Klimatyzacja wyje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pn kwie 30, 2007 08:15

nie chce zakładać nowego tematu a mam jeszcze jeden problem związany z klimą tzn miałem bo klima padła
kupiłem kompresor iżywkę ale z 2005 więc może nie będzie źle tylko że miałem takie dziwne zjawisko o którym już wcześniej pisałem
chodzi o załączanie się wentylatora na kilkanaście sekund, went chwile pracował i się wyłączał
chciał bym już wszystko w tym temacie rozwiązać na tip top i teraz pytanie czy taki dziwny sposób załączania tego wentylatora mógł być spowodowany padającym kompresorem, czy czeka mnie jeszcze wymiana jakiegoś czujnika ???????
w rodzienie mamy jeszcze passata i tam jak się włączy klimę to wentylator pracuje bez przerwy - przynajmniej na postoju bo wjeździe to pewnie wystarczy chłodzenie pędu powietrza


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn kwie 30, 2007 08:42

Bylem u 4 "specjalistów", kazdy z nich powiedzial mi cos innego :-) (doslownie jak w programie usterka), chcialem to zalatwic szybko i od reki ale widac niestety nie da sie,wiec w koncu postanowilem wziasc sprawy w soje rece :-) i nie zdawac sie na tych naciagaczy/oszustów.

Udalem sie do prawdziwego specjalisty, decato mojego brata ciotecznego, jedyny problem polega na braku stosownego sprzetu, ale bedziemy walczyc dlaej po weekendzie, teraz moja interpretacja tego co sie dowiedzialem :-)

Chodzi o to ze wentylator sie wlacza bo w sprezarce jest za duze cisnienie, a jak sprezarka natloczy cisnienia to sie nagrzewa i wlasnie z tego powodu on sie wlącza.

Jesli jest zapchany parownik to cisnienie moze narosnac bardzo duze i a wentylator nie jest w stanie go "zbić" poprzez chlodzenie, co moze skonczyć sie padem lozyska w sprezarce.
Objawem poprzedajacym bedzie wyjace lożysko w sprezarce

Opcja jest jeszcze inna, wentylator jest uszkodzony tzn powinien miec kilka biegów (ile dokladnie to nie wiem - ale zapytam na forum) zakladajac ze 3 wtedy 1 bieg powinien wlaczy sie przy temp x i cisnieniu sprezarki y, jesli 1 bieg padł to cisnienie rosnie az do momentu kiedy wlaczy sie 2 bieg, jesli tym momecie wentylator sie odpali i uda mu sie zchlodzić sprezarke to na skutek gwaltownego rozprezenia gazu z nawiewów bedzie wyć, jesli 2 bieg tez jest uszkodzony no to zanim dojdzie do biegu 3 to znow cisnienie zacznie napierac na lozysko w sprezarce i moze sie to skonczyc uszkodzeniem samej sprezarki.

Podobnie moze sie stac gdy jest za duzo czynnika chlodzacego, w tedy sprezarka sie bedzie przegzewac co spowoduje zalaczenie wentylatora ktory nie bedzie w stanie zbic temeperatury, co skonczy sie padem lozyska.

Z tego co zauwazylem u mnie to nie wyje sprezarka, a wentylator sie wlacza za kazdym razem jak zawyje z nawiewu (tak jak kiedys mi pisales), ja stawiam ze u mnie to jest kwestia uszkodzonego 1 biegu wnetylatora.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 30, 2007 08:59

Sprawdzałeś czy wentylator chodzi na 1 i drugim biegu (bo chyba sa dwa)?
Z tego co wiem po załaczniu klimy (i wączniu przynajmniej 1 biegu dmuchawy - mowa o klimie manualnej) powinien wystartować wentylator na 1 biegu.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn kwie 30, 2007 09:07

No wlasnie, da sie to sprawdzić ? tzn jakos wymusic ich prace ? na 1 i na 2 biegu ?, załozylem nowy topic na temat wentylatorów w golfie 1.9 TDI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100954

Jak by sie kos pytal dlaczego to zrobilem to odpowiedz jest prosta, byc moze ktos kto wie cos na temat wentylatorów bo np wymienial/robieral a nie zna sie na klimie i nigdy tu nie zajzy, poza tym dla potomnosci bedzie latwiej znalezc temat o wentylatorach.



Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » pn cze 11, 2007 20:44

Witam mam identyczny problem z moją klimą. Wygląda to podobnie jak we wszystkich opisywanych przypadkach - czyli raz coś sobie tam wyje a raz nie. Zauważyłem jednak jedną zależność, że dzwięk się zawsze wydobywa przy wyższych temperaturach (oczywiście przy włączonej klimatyzacji) i pracy na wolnych obrotach a zanika w momencie kiedy dodaje więcej gazu. Wszystko to jakieś dziwne...

co o tym sądzicie???



porlock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: porlock » pn cze 11, 2007 23:41

granite: przeczytaj uwaznie wszystko co bylo napisane w tym watku,

Jak napisalem wyzej
wentylator jest uszkodzony tzn powinien miec kilka biegów (ile dokladnie to nie wiem - ale zapytam na forum) zakladajac ze 3 wtedy 1 bieg powinien wlaczy sie przy temp x i cisnieniu sprezarki y, jesli 1 bieg padł to cisnienie rosnie az do momentu kiedy wlaczy sie 2 bieg, jesli tym momecie wentylator sie odpali i uda mu sie zchlodzić sprezarke to na skutek gwaltownego rozprezenia gazu z nawiewów bedzie wyć, jesli 2 bieg tez jest uszkodzony no to zanim dojdzie do biegu 3 to znow cisnienie zacznie napierac na lozysko w sprezarce i moze sie to skonczyc uszkodzeniem samej sprezarki.
na 90% przyczyna u Ciebie jest wlasnie to.

Poczytaj tez temat o wentylatorach link masz wyzej.

Staraj się jeździć bez klimy bo zniszczysz sprężarkę.



Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » wt cze 12, 2007 15:15

porlock pisze:granite: przeczytaj uwaznie wszystko co bylo napisane w tym watku,

Jak napisalem wyzej
wentylator jest uszkodzony tzn powinien miec kilka biegów (ile dokladnie to nie wiem - ale zapytam na forum) zakladajac ze 3 wtedy 1 bieg powinien wlaczy sie przy temp x i cisnieniu sprezarki y, jesli 1 bieg padł to cisnienie rosnie az do momentu kiedy wlaczy sie 2 bieg, jesli tym momecie wentylator sie odpali i uda mu sie zchlodzić sprezarke to na skutek gwaltownego rozprezenia gazu z nawiewów bedzie wyć, jesli 2 bieg tez jest uszkodzony no to zanim dojdzie do biegu 3 to znow cisnienie zacznie napierac na lozysko w sprezarce i moze sie to skonczyc uszkodzeniem samej sprezarki.
na 90% przyczyna u Ciebie jest wlasnie to.

Poczytaj tez temat o wentylatorach link masz wyzej.

Staraj się jeździć bez klimy bo zniszczysz sprężarkę.
Nie wiem jaki to może mieć związek z całą tą sprawą, ale wymieniłem dzisiaj filtr kabinowy i jak na razie problem znikł. Dzisiaj było dość ciepło gdzyż climatronic pokazywał 29 stopni i nic nie wyło...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 300 gości