Wymiana amorów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bogik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 12, 2007 17:38
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Wymiana amorów

Post autor: bogik » śr kwie 25, 2007 22:06

Witam
zakupiłem zestaw amorów olejowych KAYAB przód i tyl, i chciałem je jutro wymienić ponieważ ze starych prawnie nic nie zostało .Dlatego chciałem sie dowiedzieć na co uważać, z tyłem problemów raczej nie powinno być ale nie wiem co z przodem ponoć trzeba uważać żęby spręzyna nie wyskoczyła . Czy to prawda ? macie jeszcze jakieś uwagi dotyczące wymiany amorów, Aha zapomniałem dodać , że razem z amorami wymienie osłony i odboje. No to będzie jeden problem z głowy, później szykuje sie mały remoncik silnika :( No i jeszcze wizyta w poniedziałek u blachaża po wjechaniu przez tira w du()e mojemu golfikowi wrrrr strasza lipa... sami zobaczcie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef6 ... 91eb9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39a ... 3f562.html



Awatar użytkownika
krzylo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 18:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: krzylo » śr kwie 25, 2007 23:27

jak bedziesz mial sciagacz do sprezyn to nie bedziesz mial problemu ... inaczej ciezko jest wymienic amorki... uwazaj na to zerby zlozyc tak jak fabryka nadala ... czyli zapamietaj jak co szlo i dopasuj tak samo ... pamietaj zeby dokladnie dokrecic mc persona bo inaczej mozesz miec bicie na kole ...


krzylo7@wp.pl
Lubelskie Stowarzyszenie VW Audi
GSM 516 833 337
www.majovwka.pl

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » śr kwie 25, 2007 23:42

Tył możesz zmienić bez ściągacza do sprężyn. O ile oczywiście nie ważysz 50kg :bigok: ale spokojnie jest to wykonalne. Wystarzy postawić tylny amortyzator na ziemi razem ze sprężyną i całym ciężarem ciała nacisnąć w dół. Jeśli sprężyna ugnie się na tyle, że powstanie luz, śmiało możesz (najlepiej z czyjąś pomocą) odkręcić nakrętkę mocującą podporę sprężyny od tłoka amorka. Za przód nie radzę zabierać się bez tego narzędzia (ściągacza)!!!!!!!!!!!!, inaczej możesz stracić głowę i życie. Po wymianie koniecznie musisz zrobić geometrię zwłaszcza kąty pochyleń. Poza tym, wraz z wymianą amorków przednich, powinieneś wymienić także górne podpory w których są łożyska oporowe. To chyba tyle, jeśli tego jeszcze nie robiłes, zapewnij sobie czyjąś pomoc. A najlepiej nie żałuj kaski i jedź do warsztatu, wbrew pozorom to nie jest takie proste i bezpieczne. Musisz wiedzieć z jaką siłą podokręcać śruby, ab nie było za lekko ani za słabo.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
RIF-RAF
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: RIF-RAF » śr kwie 25, 2007 23:44

bogik pisze:ponoć trzeba uważać żęby spręzyna nie wyskoczyła
Przy wymianie amorow konieczne jest sciaganie sprezyn. Polecalbym sciski do tego zeby komus sie krzywda nie stala. Po calej operacji wiadomo ze trzeba zaliczyc zbieznosc , geometrie :bigok:


Loża szyderców & ABF slow and low squad [img]http://img80.imageshack.us/img80/2782/chmuraba4.gif[/img]
VW Klub Polska #444

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw kwie 26, 2007 07:26

GRIZLI pisze:Po wymianie koniecznie musisz zrobić geometrię zwłaszcza kąty pochyleń
Zbierzność sie napewno nie przestawi... A amorki to zależy czy masz wkłady czy jako całość. Jeśli wkłady to sprawa jest prosta bo zaznaczasz jak amorek był przykręcony do piasty i później przykręcasz tak samo. Jeśli są jako całość to warto jednak sprawdzić kąty.
Robote bez problemu zrobisz sam, tylko z przodu sprężyny jednak trzeba robić ze ściągaczem.
Ja u siebie jak wymieniałem wszystkie amorki to z przednimi po wyjęciu udałem się do mechanika zeby mi przełożył sprężyny do nowych.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
BartekN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 21:18
Lokalizacja: Starachowice/Lublin

Post autor: BartekN » czw kwie 26, 2007 08:06

W mk3 nie bylo wkladow,tylko calosc


Pozdrawiam
Bartek

Blue Vento GL 2.0 115 KM

bogik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 12, 2007 17:38
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: bogik » wt maja 01, 2007 17:27

z tyłem poszło bez problemów, jutro albo pojutrze bede wymieniał przód, sciągacz pożyczyłęm od wujaszka, przydał sie do wymiany amorków z tyłu, przód bede robił z kumpel który juz kilka razy wymieniał amorki



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 439 gości