Stuka podczas jazdy na biegu, na luzie juz nie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz kwie 29, 2007 14:36

to bedzie skrzynia ,mech roznicowy albo przeguby
z tym ze jesli faktycznie czestotliwosc stuku zalezy od tego ktory bieg jest wrzucony, np na 5tce stuka z mniejsza czestotliwoscia niz na 4ce to mozna wykluczyc przeguby
Jesli bylby to przegub to zakladajac ze auto jedzie z tą sama V to zarówno na 4c jak i na 5tce stuki były by takie same
Jak zmiana biegu powoduje zmiane czestowliwosci stuku to jest to na pewno cos ze skrzynia albo mechanizme roznicowym, o ile twoje obserwacje sa rpawidłowe

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 14:38 ]
Jaco85 pisze:Spr przeguby zewnetrzne,ja mialem to samo i byly do wymiany!
jak to mozliwe zeby stuk z przegubu zmienial sie w zaleznoci od wrzuconego biegu? przciez jak jedziemy z daną predkoscią to przegub na kazdym biegu bedzie mial tę samą predkosc obrotowa, choc skrzynia bedzie na innym przelozeniu,....wprowadzasz kolege w bląd bo nie mogles miec tak jak on,



dzidz_a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:15
Lokalizacja: k/Kraków
Kontakt:

Post autor: dzidz_a » ndz kwie 29, 2007 14:40

nie znam sie za duzo na tym, ale te stukniecia są juz coraz głosniejsze, i to mnie właśnie niepokoi ze to tylko na biegach sie tak dzieje...
a nie chce rozwalic auta po raz kolejny...

[ Dodano: 29 Kwi 2007 14:42 ]
i to mnie najbardziej wkurze ze to jest tylko na biegu... a nie chce rozwalic auta poraz kolejny...



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » ndz kwie 29, 2007 14:43

no chyba ze kolega zle to zaobserowal


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » ndz kwie 29, 2007 14:44

Mi również wydaje się że to nie przeguby... gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał, a kolega napisał że hałas dobiega tylko przy wrzuconym biegu...


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/336190.html][img]http://images.spritmonitor.de/336190.png[/img][/url] LPG

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » ndz kwie 29, 2007 14:45

roznicowke bym wykluczyl bo to by stukalo caly czas bo kola sie kreca to i mechanizm pracuje

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 14:46 ]
Drozu pisze:gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał
nie!!! jezeli nei ejst obciazaony to wcale nei musi stukac


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

dzidz_a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:15
Lokalizacja: k/Kraków
Kontakt:

Post autor: dzidz_a » ndz kwie 29, 2007 14:46

napewno sa to zmienne stuki, jak rozpedze auto na 3-ce i puszcze gaz to nawet chwile nie stuka, ale to tylko przez chwile...ok.4-5sek



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 29, 2007 14:58

Ja bym i tak przeguby sprawdził dla pewności a potem sie doopiero brał za skrzynie !!:))))
Przegu wąłsnie zalezy od tego czy jedziesz na biegu czy nie !!
Powinien najbardziej walić jeśli dajesz w gaz i jednocześnie skręcasz :)



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » ndz kwie 29, 2007 14:59

Moja rada jest taka, zresztą ja zrobię tak samo, trzeba wejść pod auto i sprawdzić czy coś nie jest poluzowane. Jeśli to nie pomoże to wtedy należy zacząć zastanawiać się co dalej, bo tak to można książkę napisać :)


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

dzidz_a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:15
Lokalizacja: k/Kraków
Kontakt:

Post autor: dzidz_a » ndz kwie 29, 2007 15:00

oki, dzieki wszystki, cos sie jeszcze wymysli... +dla was



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz kwie 29, 2007 15:00

To_mas pisze:Przegu wąłsnie zalezy od tego czy jedziesz na biegu czy nie !!
Powinien najbardziej walić jeśli dajesz w gaz i jednocześnie skręcasz
ALE NIE POWINIEN ZMIENIAC CZESTOTLIWOSCI stuków w zaleznosci od wrzuconego biegu a kolega móiw ze tak mu sie dzieje, wiec jesli mówi prawde to przeguby mozna wykluczyć



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz kwie 29, 2007 15:06

Drozu pisze: gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał
No właśnie nie.. przy zużytych przegubach wewnętrznych stuka podczas ruszania i przy hamowaniu silnikiem (podczas dużych obciążeń)



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » ndz kwie 29, 2007 15:09

Matador pisze:Drozu napisał/a:
gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał

No właśnie nie
zgadza sie, trzeba zaczynac od rzeczy najprostrzych


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » ndz kwie 29, 2007 23:38

Sprawdź przeguby i półośki czy wszystko gra. Bo może stukać przy obciążeniu, przyśpieszaniu a na luzie nie. Spradź czy wszystko jest dokręcone dobrze (półośki do skrzyni na imbusach).


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn kwie 30, 2007 01:56

wszyscy opieracie swoje opnie na jednostkowych Waszych przypadkach zuzycia przegubów a kazde see od siebie różnią, nie ma dwóch tak samo zużytych przegubów, i jeden moze tyrkotać zawsze a inny tylko podczas skręcania, a jeszcze inny podczas dodawania gazu i hamowania silnikiem nawet na wprost, ale zawsze 1 terkot pokrywa sie z 1 pełnym obrotem koła i nie ma opcji żeby przegub terkotał np 2 razy szybciej niz kreci sie koło albo 1,5 raza szybciej itd,
jest zawsze tak ze 1 obrót koła to jedno tyrknięcie, badź seria takch tyrkniec (jak melodyjka która sie powtarza co obrót kola)...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 257 gości