układ chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
układ chłodzenia
Byłem u mechanika i jak dojechałem brakowało prawie 4l płynu korek był nie dokrecony do konca. Węże nie były twarde. Powiedział ze wszystko jest dobrze ale jak wróciłem do domu było to samo i mam zmienic nowy korek na stary. Co myslicie by wyrzucic termostat?? Czy to pomoże coś?? I jakie beda skutki jazdy bez termostatu w lecie i zimie. wiem że bede miał cały czas duzy obieg i w zimie może silnik byc niedogrzany ale co to spowoduje?? Co dalej robić?? Ma ktos jakies pomysły?? A i ten stary korek napewno nie trzyma cisnienia natomiast ten nowy tak. A podobno w układzie chlodzenia powinno być ciśnienie i to cqłkiem spore. A co myslicie o wymianie termostatu na wahlera??
Nie mam nagrzewnicy tzn węże idace do niej połaczyłem na krótko bo juz wczesniej miałem problemy i właśnie kiedyś mi wybuchła i płyn dostał się do środka.
Prosze o odpowiedź jesli to mozliwe.
Pozdrawiam
silnik mój to JP a samochód Jetta II z 1984r (54KM)
Nie mam nagrzewnicy tzn węże idace do niej połaczyłem na krótko bo juz wczesniej miałem problemy i właśnie kiedyś mi wybuchła i płyn dostał się do środka.
Prosze o odpowiedź jesli to mozliwe.
Pozdrawiam
silnik mój to JP a samochód Jetta II z 1984r (54KM)
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
Matko bosko... Po co chcesz termostat wyrzucać? On nie ma nic do ubywającego płynu. Zdecydowanie będziesz miał niedogrzany samochód.
Korek warto mieć szczelny (mówimy o korku zbiorniczka wyrównawczego??) ale bez przesady, to co przez niego ubędzie to raczej z powodu parowania gorącego płynu a nie, że się coś gdzieś wyleje. Ciśnienie jest ale z tym bym też nie przesadzał, to jedynie opary płynu i obieg płynu wymuszony przez pompę. Tutaj ciśnienie nie ma tak krytycznego znaczenia jak jak w układzie olejowym. Byle by było medium wymieniające ciepło między silnikiem i chłodnicą.
Sprawdź najpierw czy Ci gdzieś płyn pod samochodem nie ucieka, bo jak mówisz, ze 4 litry to to wyciek musi być porządny. W całym układzie się mieści ~6.5 litra. I podjedź do innego mechanika :p
A Wahler to porządna firma, tylko zanim wymienisz upewnij się, że masz ku temu podstawy bo wbrew pozorom zabawy jest z tym sporo.
Korek warto mieć szczelny (mówimy o korku zbiorniczka wyrównawczego??) ale bez przesady, to co przez niego ubędzie to raczej z powodu parowania gorącego płynu a nie, że się coś gdzieś wyleje. Ciśnienie jest ale z tym bym też nie przesadzał, to jedynie opary płynu i obieg płynu wymuszony przez pompę. Tutaj ciśnienie nie ma tak krytycznego znaczenia jak jak w układzie olejowym. Byle by było medium wymieniające ciepło między silnikiem i chłodnicą.
Sprawdź najpierw czy Ci gdzieś płyn pod samochodem nie ucieka, bo jak mówisz, ze 4 litry to to wyciek musi być porządny. W całym układzie się mieści ~6.5 litra. I podjedź do innego mechanika :p
A Wahler to porządna firma, tylko zanim wymienisz upewnij się, że masz ku temu podstawy bo wbrew pozorom zabawy jest z tym sporo.
Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.
Dzisiaj byłem u innego mechanika stwierdził że to walnieta uszczelka pod głowica. Za robocizne chce 300zł plus moje czesci. Jak sadzicie ile musze odłożyc kasy na taka naprawe? Pozdobno wymieniłby tez przy okazji pasek rozrządu i olej bo to razem sie robi. A głowice chce splanować i oddać do sprawdzenia pod cisnieniem czy na pewno jest sprawna.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Za dobry rozrząd czyli pasek GATES i rolke INA dasz około 115-130PLN, Olej+filtr ok. 110PLN no i nie wiem ile uszczelka pod głowicę...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
ja za samą rolke INA dałem 120zł + pasek contitecha cos koło 80złZa dobry rozrząd czyli pasek GATES i rolke INA dasz około 115-130PLN, Olej+filtr ok. 110PLN no i nie wiem ile uszczelka pod głowicę...
Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ja mam od niedawna samochód ale w rozmowie ze znajomymi wodę destylowana mozna spokojnie dolac jesli ten ubytek jest niewielki. Chodzi by nie było za duzo wody bo w zimie zamarznie i moze rozerwac blok silnika no i woda nie ma dodatków antykorozyjnych a przy zwykłej wodzie jeszcze dochodzi kamien (z twardej wody)
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Być może do MKIII tyle kosztuje... ja dałem 65PLN...Bąku pisze:ja za samą rolke INA dałem 120zł
za pasek Gates dałem 70PLNBąku pisze:pasek contitecha cos koło 80zł
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 230 gości