Jak wymienic kolektor wydechowy w golfie mk3??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szladziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 23:02
Lokalizacja: Strzelce Op
Kontakt:

Jak wymienic kolektor wydechowy w golfie mk3??

Post autor: szladziu » pt kwie 20, 2007 23:08

witam ostatnio w moim golfie zaczelo cos klaskac i wydaje mi sie ze cos sie stalo z kolektorem mam silnik 1.8 55kw czy to normalne zeby pekl kolektor wydechowy tak ot tak ?? prosze o odp albo jak wymienic najszybciej lub naprawic ta usterke najszybciej



Gery34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:50
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gery34 » pt kwie 20, 2007 23:25

A jakie masz objawy bo żadko się zdarza żeby pękł kolektor wydechowy. to jest choroba renaulta.


Gery

szladziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 23:02
Lokalizacja: Strzelce Op
Kontakt:

Post autor: szladziu » sob kwie 21, 2007 09:51

jak jest zimny to slychac klaskanie pozniej zanika ale jak przyspieszam to slychac 6ten poglos klaskania



Awatar użytkownika
qqrydziany
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 20:24
Lokalizacja: Chorzów

Mam ten sam problem ;-)

Post autor: qqrydziany » sob kwie 21, 2007 12:10

wina może lezec tez po stronie napinacza paska rozrządu ale jesli "klekanie" zanika wraz ze wzrostem temperatury to wina kolektora wydechowego( nie musi być od razu pękniety, mozliwa jest nieszczelność). Ja zabieram sie za to za tydzień ;-)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » sob kwie 21, 2007 15:26

qqrydziany pisze:Ja zabieram sie za to za tydzień
aco bedziesz robil wymiana uszczelek ?? czy moze jesli jest nie szczelny nie wystarczylo by dociagnac sruby moze sie poluzowaly albo cus ?? u mnie tez chyba sa jakies przedmuchy na wylotowym bo glosno samochod chodzi i dziwiek wydobywa sie nie z z pod samochodu tylko od strony wnetrza silnika i nie wiem co z tym zrobic tym bardzoej ze patrzac od dolu pod samochodem na kolektor wydechowy widac jak z niego wycieka jakies mazidlo albo sadza samnei wiem co to jest


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

pioterr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 15, 2006 14:01
Lokalizacja: biel

Post autor: pioterr » sob kwie 21, 2007 15:32

u mnie tez jest podobnie słychać takie jakby ćwierkanie jak przyspieszam i to szczególnie w środku, szukałem jakiejś dziury ale nic nie było. są jekieś blaszki ochronne naspawaane pewnie to z pod nich . a naprawa to chyba pozostaje spawanie W końcowym tłumiku miałem dziurkęto szpachla zdała egzamin ale tu raczejn ie przejdzie :D


??!!!!!

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » sob kwie 21, 2007 15:47

witajcie,
jeżeli chodzi o kolektor to najpowszechniej spotykany objaw to świst powietrza w czasie przyspieszania (jakby turbina się włączała). miałem ten objaw. i zrobiłem to do porządku.
należy wymienić uszczelkę pod kolektorem . składa się ona z 3 metalowych uszczelek-blaszek. warto wymienić także przy okazji pierwszy tłumik od kolektora do części drgającej.
żeby sprawdzić czy to naprawde uszczelki pod kolektorem a nie od sondy lambda, nalezy dodawać gazu w momencie gdy silnik jest zimny najlepiej - wtedy się nie oparzymy, i przyłożyć rękę za kolektor i szukać pędu powietrza, jeżeli jest ten Nasz pęd wówczas mamy jasność - USZCZELKA POD KOLEKTOREM.

pozdrawiam. i powodzenia przy wymienianiu.



Awatar użytkownika
Wober
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt gru 26, 2006 19:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wober » sob kwie 21, 2007 19:15

mam ten sam silnik co szladziu i niestety ale objawy miałem takie same i okazało się po demontażu że to faktycznie kolektor ma 2 małe pęknięcia - dodatkowo wymieniłwm wszystkie szpilki do mocowania kolektora - gdyż były strasznie przegrzane i podczas dociągania pękła jedna.
Ja stawiam na kolektor a co do objawów to faktycznie na zimno były słyszalne a potem znikały, żeby pojawiać się podczas szybkiego ruszania i przyspieszania.


Wober

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 486 gości