Pytanie o olej, zamiana z syntetuku na pół.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

k2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 03:59

Pytanie o olej, zamiana z syntetuku na pół.

Post autor: k2 » pt kwie 22, 2005 22:09

Mój Golf GT 1.8 mono jedzel na syntetyku [jak go kupilem].
Po zakupie wymienilem mu olej na pół syntetyk. Czy jest mozliowsc wrocenie spowrotem na czysty syntetyk, bo słyszalem ze pół syntetyk ma wlasciwosc bardzej wypelniajace a syntetyk płuczace i nie jest to wskazane.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pt kwie 22, 2005 22:28

Bylo duzo na forum o olejach poszukaj troche :chytry:



k2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 03:59

Post autor: k2 » sob kwie 23, 2005 00:58

MrSalieri pisze:Bylo duzo na forum o olejach poszukaj troche :chytry:
nie chodzi mi o olej tylko o skutni wymiany z polsyntetyka na syntetyk.

pomoze ktos?



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » sob kwie 23, 2005 01:18

a w jakim celu chcesz z powrotem wrócić na syntetyk :?: napisz jaki rok auta i przebieg :?:



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » sob kwie 23, 2005 10:19

ku_bi pisze:a w jakim celu chcesz z powrotem wrócić na syntetyk :?: napisz jaki rok auta i przebieg :?:
Tak jak sam napisales poszczegolne oleje maja takie wlasnie wlasciwosci. Wszystko zalezy od przebiegu ale skoro byl wlany polsyntetyk to ja bym juz przy nim zostal. Ja mam zrobione prawie 220 tys i jezdze na mineralnym.



k2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 03:59

Post autor: k2 » sob kwie 23, 2005 15:55

MrSalieri pisze:
ku_bi pisze:a w jakim celu chcesz z powrotem wrócić na syntetyk :?: napisz jaki rok auta i przebieg :?:
Tak jak sam napisales poszczegolne oleje maja takie wlasnie wlasciwosci. Wszystko zalezy od przebiegu ale skoro byl wlany polsyntetyk to ja bym juz przy nim zostal. Ja mam zrobione prawie 220 tys i jezdze na mineralnym.
czytaj uwaznie... byl wlany syntetyk a ja wymienielm na poł.
Przepiek ok 200tys a autko takie jak w podpisie rocznik 95.
Pytam bo bo przy pzapalami jak jest zimo i jest zimy prze pierwsze 2 mi nieprzyjemnie chodzi... nie zeby to bylo jaks super zauwanzale ale czuje ze minialnie jest wieksze tarcie.

Chce z powrotem przejsc na syntetyk, ale jak jzu wuzej pisalem nie wiem czy tak mozan ... czyli wylac stary i wlac z poł syntetyku znow syntetetyk.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » sob kwie 23, 2005 16:45

A co ja napisalem :chytry:
Przy takim przebiegu chyba Ci nikt nie doradzi syntetyku ale jak tam chesz skoro nie umiem czytac....



k2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 03:59

Post autor: k2 » sob kwie 23, 2005 17:46

MrSalieri pisze:A co ja napisalem :chytry:
Przy takim przebiegu chyba Ci nikt nie doradzi syntetyku ale jak tam chesz skoro nie umiem czytac....
alez ty uparty jestes, widze ze tez nie zorzumiales o co pytam.
Nie pytam jaki oleij powinienem lac, ale czy moge po oproznieniu silnkai z półsyntetyku wpac od razu synetetyk... pare osob mi mowilo ze to niewskazane jest.

Czy w koncu zrozymieles moje pytanie, powtarzam jesze raz NIE PYTAM O TO JAKI OLEJ MAM LAC.



skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » sob kwie 23, 2005 21:15

Jesli zrobisz tak jak piszesz czyli wlejesz czyli z polsyntetyka wlejesz syntetyk silnik sie rozszczelni, pojawia sie wycieki.Jest regula ze nie wraca sie nigdy do olejow lepszych lepkosciowo po wlaniu gorszego.JA odradzam do tego masz jeszcze znaczny przebieg...


Wielki projekt....rozpocznie sie latem !

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob kwie 23, 2005 21:49

k2 pisze:czytaj uwaznie... byl wlany syntetyk a ja wymienielm na poł.
Przepiek ok 200tys a autko takie jak w podpisie rocznik 95.
Pytam bo bo przy pzapalami jak jest zimo i jest zimy prze pierwsze 2 mi nieprzyjemnie chodzi... nie zeby to bylo jaks super zauwanzale ale czuje ze minialnie jest wieksze tarcie.

Chce z powrotem przejsc na syntetyk, ale jak jzu wuzej pisalem nie wiem czy tak mozan ... czyli wylac stary i wlac z poł syntetyku znow syntetetyk.
jak chodzi nieprzyjemnie przez 2 minuty to szukaj uszkodzenia (może coś z hydrauliczną regulacja zaworów) półsyntetyk do takiego silnika jest w zupełności wystarczający. Ja mam w 2e o przebiegu 190 tyś półsyntetyk i jak były mrozy to zawory stukały króciutko a teraz może z 2-3 sekundy.

Jak wlałeś półsyntetyk to przy nim pozostań, "skuri" też tak radzi



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz kwie 24, 2005 00:59

właśnie zostań przy półsyntetyku, dobrze radzą koledzy :bigok:



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » ndz kwie 24, 2005 12:05

skuri pisze:Jesli zrobisz tak jak piszesz czyli wlejesz czyli z polsyntetyka wlejesz syntetyk silnik sie rozszczelni, pojawia sie wycieki.Jest regula ze nie wraca sie nigdy do olejow lepszych lepkosciowo po wlaniu gorszego.JA odradzam do tego masz jeszcze znaczny przebieg...
Tu napisal kolega o co mi chodzilo. Tyle...



kazuk

Post autor: kazuk » ndz kwie 24, 2005 12:06

możesz spokojnie wrócić do syntetyku ,półsyntetyk nie zostawia az tyle nagaru tymbardziej po jednej zmianie .
Co do stukania w silniku to prawdpodobnie któryś regulator ma już gorsze parametry ale jeżeli to się uspokaja po czasie to nie ma powodu do paniki.
kolega kiedyś miał we vektrze Castrola SLX i zawory grały jak głupie zmienił na Mobila 1 i znacznie sie poprawiło ale nie naprawiło , po jakimś czsie i tak wymienił głowice .

ten SLX to bardzo nie udany olej a cena zawrotna ok 60zł za litr ,jest bardzo rzadki , ma dziwny zielony kolor i śmierdzi przy wymianie jak cholera :crazy:
W mercedessie kolegi z powodu tego oleju silnik sie rozleciał ale na szczęście lał ten olej w serwisie i naprawa silnika była na koszt serwisu MB albo firmy Castrol



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » ndz kwie 24, 2005 18:02

Nigdy nie przechodź z półsyntetyku na syntetyk,tak samo z mineralnego na półsyntetyk,poniewaz możesz roszczelnić silnik i klapa-remoncik.A z takim przebiegiem to spokojnie lej półsyntetyk,nie zaszkodzi a i taniej wyjdzie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 302 gości