Sonda Lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukasts1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt paź 27, 2006 11:17
Lokalizacja: Warszawa

Sonda Lambda

Post autor: lukasts1 » wt maja 01, 2007 09:57

Witam wszystkich , mam jakis problem z sondą , ma ktos moze fotke jak wyglada kocówka czyli wtyczka ,samochód golf IV 1.6 SR , mam taki problem ze nie ma takiej mocy jak powinien ,i szarpie przy szybszym dodaniu gazu ,nie wiem jako sonde kupic a mysle nad zalozeniem sekwencji chodzi mi o wtyczke jaka tam jest i od czego pasuje moze ktos sie zna Dzieki Wielkie !!!!!Pozdro......



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt maja 01, 2007 10:07

Są dwie sondy. Pierwsza jest przed a druga za katalizatorem. Diagnostyka na VAG wykaże czy jest któraś walnięta. Cena oryginalnej sondy to nawet 600zł. Pytaj o zamiennik bo będzie nawet 3 razy taniej.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt maja 01, 2007 10:16

lukasts1 pisze: mam jakis problem z sondą
a na jakiej podstawie tak myslisz ?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

lukasts1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt paź 27, 2006 11:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasts1 » wt maja 01, 2007 10:36

Mysle tak poniewaz to sa objawy sondy moim zdaniem ,lecz mam dziurawy kolektor moze byc tez od tego jak czyscilem przepustnice to nakomputerze pokazalo ze sonda jest bląd ,w tych silnikach jest tylko jedna sonda po 2001 roku i w silnikach 16 V chyba sa 2 Pozdrawiam !!!!



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt maja 01, 2007 10:52

lukasts1 pisze:Mysle tak poniewaz to sa objawy sondy moim zdaniem
Widoczne objawy padniętej sondy to przede wszystkim wysokie spalanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym



lukasts1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt paź 27, 2006 11:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasts1 » wt maja 01, 2007 10:59

Dokładnie najbardziej jaksie silnik nagrzeje chyba ...

[ Dodano: 01 Maj 2007 11:06 ]
Ma wysokie spalanie,nierowne obroty na biegu jałowym,troche szarpie przy mocniejszym dodaniu gazu , chodzi mi o koncowke z silnika 1.6 Sr moze bym cosdopasował na allegro poniewaz te zamienniki mechanicy mowio ze sa słabe ,w niekturych samochodach nawet nie zniknie ten check,pozatym ciezko ustawic gaz a chciałbym załozyc ,komputery sa bardz czułe na zamienniki,dlatego na allegro nie ma gwarancji na sonde jak samochod jest z gazem Pozdrawiam !!!!

[ Dodano: 01 Maj 2007 11:08 ]
Czy np tylko pasuje oryginalna sonda od silnika AKL czy jeszcze od czegos Dzieki !!!!

[ Dodano: 01 Maj 2007 11:11 ]
Poza tym co do wysokiego spalania w tych silnikach 1.6 Sr 8v to az tak spalanie nie idzie ok 200 ml wiec zadne !!!!podobno....



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt maja 01, 2007 11:52

lukasts1, nie kupuj sondy do momentu aż nie będziesz miał pewności, że to ona, a w tym celu - należy auto podpiąc do kompa i sprawdzić jej (ich) napięcie, albo zrobić to ręcznie multimetrem. Nie znam Twojego silnik ale jeśli ma dwie sondy to już powinna Ci się świecić kontrolka z błedem. Osobiście nie jestem przekonany że to sonda lambda, ale to poprostu trzeba sprawdzić

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 11:55 ]
lukasts1 pisze:komputery sa bardz czułe na zamienniki
Głupoty Ci ludzie opowiadają


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

lukasts1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt paź 27, 2006 11:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasts1 » wt maja 01, 2007 22:19

Na komputerze wyszło ze sonda ,jak pisałem ,z ta kontrolka to jest tak ze nie działa ,nie pokazuje błędu ,jak czysciłem przepustnice podłaczalem pod komputer i wyszło ze sonda bład na komputerze ,plus te szarpanie niby wyzsze spalanie i nierowna praca silnika na jałowym sam nie wiem ale dziekuje za poswięcony czas Pozdrawiam !!!!!



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr maja 02, 2007 06:37

lukasts1 pisze:Na komputerze wyszło ze sonda
Teraz trzeba to zmierzyć aby się upewnić czy nie kabelek do sondy na ten przykład


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Street Fighter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 22, 2006 18:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Street Fighter » śr maja 02, 2007 13:56

lukasts1 pisze:mam dziurawy kolektor moze byc tez od tego
Jak są jakieś większe przedmuchy to błąd też może wyskakiwać...


\(O8o)==®==(o8O)/
[b]S[/b]augrohr[b]R[/b]egisterumschaltbar rulez ;)

bzyk62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bzyk62 » śr maja 02, 2007 14:25

Podłączę się, bo mam bardzo podobny problem w Variancie 1.4. Na zimnym silniku pracuje równo, później dochodzi nawet do sytuacji, że przy wysprzęglaniu silnik mi gaśnie. Obroty hulają od 800 do 1000, a jak się silnik rozgrzeje całkiem, to mam ok. 800. No i pali się cały czas kontrolka ostrzegawcza "usterka w układzie wydechowym". Zaznaczam, że nie mam dostępu do kompa, dysponuję jedynie multimetrem. Czy ktoś może mi pomóc, jak wyczaić samemu przyczynę? Z góry dziękuję, pozdrówka.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr maja 02, 2007 19:12

bzyk62 pisze: No i pali się cały czas kontrolka ostrzegawcza
a czytałeś w instrukcji co trzeba z tym zrobić??? Pisza coby udać się do najbliższego ASO..To oczwiście przesada ale szybko trzeba zareagować bo komputer przechodzi w tryb awaryjny.
bzyk62 pisze:Zaznaczam, że nie mam dostępu do kompa, dysponuję jedynie multimetrem
Wiesz jednak najprościej podjechać do jakiegos warsztatu i podpiąć się do kompa i odczytać ten błąd który spowodował zaświecenie się kontrolki, bo multimetrem to musiałbyś oblecieć prawie wszystkie czujniki (jest co robić) - a w zasadzie jest to metoda korygująca po komputerze.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości