SWAP z 1.6 ABU na 1.4 ABD silnik pali ale .....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ElmerT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lip 28, 2006 00:52
Lokalizacja: lubuskie

SWAP z 1.6 ABU na 1.4 ABD silnik pali ale .....

Post autor: ElmerT » śr maja 02, 2007 23:00

Koledzy pomocy !!!
Padł mi silnik 1.6 ABU , zrobiłem podmiankę na ABD (1.4) wyciągniętego z rozbitej IBIZY.
Całość wygląda tak - Silnik , blok =ABD , wtrysk, komputer i moduł zapłonu pozostał z większego silnika (ABU). Całość odpaliła od pierwszego razu ale kuleje. Dziwnie wchodzi na obroty ( wydaje dźwięki jak silnik bokser od Alfy bądź Subaru). Podczas próbnej jazdy gaz szedł w podłogę a samochód zachowywał się jakby ciągnął za sobą naczepę od Tira.
Co może być powodem ?? Mam możliwość załatwienia elektroniki i wtrysku od 1.4 ale sąsiad mechanik mówił ,że nie trzeba bo on już kilka silników tak zmieniał i zawsze było cacy. Sąsiad chwilowo w Kanadzie więc pytam na forum.



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » śr maja 02, 2007 23:18

ja i tak obstawialbym na sterownik/komputer... jak masz mozliwosc zalatwic sobie kompa od ABD to wrzuc i zobaczysz...


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr maja 02, 2007 23:19

Zakładam, że ustawiłeś na punktach rozrząd. Sprawdź na wszelki wypadek. I teraz jeśli rozrząd sprawdzony pozostaje ustawić aparat "na znak" po czym odpalasz auto, lampa w dłoń i ustawiasz go na 6 stopni. Podobny objaw powstaje takze przez trywialną przyczynę jaką może być wypalona kopulka z palcem lub kable z przebiciami. Jeśli nie ustawisz odpowiedniego kąta zapłonu to silnik bedzie chodził jak będzie mu się podobało. Sprawa kolejna to elektronika. Fakt ABD i ABU to jednopunkty oparte na monomotronicu jednak nie jestem przekonany do tego, żeby zostawiać starego kompa. NIe chcę Cie wprowadzać w błąd bo popsula mi się autodata ale wydaje mi się, że silnik ABD w golfie i ABD w seacie miały inną prędkość obrotową biegu jałowego i troszeczke różniły się w "ogólnie" pojętym sterowaniu. To już temat szczegółowy a nie wiem czy się nie mylę. Jeśli nie pomoze ustawienie zapłonu to zmieniaj komputer na oryginalny od ABD.



Awatar użytkownika
ElmerT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lip 28, 2006 00:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: ElmerT » śr maja 02, 2007 23:27

Rozrząd sprawdzony, świece są nowe bo na starych zapalił na 2 gary i rzucało go po całej komorze. Co do ustawiania zapłonu: zaznaczyłem punkt na aparacie i kręciłem delikatnie góra ,dół co skutkowało jedynie wzrostem bądź też spadkiem obrotów (jestem totalnym lamerem jeśli chodzi o ustawianie zapłonu). Kopułka i paluszek były zajechane ale już gruntownie przeszlifowana papierkiem 2000



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr maja 02, 2007 23:33

Mam nadzieje, że za mocno nie zjechałeś kopułki bo czasem skutkuje to przeskokiem iskry. Zapłon nie ustawia sie "góra dół" tylko na lampe. Wiesz trzeba skończyć wreszcie z tymi starodawnymi i tylko z pozoru dobrymi metodami. No ale jeśli już wszystko sprawdzałeś i nic to podmieniaj elektronike skoro masz taką możliwość.
P.S. Fajnego masz psa :)



Awatar użytkownika
ElmerT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lip 28, 2006 00:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: ElmerT » śr maja 02, 2007 23:50

Jeśli chodzi o ustawianie zapłonu: Jeżeli moje umiejętności i wyposażenie garażu wykraczałoby poza "góra dół " napewno bym tak zrobił.
Desperat (humanista z wykształcenia z lekkim zacieciem mechaniczno elektrycznym) chwyta się każdej ewentualnej metody naprawy. Sam (przy pomocy koparkoładowarki :) ) wyciągnąłem silnik i sam go skręcilem . Żal chwyta za serce , że drań nie chodzi tak jakbym tego oczekiwał.

Co do psa: ot taki kundel bury , fajny pies.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw maja 03, 2007 08:45

ElmerT, proste pytanie ale jeszcze go nikt Ci nie zadał - w jakim stanie był ten ABU? Może poprostu nadaje się do remontu? Ale to wersja czarna, a prostsza to faktycznie sprawdzenie zapłonu rozrządu i dokładnie wszystkich kabelków. Sprawdzałeś czy nie ma jakiegoś błędu na sterowniku?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ElmerT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lip 28, 2006 00:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: ElmerT » czw maja 03, 2007 21:11

Stan ABU był taki , że jak zdjąłem głowicę to obaj z kolegą chwyciliśmy się za głowy - po prostu nie było już pierścieni a dwa tłoki były już prawie dziurawe. Panewki na wale już w niebycie. Byłem wkurzony bo miesiąc wcześniej wstawilem nowe popychacze.
za ABD dałem 400 zł a koszt samych uszczelek do remontowanego silnika jest zbliżony. Dolicz koszt tłoków , panewek , ewentualnych szlifów.............. szkoda gadać

Jeśli chodzi o sprawdzanie błędów to powód jest prozaiczny - jestem przed wypłatą :)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt maja 04, 2007 19:38

Adamtd pisze:ElmerT, proste pytanie ale jeszcze go nikt Ci nie zadał - w jakim stanie był ten ABU?
Sorry za bład w tereści - miałem na myśli stan nowozakupionego silnika a więc ABD a nie ABU


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ElmerT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lip 28, 2006 00:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: ElmerT » pt maja 04, 2007 22:29

Wszystko chodzi jak ta lala, tzn pracuje równo, na wszystkie gary i ładnie wkręca się na obroty - winne były :
1. blaszane osłonki fajek
2. "styrany" palec rozdzielacza

Problem jednak jest innego typu , zarówno z poprzednim silnikiem ABU jak i z obecnym ABD wciąż słychać ten sam stuk , chyba się pójdę pochlastać , bo nie mam pojęcia co to może być ??

postaram się to nagrać i w jakiś sposób umieścić na forum, może pomoże w diagnozie ?

ps. ABU miał już ponad 250 tyś i po ostatniej wizycie na trasie Nowa Sól - Berlin- Nowa Sól miał dość (pedał w podłodze żeby zdążyć na samolot i na M jak miłość :) )
ABD ma 141 tyś udokumentowane przez dwóch właścicieli Seata w Niemczech.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob maja 05, 2007 23:20

no widzisz a pisałem o "trywialniej przyczynie jaką może być kopulka i PALEC"...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 418 gości