Falujący pedał gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawlo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 01, 2007 12:54
Lokalizacja: wielkopolska

Falujący pedał gazu

Post autor: Pawlo » pt mar 02, 2007 22:15

Mam golfa III od niedawna i zastanawia mnie czy zjawisko "falowania" pedału gazu podczas hamowania silnikiem (czuje jak pracuje pod noigą) jest zjawiskiem normalnym czy coś jesty nie tak?
Falowanie nie zakażdym razem ma miejsce. (Linka gazu była sprawdzana)
Miałem mkII i nie było tego zjawiska? :-k


Pawlo

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt mar 02, 2007 22:48

to jest całkowicie normalne
czujesz poprostu pracę silniczka krokowego


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob mar 03, 2007 08:35

Na niemieckiej stronce doppel-wobber to falowanie o którym wspominasz uznano za jedną z typowych wad Golf MKIII. Dla mnie to żadna wada ale jak widać zjawisko to jest typowe dla MKIII.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob mar 03, 2007 13:28

Dokładnie mam to samo czuc lekko jak podczs hamowania wystepuje lekkie falowanie przez chwilke. Tak jak Koledzy pisali to normalka w MK3 :-)

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » sob kwie 28, 2007 13:52

Dzisiaj zainteresowałem się tym samym przy moim golfie bo mam czasem ten sam objaw ale skoro piszecie że to normalne to już sie nie martwie :D
Pozdro:P


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/336190.html][img]http://images.spritmonitor.de/336190.png[/img][/url] LPG

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob kwie 28, 2007 13:58

W silniku na jednopunktowym wtrysku to raczej normalne ale na wielopunkcie to już nie. Na wielopunktowym wtrysku moze skazywac na zużycie przepustnicy lub o dziwo na przyspieszony zapłon. Sprawa jest prosta jak hamujesz silnikiem to przekładaj nogę nad hamulec :) Tak jest bezpieczniej - potwierdzają to eksperci. Skraca się czas reakcji w razie nagłego hamowania i zapominasz o problemie ...jeśli to można nazwac problemem :) pozdrawiam



Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » sob kwie 28, 2007 14:26

Puszczając gaz w momencie kiedy auto jest na biegu odruchowo zawsze kładę nogę na hamolcu mimo ze go nie wciskam :] zreszta dzieje się tak na tyle rzadko że mam nadzieje że nic złego z tego nigdy nie wyniknie:) odpukać :P

pozdro!


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/336190.html][img]http://images.spritmonitor.de/336190.png[/img][/url] LPG

gixy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pt paź 20, 2006 23:57
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: gixy » ndz kwie 29, 2007 00:24

u mnie jest dokłądnie to samo- nie zawsze-ale zdarza sie- i tez sie zastanawiałem czy o tym nie napisac-ale skoro mowicie ze to normalka- to juz mi lepiej:)


kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » ndz kwie 29, 2007 01:07

Jacenty85 pisze:lub o dziwo na przyspieszony zapłon
ze przepustnica to rozumiem ale jaki wplyw na to ma przyspieszony zaplon? moze jest w tym cos logicznego tylko ze ja nie kumam :jezor:



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz kwie 29, 2007 01:24

W silniku najczęściej na wielopunktowym wtrysku w momencie kiedy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zbyt duży podczas nagłego wysprzęglenia dochodzi do przyduszenia auta przez co przepustnica musi "ratować" silnik przed zaduszeniem, doprowadza to wówczas do charakterystycznego kopnięcia w pedał gazu. Fakt dokonalem nadinterpretacji bo pytanie dotyczyło hamowania silnikiem a nie samego momentu wysprzęglenia.



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » ndz kwie 29, 2007 01:39

Jacenty85, no i znowu jestem madrzejszy :jezor: dzieki za wytlumaczenie :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 179 gości