Sposób na odkrecenie sruby koła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

makacz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 14, 2007 17:37
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Sposób na odkrecenie sruby koła

Post autor: makacz » śr maja 02, 2007 19:30

witam, taka sobie sprawa ze 4 sruby odkrecilem od koła a 5tej nie moge!!! sruba na klucz 17 praktycznie jest juz 16 bo wszelkie metody które znam juz wyczerpałem. nie pomogła tez rura stalowa 2metrowa załozona na klucz, WD40,pepsi i tam inne psikotka.....
jak sobie teraz z tym poradzic?
jakby to były "stalowe" felgi to pewnie problem łatwy bo i dojscie jest a tu mam oryginalne alusy (golf III GTI)
moze rozwiercic? a moze dospawac nakretke i wtedy próbowac?

walczył juz ktos z takim czyms?



Awatar użytkownika
Wober
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt gru 26, 2006 19:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wober » śr maja 02, 2007 19:36

witaj
walczył i niestety ale ........... :blush:
Ja dospawałem pręta - trochę to było mozolne bo nie chciałem zniszczyć alusów (po za małymi stratami się udało).
pręt to była 10 lub 12 (mm) takie coś miałem na budowie i dopiero wtedy poszło.
Zastanawiałem się nad rozwierceniem tyle, trzeba mieć spokojną rękę i na prawdę delikatnie jechać bo łatwo uszkodzić gniazdo śruby znajdujące się w alu feldze - aluminium jest dość łatwe do wiercenia. Tak więc moim zdaniem dospawać.
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to służę pomocą
powodzenia


Wober

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr maja 02, 2007 19:55

Ja proponuje dospawac nakretke jak jest dojscie. Kiedys jak miałęm Opla i tez alusy, ale tam śruby w alusach nie było pochowane, wziełem spawarkę acytylenową i ustawiłęm mały płomyk i podgrzałęm śrubę do czerwonosci ( dobry sposób na zardzewiałę śruby ) i poszła jak masło :bigok:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr maja 02, 2007 20:07

PinkFloyd pisze:wziełem spawarkę acytylenową i
o w morde a co to za sprzęt :wink:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » śr maja 02, 2007 20:15

Witaj,
moim zdaniem jedynie ciężki młotek załatwi sprawę ,
weź w jedną rękę solidną przedłużkę przyłóż ją do łba śruby i grzmotnij w nią porządnie młotem kilka razy , dbaj by energia uderzenia była w osi podłużnej śruby.
Jeśli jeszcze śruba będzie oporna popraw z większą siłą .
Chamskie sposoby czasem są najskuteczniejsze :bigok:


143@318 / 170@384 by Diagtronik

makacz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 14, 2007 17:37
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: makacz » śr maja 02, 2007 20:33

-one- pisze:Witaj,
moim zdaniem jedynie ciężki młotek załatwi sprawę ,
weź w jedną rękę solidną przedłużkę przyłóż ją do łba śruby i grzmotnij w nią porządnie młotem kilka razy , dbaj by energia uderzenia była w osi podłużnej śruby.
Jeśli jeszcze śruba będzie oporna popraw z większą siłą .
Chamskie sposoby czasem są najskuteczniejsze :bigok:
no to bede próbował młotem i oby poszło bo sruby są "schowane " w alusach wiec ze spawaniem moze byc problem... no zobaczymy.
jak temat rozwiąże to dam znac.
wieeeeeelkie dzieki!



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr maja 02, 2007 20:49

Nagrzać palnikiem felgę lub bęben jeżeli jest taka możiwość uważając, aby nie upalić czasem przewodu elastycznego płynu hamulcowego. Nie nagrzewać śruby!



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr maja 02, 2007 21:04

jak nagrzejesz felge to nic Ci to nie da , dobrze by było nagrzac bęben ale jak to zrobic nie niszczac felgi ? Ja sprubował bym nagrzac śrube nie za mocno i uzywajac małego palnika propanbutan (taki jakim sie uzywa do lutowania rur miedzianych)a nie acetylenu .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr maja 02, 2007 21:10

Jak masz zjechaną śrubę to tylko nabić klucz o rozmiar mniejszy, rurę i i dawać. Ja tak zawsze dawałem radę, a kika kompetó kół tak ściągnąłem :) (oczywiście jak śruba jest już zjechana)


Obrazek

lovelos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:34
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: lovelos » śr maja 02, 2007 21:29

Witam.
Ja też tak miałem, żadne wd40 i wyżej wymienione sposoby nie pomagały.
To pojechałem na wulkanizacje i powiedziałem że z tego koła ścieka mi powietrze
heh męczył sie chłopina żeby to odkręcić ale dał rade :helm:
Powiedział ze żadnej dziurki nie ma i zainkasował tylko 10zł :helm:
i poco tu kobinować i ryzykować uszkodzenie aluska :hmm:



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr maja 02, 2007 21:35

psiuknij płynem hamulcowym i poczekaj ze 20 minut
powinno puścić


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » śr maja 02, 2007 21:48

lovelos pisze:To pojechałem na wulkanizacje i powiedziałem że z tego koła ścieka mi powietrze
heh męczył sie chłopina żeby to odkręcić ale dał rade :helm:
Ale ile się nawku....ł :rotfl: :satan:


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

kruk 53090
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw cze 01, 2006 19:09
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: kruk 53090 » czw maja 03, 2007 21:31

podjedz do zakładu wulkanizacyjnego, kluczem udarowym z końcówką do wykręcania zużytych śrub nie powinno być żadnego problemu z odkręceniem tej śruby


kruk

BEDZIO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 21:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: BEDZIO » czw maja 03, 2007 23:31

Spróbuj dokręcić pozostałe śruby i zacznij odkręcać od tej co nie możesz jej odkręcić, u mnie to pomogło.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 351 gości