Temperatura silnika za niska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Temperatura silnika za niska

Post autor: kuba82wroc » śr maja 02, 2007 17:56

Witam!

Mam problem z moim mk3, ktory troszke mnie martwi...mianowicie jakbym nie jezdzil wskazowka pokazuje 70-80 stopni. Na postoju udalo mi sie jakims cudem rozgrzac go (wg wskazowki) do 90 stopni ale wentylator niestety sie nie wlaczyl. Nie chcialbym przegrzac sobie silnika i doprowadzic do powazniejszych szkod. Prosze o rade...czy to moze byc zepsuty termostat, czujnik? Bo przeciez przy 90 stopniach wentylator powinien sie wlaczyc...poza tym...silnik do 90 powinien rozgrzac sie bezproblemowo, przeciez to jego temperatura roobcza!
Ogromnie dziekuje za pomoc!
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:03 przez kuba82wroc, łącznie zmieniany 1 raz.



obobo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lut 20, 2007 18:12
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: obobo » śr maja 02, 2007 18:05

kuba82wroc pisze:silnik do 90 powinien rozgrzac sie bezproblemowo, przeciez to jego temperatura roobcza!
racja pewno termostat nawalil i caly czas puszcza plyn na duzy obieg. termostat tania rzecz ok 26 pln najlepiej wahler, a na forum jest swietna i przejrzysta porada kolegi BruceLee30 a tu masz linka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » śr maja 02, 2007 18:13

ale jesli padl termostat, badz czujnik to czy moge spokojnie jezdzic? nie chcialbym doprowadzic do sytuacji kiedy wskazowka wskaze np 80C a w rzeczywistosci bedzie 110C i wentylator nie bedzie mino to pracowal ;/



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 02, 2007 18:15

kuba82wroc pisze:ale jesli padl termostat, badz czujnik to czy moge spokojnie jezdzic?
z paniętym termostatem nie bardzo , najlepiej wymień .... koszta nie duże , czujnik to pół biedy , ale zawsze lepiej wiedzieć jaka jest na prawdę temperatura :)



obobo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lut 20, 2007 18:12
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: obobo » śr maja 02, 2007 18:30

jesli jestes pewien wskazan czujnika i zeczywiscie silnik ma taka temp. jak widzisz na zegarach to uwazam ze smialo mozna jezdzic. bo z tego co piszesz to termostat jest caly czas otwarty, wiec jedyny minus tej syt to to ze silnik jest troszke niedogrzany i minimalnie wiecej Ci spali. ja na walnietym w pozycji otwartej termostacie zrobilem ponad 5 tys km i nic nie zauwazylem zeby cos bylo nie teges



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 02, 2007 18:34

obobo pisze:jesli jestes pewien wskazan czujnika i zeczywiscie silnik ma taka temp. jak widzisz na zegarach to uwazam ze smialo mozna jezdzic. bo z tego co piszesz to termostat jest caly czas otwarty, wiec jedyny minus tej syt to to ze silnik jest troszke niedogrzany i minimalnie wiecej Ci spali. ja na walnietym w pozycji otwartej termostacie zrobilem ponad 5 tys km i nic nie zauwazylem zeby cos bylo nie teges
właśnie , ale zacznie więcej palić , a to nie dobrze dla portfela :wink: , lepiej termostat wymienić , poza tym silnik TDI najlepiej pracuje ( ma największą sprawność ) przy 90 st.



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » śr maja 02, 2007 18:42

no tak...ale skad mam wiedziec czy termostat otworzyl mi duzy obieg czy czujnik zle wskzuje temperature? i wogole...wlacza Wam sie czasem ten wentylator? Kolega ma takze mk3 1.9tdi i nie przypomina mu sie by kiedykolwiek mu sie wlaczyl...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 02, 2007 18:45

1 bieg wentylatora 92-97 st.
2 bieg wentylatora 99-105 st.

nie ma problemu ze sprawdzeniem czujnika ...

