Brak cisnienia po wymianie oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:01
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Kontakt:

Brak cisnienia po wymianie oleju

Post autor: piotrek » pn kwie 23, 2007 23:25

Pierwszy raz od kupna wymienilem olej, kupilem castrola rs 10w60 wczesniej byl jakis orlen platinium i do tego filtr hengst h14/2w. Jak kupywalem filtr, spytalem goscia czy pasuje do mojego mk2 gti 8 v a on otworzyl ksiazke no i taki filtr byl do kazdego golfa co mnie troche zdziwilo ale wzialem go. Dzisiaj wymienilem olej, filt uszczelke pod miska bo ciekla. Wszystko gladko poszlo, siadam do auta odpalam a tu miga kontrolka oleju czego wczesniej nie bylo i po chwili walek zaczal klepac jakby nie bylo smarowania. Myslalem co by moglo byc nie tak i doszedlem do wniosku ze :
1. poprzednik mogl zalac motodoktora
2. filtr jest uszkodzony lub sprzedali mi nie ten co trzeba i nie puszcza oleju
3. olej jest za rzadki i nie cisnie go
Najbardziej bym stawial na filtr oleju ale chcialbym wysluchac Was. Wie ktos moze czy przy takim silniku filtr powinien miec zaworek zwrotny? Mozliwe ze jak powinien a go nie ma to caly klopot przez to ? Prosze o szybka odpowiedz


Kanciaste pozdrowienia.

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn kwie 23, 2007 23:34

10W60 na pewno nie jest za żadki. Nie nagrzany jest tak samo żadki jak zwykły 10W40. Chyba że tak jak piszesz ktoś wczesniej miał problemy z ciśnieniem oleju więc zalał motodoktora, zmieniłeś olej na normalny i problem wyszedł na jaw. Na twoim miejscu wymienił bym wpierw filtr oleju na inny (knecht, man) a jak i to nic nie da to trzeba by zrobić pomiar manometrem.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn kwie 23, 2007 23:38

Po pierwsze musisz miec odpowiedni filtr. Ja zwykle dobieram z katalogu i nie mam problemu. Sprawa druga to sam olej. Powienieś go dobrać po porzednim a mianowicie nie zalewać silnika "lepszym". Jeśli twoje auto jeździło na mineralu to zalanie półsyntetyka w momencie gdy już twój silnik nie jest szczelny może powodowac jego rozszczelnienie w sporadycznych przypadkach nawet utratę cisnienia.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn kwie 23, 2007 23:54

Jacenty85 pisze:Jeśli twoje auto jeździło na mineralu to zalanie półsyntetyka w momencie gdy już twój silnik nie jest szczelny może powodowac jego rozszczelnienie w sporadycznych przypadkach nawet utratę cisnienia.
Jak silnik nie ma cisnienia na oleju 10W to nie bedzie miał i na 15W. Inaczej mówiąc taki silnik nadaje sie remontu (pompa oleju, panewki) albo do zalania smołą (czyt.motodoktorem).


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt kwie 24, 2007 00:08

No cóż dokładnie widziałem to samo przy Astrze 1.4. Gościu przyjechał i kupił pół-syntetyk. Sam nie wiedział na czym jeździ bo auto było świeżo kupione. Zalał olej po czym okazało się, że auto nie ma cisnienia. Przy spuszczaniu oleju okazało sie, że był gęsty jak smoła czyli pewnie zastosowano dodatek. Przecież kolega nie wie czy ktoś coś dolewał i na jakim poprzednio oleju jeżdzono. Wiec nie ma co wyciagac pochopnych wniosków bo jeśli jeździł na 15W+ dodatek to zalanie 10W moze powodowac taki skutek. Pisze to bo widziałem na własne oczy.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt kwie 24, 2007 01:06

Jak jeździł na motodoktorze to obojętnie jaki by olej zalał zawsze pojawi się problem który był przed wlaniem doktora. Bez znaczenia czy zaleje 10W czy 15W czy 20W bo i tak w porównaniu z doktorem świeży czysty olej będzie znacznie żadszy.


=-Pinhead-=

piotrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:01
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Kontakt:

Post autor: piotrek » wt kwie 24, 2007 08:18

Ten stary olej ktory spuscilem tez byl syntetykiem i byl rzadki nie widac bylo sladow zadnych doktorow. Ktos mi powiedzial ze moznaby jeszcze manualnie napedzic pompe oleju bez odpalania silnika bo mogl sie zrobic plaszcz powietrzny. Dzisiaj kupie porzadny filtr - stawiam na niego.


Kanciaste pozdrowienia.

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt kwie 24, 2007 08:22

przy gestym oleju pompa wcale nie ma latwo i to wcale nieznaczy ze nie bedzie problemu z cisnieniem, podejrzewam ze filtr oleju trafil sie jakis felerny bo czujniki oleju sa przeciez za filtrem


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

piotrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:01
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Kontakt:

Post autor: piotrek » wt kwie 24, 2007 19:33

Wszystko sie wyjasnilo, spuscilem wszystko przy wymianie uszczelki pod miska i pompa oleju sie zapowietrzyla i nie miala sily obrocic. Rozebralem aparat i nacietym pretem zaczalem krecic i po klopocie. Po kilku obortach juz zaczelo tloczyc. Tylko boje sie ze jak pochodzil te 40 sekund bez smarowania wczoraj to cos sie moglo stac ale na oko dziala dobrze.


Kanciaste pozdrowienia.

mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » wt kwie 24, 2007 21:45

A czasem jak wymieniales filtr to nie zalales go olejem bo jak ktos tak zrobi tez sa problemy z odpowietrzeniem sie pompy .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości