Problem z drążkiem zmiany biegów [mk2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mierzwin
Memphis project
Memphis project
Posty: 79
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 23:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z drążkiem zmiany biegów [mk2]

Post autor: mierzwin » wt kwie 19, 2005 17:34

Mam niewielki problem z drążkiem zmiany biegów. W prawidłowo działającej, aby wrzucić wsteczny trzeba wcisnąć drążek i wtedy odpowiednio przesunąć w lewo i do góry. Natomiast u mnie nie trzeba wcale wciskać (wsteczny wchodzi od razu w lewo i do góry). Nic by się nie działo gdyby nie to, że ciężko wobec tego trafić w jedynkę. Problem się nasilił, kiedy przyszło mi dać samochód mojej kobiecie :( - wiecie, ruszanie ze świateł na wstecznym nie jest mile widziane.

Jak się rozeznałem, drążek nie odbija odpowienio wysoko. Można go wyciągnąć ale ... ale trzeba o tym pamiętać :) Zauważyłem, że na środku drążka jest biały plastik, który wpasowuje się do metalowej "prowadnicy" i dzieki temu zmienia się biegi. Pod nią jest sprężyna. Może to jej wina? Jeśli tak to jak, do jasnej ciasnej, się do niej dobrać? Jeśli nie ona to co??


Memphis project drogi jest...

Awatar użytkownika
XenO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: czw mar 03, 2005 19:39
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: XenO » wt kwie 19, 2005 19:29

U mnie tez tak jest i na poczatku jak zaczynalem jezdzic musialem uwazac z tym wstecznym :P ale jest na to prostu sposób wystarczy w momencie wbijania "jedynki" podniesc drazek w gore i bedzie gralo. Albo troche sie pomeczyc i jakos te plastki na drazku zgrac zeby sie wpasowywlay lepiej. :)


Mk4 GTI 1.8 T
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » wt kwie 19, 2005 20:58

hej no ja tez tak mam i dodatkowo za luźno drążek chodzi.Hmm cza by sie tym zinteresować.No właśnie tylko że chyba trzeba zrzucić rury spalinowe i od dołu to rozkręcać.Nie jestem pewien.z góry rozkręciłem te dwie śruby no i właśnie....poskładałem zpowrotem bo nie wiedziałem co z tym dalej zrobić.



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » wt kwie 19, 2005 21:43

Trzeba wyregulowac biegi, mialem tak samo jak mi sie drozek odczepil od tej tulejki co zminia biegi.Trza od spodu (najlepiej z kanalu) wyregulowac to.Mi to robil mechanik.Powiem tylko tyle ze tak samemu to nie bardzo jes to do wyregulowania najlepiej zajechac do jakiegos szpeca bo samemu to mozna jeszcze bardziej poprzestawiac i cyrki beda(zostanie wam tak jak mi 3 i 4 a z trzeciego biegu wcale tak fajnie sie nie rusza :-D).



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » wt kwie 19, 2005 22:31

yaroz pisze:Trzeba wyregulowac biegi, mialem tak samo jak mi sie drozek odczepil od tej tulejki co zminia biegi.Trza od spodu (najlepiej z kanalu) wyregulowac to.Mi to robil mechanik.Powiem tylko tyle ze tak samemu to nie bardzo jes to do wyregulowania najlepiej zajechac do jakiegos szpeca bo samemu to mozna jeszcze bardziej poprzestawiac i cyrki beda(zostanie wam tak jak mi 3 i 4 a z trzeciego biegu wcale tak fajnie sie nie rusza :-D).
Da się samemu, ale bez kanału się nie obejdzie, trzeba zdjąć wydech aby złapać dostęp do mechanizmu zmiany.
Należy wymienić wszystkie elementy ślizgowe, współpracujące z mechanizmem, koszt zestawu ok. 20 zł.
Oczywiście, wszystko potem dobrze nasmarować, najlepiej białym smarem.
V.
PS. Brak blokady może świadczyć również o złej regulacji skrętu głównego wodzika zmiany, tego długiego pręta pod autem, może mieć zły kąt pochylania, chociaż wówczas byłyby problemy również z piątką.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
mierzwin
Memphis project
Memphis project
Posty: 79
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 23:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mierzwin » wt kwie 19, 2005 22:49

Czyli regulacja u speca albo kupa roboty z demontażem... Sam już nie wiem, chyba ta sprawa nie jest aż taka ważna, aby się teraz nią zajmować - mam kilka innych, bardziej palących spraw :) Ale rozwiązanie trzeba zapisać i kiedyś wprowadzić w życie :)


Memphis project drogi jest...

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pn maja 30, 2005 21:15

a mi zgrzyta jak wrzucam wsteczny i 4 bieg zaczal ciezko wchodzic Olej mialem wymieniony Na wylaczonym silniku chodza lepiej I jedynka na wlaczonym siliku troszke ciezko chodzi Co robic?


Piotrek

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pn maja 30, 2005 23:45

foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pn maja 30, 2005 23:57

duza rozdziałka ale przynajmniej wszystko widac
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
lisisko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 08:55
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lisisko » wt maja 31, 2005 05:23

Warto wymienić tą plastikową gałkę (nr. rys. 22 i 23), aby skasować luz. Koszt ok 8zł., ale dużo daje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 331 gości