jaki olej silnikowy do vw golfa 1,9 td 93r. dobry do turbiny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pio76
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 15:48
Lokalizacja: Chełm

jaki olej silnikowy do vw golfa 1,9 td 93r. dobry do turbiny

Post autor: pio76 » pt kwie 22, 2005 18:56

Witam wszystkich. Mam pytanko. Niedawno kupiłem golfa,przy kupnie sprawdzałem turbinę tzn. jej górny wąż to gumowe co idzie do turba kolanko,było suchutko w środku. Po wymianie oleju, a zalałem CASTROL MAGNATEC GTD 10W/40 (półsyntetyk), oleju mi nie bierze ale teraz znowu zbliża mi się wymiana i zajrzałem do tego węża a tam olej i też dołem z turba są delikatne wycieki. Nie wiem jaki był poprzedni zalany olej bo bym zastosował taki sam. Czy może to być wina oleju bo ten Castrol ma jakieś tam składniki które tworzą filtr ochronny na silnik ale może przez te dodatki rozszczelnił turbinę. Teraz planuję wymianę na olej ESSO też półsyntetyk może to pomoże. Co proponujecie? Przebieg 190 tys. km, raczej oryginał. Pozdrawiam :goof:



Pawel J

Post autor: Pawel J » pt kwie 22, 2005 21:05

Może miałeś mineralny wczęśniej zalany i na półsyntetyku troche wypłukało...
Ja u siebie zalałem shella do silników diesla i jest ok. Zrobiłem około 8 tyś km i nic nie ubywa. Fakt, że mój golfik ma ponad 300 przejechane, ale brałem go od znajomego.



pio76
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 15:48
Lokalizacja: Chełm

Post autor: pio76 » pt kwie 22, 2005 21:59

No nie wiem, bo brać to mi nie bierze oleju, tylko dlaczego jak go wziąłem to nie było w turbinie oleju a teraz jest, po zrobieniu na tym CASTROLU ok. 8 tys. km :hmm:



Pawel J

Post autor: Pawel J » pt kwie 22, 2005 22:32

Może po prostu półsyntetyk jest za rzadki do tego silnika, ma jednak prawie 200 przejechane. Ja leje mineralny. Może ktoś będzie miał lepsze rady dla Ciebie :)



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob kwie 23, 2005 02:53

heheeheh auto z 93 roku i 190tys km
kolego nie oszukujmy sie ma zdecydowanie wiecej
a ze w mk3 zmienic stan licznika dzieciaki juz umia w pisakownicy to uwiez raczej w to ze ma wiecej km najechane
a jak mu zalałes polsyntetyka to rozczelniles silnik i pewnie teraz ci wciaga olej
a wiec wypłukales go a to niebezpieczna sprawa bojezeli jest rozjechany silnik to moze dostac samozapłon i silnik moze sie wkrecic do obrotow tak wysokich ze sie rozleci w pył
wiec radze cie zalac jakis mineral a nie połsyntetyk
ktory wymienia sie przy przebiegu 100tys km
w nowszych autach
sprawdz 2 rzeczy:
-wirnik turbiny odkrec caly filtr powietrza od puszki od turbiny
jak przy turbinie bedzie olej to załóz caly dolot i odkrec odme odpowietrzajaca z pod pokrywy zaworo do filtrea powietrza odpal silnik i zpobacz czy nie sadzi dymem jak wali intensywnie tzn ze masz przedmuchy jak bedzie walil wzglednie tzn ze jest w normie i tak tamtedy beda leciec opary i tak bo one maja funkcje smarojace napewno zajarzysz czy jest zaduzo dymu czy wzglednie
-mogl ci pujsc uszczelnicz na turbinie i moze sie dlatego w kolektorze/turbinie jest olej
nie kupisz go nigdzie bo tym zajmuja sie firmy regenerujace turbiny

takze to sa moje pomysły na temat sprawdzenia i zwrocenia uwagi na olej w kolektorze/turbinie

aha zobacz czy niema oleju we filtrze oleju

pozdroo



Awatar użytkownika
Alib
Red ARROW
Red ARROW
Posty: 131
Rejestracja: sob mar 05, 2005 16:05
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Alib » sob kwie 23, 2005 09:55

krzylu ty taki zawsze pesymiste jesteś?? trochę optymizmu w życiu!! i nie strzasz chłopaka przecież dopiero dołączył do grona!!


Alib RULES!! in Rzeszów!!! Pozdro600!!!

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » sob kwie 23, 2005 20:09

A co jak nie będzie oleju w filtrze oleju ??? ;) TRAGEDIA- NO NIE?

A tak przy okazji- jak sprawdzić, czy w turbinie jest dobry poziom oleju? Jakie są normy i co trzeba odkręcić?

Co do oleju- Niemcy, mądry naród- do aut powyżej 180tyś leją już minerał. W przebieg Twojego auta nie można uwierzyć, więc na pewno po półsyntetyku poszły Ci uszczelniacze! Lej dobry minerał, a długo pojeździsz...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości