Korektor siły hamowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Korektor siły hamowania

Post autor: acti » pt kwie 20, 2007 17:01

Witam !

Chcę ostatecznie wyjaśnić nurtujący mnie od jakiegoś czasu problem. Czy MK III w wersji CL, silnik 1.4 ABD posiadały korektor siły hamowania ? Dodam, że u mnie go nie ma, ba podejrzewam, że nie było go od nowości. Nigdzie nie mogę znależć informacji na ten temat :-s



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt kwie 20, 2007 17:39

tak posiadały

[ Dodano: 20 Kwi 2007 17:42 ]
to ze go nie masz to nic nie znaczy , wystarczy jak komuś lał i go wyrzucił , zobacz czy masz na belce uchwyt pod niego , ale bywa i tak ze jak ktos nie moze go odkręcic to po prostu ucina całe mocowanie razem z korektorem



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt kwie 20, 2007 17:55

Na belce nie ma żadnego uchwytu od korektora, żadnych dziur itp. Z tego co wiem to do korektora dochodzą przewody hamulcowe, więc ktoś wywalając go musiał póżniej połaczyć jakoś te przewody, a u mnie wszystko wygląda na oryginał.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 20, 2007 18:52

z którego roku masz auto??

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 18:54 ]
tak czy inaczej teraz to sprawdziłem bez znaczenia z którego roku z ABS lub nie musiałeś miec korektor hamowania seryjnie on wystepuje



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt kwie 20, 2007 18:58

Auto z 1992 bez ABS. Po korektorze siły hamowania nie ma nawet najmniejszego śladu :wink:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 20, 2007 19:02

Obrazek
Obrazek



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt kwie 20, 2007 19:02

Jestem na 100% pewien że nic nie było tam kombinowane, bo przecież byłyby jakieś ślady ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 20, 2007 19:03

acti pisze:bo przecież byłyby jakieś ślady ?
a jak ktoś wymieniał belke to sladów nie bedzie bo na belce jest tylko zamontowana spręzyna



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt kwie 20, 2007 19:07

Mam taką samą książeczkę :wink: , ale z tego nic nie wynika. Z tego co w niej wyczytałem to korektor jest na 100% w przypadku hamulcy z ABSem, ale w przypadku zwykłego układu to nie dokońca jest to jednoznaczne.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 20, 2007 19:07

jak możesz zrób fotki jak ida przewody hamulcowe w tyle u ciebie

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 19:08 ]
acti pisze:ale w przypadku zwykłego układu
z silnikami ABD - aam - abs występuje korektor

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 19:10 ]
HAMULCE
Hamulce, rodzaj: dwuobwodowe z podziałem diagonalnym
Hamulce przednie, typ: tarczowe, Girling lub VW Mk. II
Tarcza hamulcowa, średnica zewn.: 239 mm
- grubość: 12,0 mm (min. 10,0)
Dopuszczalne bicie tarczy: 0,03 mm
Grubość okładzin ciernych: 14,0 mm (min. 7,0)
Hamulce tylne, typ: bębnowe Girling, z samoregulacją szczęk
Bęben hamulcowy, średnica: 200 mm (maks. 201)
Grubość okładzin ciernych: 5,0 mm (min. 2,0)
Korektor hamowania: sterowany obciążeniem osi tylnej



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt kwie 20, 2007 19:11

Kurczę nie mam aparatu cyfrowego, bo z chęcią zrobiłbym fotkę. Przewody hamulcowe (metalowe) idą bezpośrednio po belce aż do cylinderków, wszystko na fabrycznych plastkowych uchwytach, nie dopatrzyłem się tam jakiejkolwiek najdrobniejszej nawet ingerencji w układ.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 20, 2007 19:17

dosłownie wszystko na temat golfa z tym silnikiem przyda ci sie to !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SILNIK: benzynowy
Typ: ABD
Pojemność: 1391 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka: 75 x 78,7 mm
Moc maksymalna: 44 kW/60 KM
- przy obrotach: 5200 obr/min
Moment maksymalny: 107 Nm
- przy obrotach: 2800-3200 obr/min
Stopień sprężania: 9,2
Ciśnienie sprężania: 1,0-1,5 MPa (min. 0,7)

CYLINDRY (wymiary w mm)
Średnica cylindra: 75,01 (+0,08)
- nadwymiarowa: +0,25/0,50/0,75
Tłok, średnica nominalna: 74,985 (±0,04)
- średnica nadwymiarowa: +0,25/0,50/0,75
- miejsce pomiaru: 90ˇ do osi sworznia, 10 mm od dolnej krawędzi płaszcza
- maksymalne zużycie tłoka: 0,04 na średnicy
Luz tłok-cylinder: 0,03 (maks. 0,07)
Luz zamków pierścieni tłokowych:
- górny: 0,20Đ0,50
- środkowy: 0,30Đ0,60
- dolny: 0,25Đ0,50
- dopuszczalny: 1,0
Luz pierścieni w tłoku:
- górny: 0,04Đ0,08
- środkowy/dolny: 0,02Đ0,06
- dopuszczalny: 0,15
Sworzeń tłokowy:
- temperatura tłoka podczas montażu: 60ˇC
Luz osiowy korbowodu na wale: 0,05Đ0,31 (maks. 0,40)

