, ale to już ostateczność. Może jeszcze sprawdź luzy na pompie wody. Może panewka?
panewka mało prawdopodobne, teoretycznie sworzeń owszem może być
ale jak już to prędzej jest luz na tulejce z brązu w której ten sworzeń pracuje
ale to też mało prawdopodobne, przy luzach które słychać byłoby to
znikałyby pierścienie a z tym kompresja i silnik łykał by olej
tak jak Grzesiekk1982 napisałeś wcześniej to może właśnie popychacze
przy zdjętym wałku łatwo je sprawdzić choćby palacami, dociskając powinny
chodzić dosyć mieciutko, bez zatarć czy nawet blokady że stanął w miejscu
takie do czasu dobrego napełnienia się olejem i zwiększenia ciśnienia podczas
pracy potrafią nieźle grać ...
chociaż z tymi luzami może i tak być jakie są Twoje aphex przypuszczenia
przy luźnym sworzniu i zużytych pierścieniach masz luz w cylindrze
a że masz zdjętą głowicę to ten luz możesz łatwo wybadać, wlewająć ten ten
pierwszy o którym pisałeś nafty oczywiście po wczesniejszym zlaniu oleju
z miski olejowej, przy dość znaczym luzie i zużtych pierścieniach nafta powinna
zniknąć i wlać się do komory korbowej domiski olejowej, więc możesz sobie
sprawdzić sam, jak jest szczelnie to nafta i całą noc będzie prawie na tym samym
poziomie, ponadto jeszcze luz możesz wyczuć palcem ruszając tłok, na boki
w tym cylindrze, jeśli jest OK, to nie ma prawa drgnąć !, a jak chcesz byż
pewny w 1000% że nie ma luzów lub ma to odkręcaj miske olejową, odkręć
mostki/panewki korbowodowe i wyciągnij do góry tłok z korbowodem i sobie sprawdzisz
ten luzik, mozesz wtedy zedycdować czy dajesz nową tulejkę i nowy sworzeń
czy zmieniasz wszystko, aha nowy sworzeń wystepuje w komplecie z tłokiem :-(
jak masz gdzie to możesz dać do specjalistycznych zakładów niech dorobią
zarówno tulejkę korbowodową z brązu jak i sworzeń,
wiem że komplet 4 sworznie i 4 tulejki na wszystkie 4 tłoki kosztuje to ok 300zł :-(
ale jak sie potargujesz lub nie jest Ci potrzebny rachunek to wezmą gotówe do ręki bez VATu

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 07:36 ]
t-tas pisze:otwory w których pracują szklanki są już tak wytarte
też bardzo prawdopodobne
t-tas pisze:silnik osłuchał mechanik starej daty ze stetoskopem zanim zacznie się grzebać w silniku
niektórzy nowi też tak robią, osobiście widziałem inżyniera w serwisie toytoy,
przyszedł posłuchał pomacał pogadał i postawił diagnozę oczywiście trafną
po tym mechanicy wykonali robotę i silnik po tym grał już pięknie ...

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 07:40 ]
bodzio_j pisze:Panewk jest dość prawdopodobna. Pod obciążeniem ma tendecje do stukania.Miska w dół i tyle.
bodzio_j prawdopobone ale moim zdaniem mało prawdopodobne
przy luzach na nich pod obciążeniem to na silniku by juz nieźle napier..dzielało
w sumie trzeba by było obsłuchać, i podotykać
myślę że z tym sworzeniem a właściwie z tą tulejką z brązu na korbowodzie
to możliwe bardziej niż z luzem na dole, chociaż mogę się mylić
bez zrzucenia miski i wyciągnięcia tłoka z korbowodem nie trafimy na 100% w uszkodzenie

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 07:42 ]
postry pisze:wymienilem wszytstko procz sworzni tłokowych wiec stawiam na nie
jak już to bardziej zużywa się tulejka z korbowodzie z brązu niż sam sworzeń
można oczywiście też i dorobić samą ciasną tulejkę ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
postry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 00:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: postry » wt kwie 17, 2007 00:21

aphex pisze:postry, napisz jeśli możesz czy wymiana pomogła.
ok jakby co dam znac jednak bede to robil pod koniec kwietnia ze wzgledu na brak czasu!!



-mackoostry-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr maja 02, 2007 10:34
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -mackoostry- » ndz maja 06, 2007 23:47

postry pisze:
aphex pisze:postry, napisz jeśli możesz czy wymiana pomogła.
ok jakby co dam znac jednak bede to robil pod koniec kwietnia ze wzgledu na brak czasu!!
witam wkoncu udalo mi sie zlikwidowac to stukanie u mnie nie był to sworzeń tłokowy lecz sam tłok miał luzy!!Po wymianie tłoka pod maska cichutko :smoke:



Awatar użytkownika
postry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 00:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: postry » ndz maja 06, 2007 23:51

-mackoostry- pisze:
postry pisze:
aphex pisze:postry, napisz jeśli możesz czy wymiana pomogła.
ok jakby co dam znac jednak bede to robil pod koniec kwietnia ze wzgledu na brak czasu!!
witam wkoncu udalo mi sie zlikwidowac to stukanie u mnie nie był to sworzeń tłokowy lecz sam tłok miał luzy!!Po wymianie tłoka pod maska cichutko :smoke:
kurcze ze zlego konta odpisałem aphex jak zdejmisz głowice zobacz czy czasem nie buja Ci sie tłok na boki tak własnie było u mnie teraz jest sztywno!!Pozdrawiam i oby to było to!!



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » pn maja 07, 2007 00:40

U mnie też się bujał tłok na boki ale mechanik stwierdził że to przez pierścienie.
Po wymianie nie sprawdzałem czy już buja ale oleju nie bierze teraz ani grama.
Na razie nie będę się zabierał za sworznie ale jak tylko to wymienię dam znać.
Temat mój jest tak rozległy ze wydaje mi sie ze trzeba go jakoś zakończyć.
Mam tylko nadzieje ze szybko sie to stanie.

Pozdro

Vw !!!!!!!!!!!!!


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
postry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 00:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: postry » wt maja 08, 2007 23:31

wlasnie u mnie bylo to samo mechanik powiedzial ze pierscienie trzymaja zeby tlok nie latal na boki jednak to nie prawda wina lezy w samym tloku jak zrobisz daj zna ale mowie wymien tłok a napewno przestanie stukac!!



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr maja 09, 2007 11:25

mackoostry- a powiedz czy jak wyjałeś swój tłok to było na nim widac slady zuzycia? Teoretycznie jest tak ze tłok sie zuzywa bardzo minimalnie bo podczas pracy przy dobrym smarowaniu tłok nie styka sie zbytnio z gładzią cylindrową bo tam jest film olejowy, gdyby między tłokiem a gładzią było taki tarcie jak między pierścieniami a gładzią to aluminiowy tłok nie pochodziłby dłuzej w silniku jak 100 tys i koniec. Ale w praktyce z tym smarowaniem róznie bywa i często tłoki wykazują duze zuzycie, a jak oglądałem tłok z opla 1,6D po ok. 200 tys to było na nim widac jeszcze rowki po honowaniu ale tłok trzeba było wymienic bo miał peknięcia na denku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości