Rozwiązanie problemu z szyberdachem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » czw kwie 19, 2007 13:36

Ok spróbuję chyba nie zrobie gorzej niż jest :hmm: powiedzcie mi tylko jak wyciąga się linki i prowadnice z tych szyn w których sie poruszaja. Trzeba je po prostu wyciągnąć do tyłu czy jest jakiś inny sposób


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw kwie 19, 2007 13:44

Moze komus pomaga te fotki, no i opisy jesli ktos kuma ruskie hieroglify :P
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=49776


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw kwie 19, 2007 13:54

Po polsku też jest tutorial

http://vw2.info/vwforum/szyber/



Awatar użytkownika
Halik82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: wt paź 03, 2006 10:05
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

Post autor: Halik82 » czw kwie 19, 2007 14:50

daniel2505 , jak juz wyjmiesz szyber to krec karbka az prowadnice wyjda na sam koniec szybra, niech druga osoba zacznie je wtedy ciagnac a ty nadal krec( jak zacznie tak jakby przeskakiwac w silniku to wtedy juz prowadnice powinny zejsc bez problemu) Ja w ten sposob je wyjmowalem. Oczywiscie przed wyjeciem prowadnic poodkrecaj wszystko co trzeba :)



Dario26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 23, 2007 16:26
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Dario26 » pt kwie 20, 2007 20:48

A u mnie bylo tak dzialal tylko gora dol, teraz nic nie dziala i cholernie przecieka.Co robic HELP



pomyslowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:32
Lokalizacja: ZABKI
Kontakt:

Post autor: pomyslowy » pt kwie 20, 2007 22:48

Halik82 pisze:pomyslowy, wyjalem oczywiscie caly szyber, pozniej prowadnice. Nawiercilem po jednej dziurce w dwoch elementach urwanej prowadnicy i najpierw bawilem sie z blaszkami ale nie chcialy mi sie tam zmiescic wiec wzialem twardy precik stalowy o grubosci prawie identycznej jak nawiercone dziurki, nagialem go z obydwu stron w taki kształt [ tak ze obydwa nagiete konce idealnie wchodzily w dziurki i nie bylo prawie luzow (to bylo najgorsze ze wszystkiego), pozniej zmieszalem dwa kawalki poksiliny, na wszelki wypadek dalem takze miedzy dwa pekniete elementy, napchalem poksiliny do dziurek i wlozylem w nie nagiety precik, po 10 minutach trzymalo idealnie. W sumie to ta poksilina jest tylko po to aby precik nie mial luzow i nie wypadal, bo za bardzo elementow peknietych nie skleila, ale szyber dziala idealnie. Precik jest tak sklejony ze nic go nie ruszy, peknac tez nie powinien poniewaz pozadnie nasmarowalem caly szyber dobrym smarem :)

pozdrawiam
halik
halik, ale u mnie nie pękła prowadnica, tylko 2 śruby się poluzowały. będę próbował jakoś dokręcić je bez zdejmowania. może mi ktoś powiedzieć, to jest 13?
Ci co rozbierali będą wiedzieć jak je dokręcić.
rydzu, możesz wyjaśnić bliżej jak je dokręcić,dopiero będę próbował w długi weekend(wolne w pracy :-D ).

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 23:32 ]
czytałęm na forum że macie domykanie szybra, a u mnie to nie działa. jak podłączyć żeby można było domykać?



braavoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 10, 2006 23:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: braavoo » pn kwie 23, 2007 00:00

witam. Potrzebuję pomocy w sprawie szyberdachu !!!. Dzis spedziłem przy nim ze 6 godzin i nic :(. Kupiłem na allegro prowadnice od gościa z Manhatanu (katowice) pasuje ona idealnie wsunełem ja tam gdzie trzeba ale okazało się że jest tam jeszcze LINKA która przechodi przez oczko prowadnicy . I na tym moja praca sie zakończyła. NIE UMIEM PRZEPROWADZIć LINKI PRZEZ TO OCZKo co ciagnie prowadnice czy ktoś juz to robił i sie na tym zna prisże o kontakt tutaj albo gg:1997663 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

[ Dodano: 23 Kwi 2007 00:06 ]
mozecie mi polecic kogoś w KATOWICACH kto umie naprawić ten szyberdach albo przełożyć prowadnice żeby dizałało !! HELP



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn kwie 23, 2007 07:50

Linka jest na stałe połączona z prowadnicą i nie wiem o jakim oczku i przewlekaniu mówisz.

pomyslowy, Żeby dokręcić śruby w szybie wystarczy odsunąć plastikową ramkę (czarną) która jest na zatrzasku do tyłu. Jeśli poluzowała się cała konstrukcja to musisz ściągać podsufitkę, innaczej nie dostaniesz się do śrub mocujących do dachu.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn kwie 23, 2007 07:56

Linka jest na stałe połączona z prowadnicą i nie wiem o jakim oczku i przewlekaniu mówisz
również potwierdzam, zawsze jak widziałem wystawiona na sprzedaż samą prowadnice przestrzegałem przed brakiem linki, teraz macie dowód.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » wt kwie 24, 2007 13:05

adas01 pisze:złożyłem, silnik reaguje na komendy odsuwania szybra do tyłu, wraca, po uchyleniu szyby imbusem można zamknąć przy pomocy silnika - naciskając przycisk sterowania szybrem w dowolną stronę oprócz "do góry" - ale naciśnięcie przycisku "do góry" w ogóle działa - jak szyber jest odsunięty to powoduje to jego zasunięcie do pozycji "zamknięty"
w ogóle jakoś trochę dziwnie działa sterowanie, bo podczas ustawienia szybra w pozycji zamkniętej zarówno przesunięcie sterowaniem "do przodu", "do tyłu" oraz "w dół" powodują odsuwanie się szyberdachu
odpięcie na chwilę kabli i wpięcie z powrotem nic nie dało, nie ma więc mowy o jakiejś elektronicznej pamięci urządzenia
tak więc - czy silnik ma jakąś pamięć "mechaniczną" - jakiś element, który wskazuje, że to pozycja "0" itp? czy może kable są pozamieniane i przez to sterowanie szaleje? choć cała wiązka i wtyczki wyglądają na oryginały.
rozwiązanie
wystarczyło wykręcić silnik i przyciskiem zmusić go do powrotu w pozycję "0" - ponieważ jakimś cudem się przestawił i gdy był zamknięty, to tak naprawdę silnik miał zapamiętaną pozycję max uchylenia.. cała robota to 3 minuty


był mk3, jest prawie mk4

grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » wt kwie 24, 2007 14:59

panowie a jak poznac ze prowadnica jest pęknieta??
moze ma ktos jakies foto??


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » wt kwie 24, 2007 20:42

koledzy ja częsciowo z problemem szybra sie uporałem, naprawiłem lewą prowadnice metodą blaszki która zamocowana na lince zabiera prowadnice i pracuje dobrze ale wynikł inny problem, mianowicie (patrz zdjęcie,nie moje ale zapożyczone) zaczep nr 1 który nachodzi na prowadnice nr2 i sie zazębia wyskakuje po powrocie do pozycji zamkniętego szybra, jest założona ilozacja termo, 3 wartswy, a i tak wyskakuje i efektem lewa strona w połowie drogi do zamknięcia zaczyna sie uchylać a prawa sie zamyka i szyba sie "skosuje". Po przeczytaniu całego tematu dowiedziałem sie że może tak sie dziać kiedy nie ma szyby założonej, ale czy nie powinno to chodzic nawet bez szyby?

Obrazek



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » czw kwie 26, 2007 12:25

untaztood, untaztood, untaztood, czesc
a jaka grubosc tej ilzolacji nalezy nalozyc (z tego co zrozumiałem to dales 2 warstwy??)



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw kwie 26, 2007 18:29

grubość jest chyba standardowa tej izolacji, pytaj w sklepach elektro, przed skurczeniem ma chyba 1cm średnicy.
ja to troche ulepszyłem, było już gdzieś w poradach, dałem większe kółeczko w miejsce tego czarnego małego co jest na końcu zaczepu (na zdjęciu nr 3). kółko sie nie kręci a jedynie suwa po stelażu, ale ten zaczep co wchodzi na prowadnice podniósł sie jakieś pół cm i to wystarczyło by swobodnie nie blokowało i nie zrywało linek(prowadnic) a w moim wypadku nie wypinało sie podczas powrotu szybra. Polexdze troche i sprawdze czy zdało egz. Grunt to dobre smarowanie!!!

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 96 gości