[ Dodano: Sro Maj 02, 2007 18:46 ]
wlacza Wam sie czasem ten wentylator? Kolega ma takze mk3 1.9tdi i nie przypomina mu sie by kiedykolwiek mu sie wlaczyl...
może nie zwraca na to uwagi :bajer: :bigok:



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » pt maja 04, 2007 14:31

dzis wymienilem termostat i wszystko zaczelo *#cenzura#* prawidlowo. Silniczek nagrzal sie do 90C i trzyma temperature! Robilem to jednak po raz pierwszy i niestety nie zajelo mi to godzinki, a jakies trzy...byly pewne komplikacje np przy wkladaniu pompy plynu chlodzacego. Strasznie trudno trafic sruba w spasowana z nia tuleja i "uchami". No ale...najwazniejszy efekt! :) Dziala!!!



Awatar użytkownika
dommarc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 14:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: dommarc » pt maja 04, 2007 21:53

damcio151 pisze:jeżeli to nie będzie termostat to sprawdź czujnik temp.
[url=http://images21.fotosik.pl/239/413221370a9c343fmed.jpg]Obrazek[/URL]
czy jak sprawdza się temperaturę silnika VAGiem to on bierze ją z tego czujnika ??

po wymianie termostatu vag mi pokazuje max 63 °C , a na tablicy jest 90°C
termostat się raczej otwiera, bo po wymianie termostatu zalałem go nowym płynem i po rozgrzaniu silnika trzeba było dolać płynu jak się otworzył i płyn zszedł ze zbiorniczka wyrównawczego


pozdrawiam Dominik

KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob maja 05, 2007 00:04

dommarc pisze:czy jak sprawdza się temperaturę silnika VAGiem to on bierze ją z tego czujnika ??
tak
dommarc pisze:po wymianie termostatu vag mi pokazuje max 63 °C , a na tablicy jest 90°C
:| to jest dziwne



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » sob maja 05, 2007 00:27

kuba82wroc pisze:Wam sie czasem ten wentylator? Kolega ma takze mk3 1.9tdi i nie przypomina mu sie by kiedykolwiek mu sie wlaczyl...
Kiedyś też się martwiłem, że z wiatrakiem coś jest nie tak. Ale odpowiedź jest taka, że ten typ tak ma - cholernie ciężko zaobserwować, żeby wiatrak się kręcił.

Osobiście raz mi się zdażyło - w ubiegłym roku, jak były upały po 30 stopni. Po zatrzymaniu podniosłem maskę przy pracującym silniku i ku mojemu zdziwieniu na moment włączył się wiatrak, dosłownie kilkanaście sekund (pewnie temperatura skoczyła w układzie przez to, że na postoju wiatr nie bangla na chłodnicę) No ale po chwili wiatrak stanął - czyżby otwarcie maski tak odebrało ciepło silnikowi??

Aha! U kolegi w 1.8 benzyna (AAM) przy temperaturze powietrza około 25 stopni C, wiatrak kręci się jeszcze około minutę po wyłączeniu silnika...

Wniosek z tego może być taki, że układ chłodzenia musi być wydajny w TDIkach, bo wiatraki jak słyszę w tych motarach skazane są na bezrobocie.

Wniosek 2: Przy wymianie termostatu i innych rzeczach, które wiążą się z odpowietrzaniem układu chłodzenia, książkowe teksty typu "uruchomić silnik i poczekać do załączenia się wentylatora" można (przynajmniej w przypadku D, TD i TDI) wsadzić między bajki.

kuba82wroc, jeśli chcesz być na 100% pewny sprawności swojego wiatraka, podłącz go na krótko, opis co i jak jest gdzieś na forum.

:smoke:



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » sob maja 05, 2007 10:51

GSOWIEC, wiesz, co do samego silnika to akurat jestem pewny, gdyz mam sprzezone ze soba dwa wiatraki; ten od chlodzenia i klimatyzacji. Oba napedzane sa jedym silnikiem i gdy wlaczam kllime kreca sie. Wiec jesli juz cos...nawalalby czujnik. Mysle, jednak ze wszystko powinno byc ok, po prostu nie ma jeszcze az tak wysokich temperatur, by uklad chlodzenia mial powod rozgrzac sie do tych 95C.



Szajdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 05, 2007 10:49
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Szajdi » sob maja 05, 2007 10:55

Mam ten sam problem, wskaźnik temperatury silnika wskazuje 65 stopni, na dłuższych postojach dochodzi do 70 stopni.
Myślicie że jest to ten sam problem co kolegi, który napisał pierwszy o tym temacie?
Z góry dzięki za odpowiedź.


Szajda Paweł

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 330 gości