Jazda na benzynie przy zasysaniu zimnego powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:12
Lokalizacja: Radom

Jazda na benzynie przy zasysaniu zimnego powietrza

Post autor: tstrzala » ndz kwie 22, 2007 21:52

Witam wszystkich
Ze względu że LPG woli zimne powietrze to ostatnio odłączyłem w swoim golfiku III rurę od kolektora wydechowego, która doprowadza ciepłe powietrze do filtra powietrza.

Niedługo bede wyjeżdzał do Anglii, wiadomo że cały czas nie będe jechał na LPG , zwłaszcza w Niemczech i przez co będę zmuszony do jazdy na PB i o tóż moje pytanie polega na:
Czy ze względu że silnik zasysa zimne powietrze to na benzynie będzie więcej palił. A jeżeli tak to o ile???

pozdrawiam i proszę o poradę



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz kwie 22, 2007 23:19

im zimniejsze powietrze tym lepiej wiecej go wchodzi do cylindra zuzycie paliwa nie zwrosnie tak czy tak Za dawke paliwa odpowiada komp na podstawie odczytow z czujnika temp. wody



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn kwie 23, 2007 09:28

tstrzala pisze:zwłaszcza w Niemczech
???nie ma stacji lpg??



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 23, 2007 09:53

dziejo pisze:
tstrzala pisze:zwłaszcza w Niemczech
???nie ma stacji lpg??
Może nie tyle nie ma, co jest bardzo mało zwłaszcza przy autostradach :hmm:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: tstrzala » pn kwie 23, 2007 11:39

dziejo pisze:???nie ma stacji lpg??
Stacje LPG są tylko jest ich bardzo mało, a złaszcza przy autostradach.
A pozatym to nie chodziło mi o stacje LPG tylko o jazde na benzynie przy zasysaniu zimnego powietrza.



Awatar użytkownika
adamasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:31
Lokalizacja: Cieszyn (DzięgielóVW)(VWisła)
Kontakt:

Post autor: adamasio » pn kwie 23, 2007 12:34

zimne powietrze moze tylko pomoc a nie zaszkodzic.
Chocby przykladem jest doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka na stozkowy filtr paliwa.


Moja pierwsza fotoporada
Zapraszam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1483826#1483826

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn kwie 23, 2007 16:12

Tym się nie przejmój. Co prawda auto powinno miec większego kopa ze względu na to, że im zimniejsze powietrze odczytuje czujnik powietrza zasysanego tym wydłuza się czas wtrysku oraz minimalnie powinno przyspieszyć zapłon. Zużycie paliwa wzrośnie tak niezauważalnie że nawet precyzyjny komputer nie będzie w stanie tego zauważyć. Mógłby być to problem jeśli na dworzu byłoby -15 a ty zdjąłbyś rurę. Wówczas spalanie wzrosłoby.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 23, 2007 17:05

tstrzala zanim zaczniesz coś odłączać przyłączać to zdejm filtr powietrza i zobacz czy jest tam dobrze działająca klapka przelączająca powietrze z zimnego na ciepłe. Jeśli działa, nie jest zablokowana przez gazowników to i tak ciepłe powietrze leci tylko przy zimnym silniku. Jeśli jest klapka zablokowana na ciepłe to co z tego że rurę zdejmiesz?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: tstrzala » pn kwie 23, 2007 17:29

Paweł Marek pisze:tstrzala zanim zaczniesz coś odłączać przyłączać to zdejm filtr powietrza i zobacz czy jest tam dobrze działająca klapka przelączająca powietrze z zimnego na ciepłe. Jeśli działa, nie jest zablokowana przez gazowników to i tak ciepłe powietrze leci tylko przy zimnym silniku. Jeśli jest klapka zablokowana na ciepłe to co z tego że rurę zdejmiesz?
Z tego co zauważyłem to gazownicy grzebali przy tym. Zablokowali mi klapkę poprzez wkręcenie wkręta (była non stop otwarta na cieple powietrze) przez to zablokowanie to zepsuli mi ten mechanizm: otwierania i zamykania klapki. Postanowilem ten przewód który idzie do kolektora i bierze ciepłe powietrze skierować go do błotnika żeby zasysał zimne powietrze. Przypomne że u mnie jest okrągły filtr powietrza.
I teraz ciągnie tylko zimne powietrze.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 23, 2007 17:33

tstrzala pisze:Z tego co zauważyłem to gazownicy grzebali przy tym. Zablokowali mi klapkę poprzez wkręcenie wkręta (była non stop otwarta na cieple powietrze) przez to zablokowanie to zepsuli mi ten mechanizm: otwierania i zamykania klapki. Postanowilem ten przewód który idzie do kolektora i bierze ciepłe powietrze skierować go do błotnika żeby zasysał zimne powietrze. Przypomne że u mnie jest okrągły filtr powietrza.
I teraz ciągnie tylko zimne powietrze.
I bardzo dobrze zrobiłeś. Blokowanie klapki w w golfach jest bez sensu, przydaje się w autach które łapią powietrze z kierunku jazdy jak honda itp. A w wolnej chwili odblokuj klapkę i przywróć jej działanie fabryczne , ociupinkę przyda się to na mrozach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » pn kwie 23, 2007 19:59

A wracajac do tematu lpg w niemczech to na autostradzie A13/E36/E55 jak sie leci z poludnia polski od zgorzelca np rzeczywiscie nie ma stacji z lpg ale na glownej A2 frankfurt
Berlin hannover dortmund essen mniej wiecj co 200 km mozna nabic LPG w druga stronne jak sie do polski jedzie slabiej bo w calych niemcach na A2 sa 2 stacje

jak bedziesz juz w anglii to zatankuj sie w dover na BP bo potem to lipa na autostradach z gaziwem w londynie jest pare ale trzeba sie naszukac na pewno jest w Hemmel Hempstead na polnoc od londynu ok 70 km na M1



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn kwie 23, 2007 22:54

TU możesz się zorientować gdzie będziesz miał Tankstellen für LPG Autogas m.in. w D i GB :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 491 gości