Skrzynia biegów - zgrzytające zęby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

longhorn19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn paź 02, 2006 18:12
Lokalizacja: Łódź

Skrzynia biegów - zgrzytające zęby

Post autor: longhorn19 » sob kwie 28, 2007 23:31

Witam.
Mam taki problem iż jeżeli samochód jest zimny to skrzynia pracuje w porządku bez żadnego hałasu, a jak przejadę trochę i silnik się rozgrzeje to przy wrzucaniu wstecznego słychać zgrzyty, bo przy biegach do przodu jest dobrze. Czego jest to wina? Skrzynia mi sie sypie czy pasowało by wymienić olej? A jeżeli to potrzebne to skrzynie mam 5 biegową.



Gery34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:50
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gery34 » ndz kwie 29, 2007 08:50

jest to wina prawdopodobnie synchronizatora, ale możesz spróbować wlać gęściejszy olej na jakiś czas powinno pomóc.


Gery

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » ndz kwie 29, 2007 09:33

hello,
mam takie pytanie sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni?
kolega ma racje prawdopodonie to synchronizator.
ja mam podobne objawy ale bardzo zadko jak mi się spieszy i nie chlujnie wszystkie operacje zrobie tak jak trzeba :D
nie dawno wlewałem do skrzyni olej przekładniowy uniwersalny (shell) i powiem Ci szczerze że skrzynia przez pierwsze 2 dni chodziła strasznie, ale po owych 2 dniach chodzi prawie jak nowa i o niebo lepiej jak przed wlaniem oleju - widocznie się wymieszały oleje...
pozdro

ps.zanim cokolwiek będziesz robił sprawdź ile masz oleju w skrzyni biegów!!!



longhorn19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn paź 02, 2006 18:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: longhorn19 » ndz kwie 29, 2007 10:17

A wiecie może jak mam sprawdzić? Bo nie wiem w którym miejscu jest jakiś korek. to jest Golf II 1,3 NZ, skrzynia 5.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » ndz kwie 29, 2007 17:41

JakubMK3 pisze:kolega ma racje prawdopodonie to synchronizator.
Tu akurat Ty i kolega powyżej nie macie racji - wsteczny nie jest synchronizowany.
A co do problemu to bardzo częsty przypadek w VW (sam mam taki sam), a porady baaaaardzo różne.
Ale moim zdaniem najprędzej to coś nie tak ze sprzęgłem - niecałkowicie rozłącza, może minimalnie ale zawsze trochę. U mnie powymianie oleju nieco się poprawiło, ale tylko nieco.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

longhorn19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn paź 02, 2006 18:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: longhorn19 » ndz kwie 29, 2007 23:14

Aha więc najpierw wymienię olej i zobaczę co dalej będzie.

Amanda - a może masz jakieś zdjęcie na którym jest zaznaczony korek wlewu oleju (czy lepiej wlewać przez czujnik cofania?). I również gdzie znajduje sie korek spustowy.



Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » ndz kwie 29, 2007 23:37

mialem to samo - po wymienie sprzegla nie ma probemu , a olej wlalem mobil , a wlew masz z boku skrzyni (duza sruba na imbus) nad oska a pod oska masz taka sama srube tyel ze od spustu oleju.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 266 gości