WAŁ KORBOWY (wymiary w mm)
Średnica czopów głównych: 54,00 (-0,022...-0,042)
- podwymiarowa: 0,25/0,50/0,75
Średnica czopów korbowych: 42,00 (-0,30...-0,045)
- podwymiarowa: 0,25/0,50/0,75
Luz panewek głównych: 0,03Đ0,08 (maks. 0,17)
Luz panewek korbowych: 0,03Đ0,076 (maks. 0,095)
Luz osiowy wału korbowego: 0,07Đ0,18 (maks. 0,20)
Owalność czopów: maks. 0,03

GŁOWICA (wymiary w mm)
Dopuszczalna niepłaskość: 0,1
Min. wysokość głowicy po planowaniu: 135,60
Gniazda zaworów: ssącego wydechowego
- średnica: 34,8 27,8
- pochylenie przylgni: 45ˇ 45ˇ
- korekcja górna/dolna: 30ˇ/60ˇ 30ˇ/0
- szerokość przylgni, maks.: 2,2 2,2
Prowadnice zaworów:
- dopuszczalny luz trzonka zaworu*: 1,0 1,3
- średnica wewnętrzna: 8,013-8,035 8,013-8,035
- montaż: głowica zimna, montaż od strony wałka rozrządu,
do styku kołnierza z powierzchnią głowicy
Zawory:
- średnica grzybka: 36,0 29,0

- średnica trzonka: 7,96Đ7,97 7,94Đ7,95
- długość: 99,3 99,1
- odległość końca trzonka od pow.: 33,8 34,1
- pochylenie przylgni: 45ˇ 45ˇ
- szerokość przylgni: maks. 3,5 3,5
- wystawanie z głowicy: 35,8 36,1
*) mierzony czujnikiem przy grzybku

ROZRZĄD (wymiary w mm)
Luz zaworów: popychacze hydrauliczne
Skok jałowy popychaczy hydr.: maks. 0,1
Wałek rozrządu:
- luz osiowy wałka rozrządu: maks. 0,15
- luz promieniowy: maks. 0,1
- owalizacja czopów: maks. 0,01
- oznaczenie wałka: AH
Otwieranie zaworu ssącego: 5ˇ po ZZ
- kontrola przy wzniesieniu zaworu 1 mm
i luzie teoret. 0 mm
Rodzaj napędu rozrządu: pasek zębaty z napinaczem mimośrodowym, ustawianym ręcznie; napięcie paska prawidłowe, jeżeli daje się skręcić o kąt 90ˇ palcami w połowie odcinka zaznaczonego strzałką na rysunku
Typ paska zębatego: Pirelli Isoran 121Rx180 lub Gates 5311
- wymiana: co 100 000 km
Ustawienie rozrządu (rys):

SMAROWANIE
Ciśnienie oleju (temp. oleju 80ˇC)
- przy 2000 obr/min: 0,2 MPa
- min./maks.: 0,1/0,7 MPa
Pompa oleju
- luz międzyzębny: 0,05 mm (maks. 0,2)
- luz koło zębate-pokrywa: maks. 0,15
- łańcuch napędu: 22 ogniwa, naciąg 1,5-2,5 mm
pod naciskiem palca w połowie długości
Filtr oleju, typ: Filtron OP526 (do 07.92) lub OP616 (od 08.92), Sędziszów PP-4.6.3 (do 07.92) lub PP-3.6.3 (od 08.92)

CHŁODZENIE
Termostat:
- początek otwarcia: 84ˇC
- pełne otwarcie: 98ˇC
- skok zaworu: 7,0 mm
Wyłącznik wentylatora
- włączenie 1 st./2 st.: 92Đ97/99Đ105ˇC
- wyłączenie 1 st./2 st.: 84Đ91/91Đ98ˇC
Spuszczanie płynu: otworzyć zawór nagrzewnicy na tablicy rozdzielczej, odłączyć dolny przewód gumowy od chłodnicy
Odpowietrzanie: podczas nagrzewania silnika, aż włączy się wentylator (kiedy silnik nagrzany, poziom powinien nieco przekraczać znak MAX, natomiast przy silniku zimnym zawierać się między MAX i MIN)

ZASILANIE
Typ zasilania: wtrysk jednopunktowy Mono-Motronic Bosch
Pompa paliwa:
- wydatek (12 V): 1,25 dm3/min
- ciśnienie tłoczenia: 120 kPa
Ciśnienie paliwa regulowane: 80Đ120 kPa
Czujniki temperatury powietrza i płynu chłodzącego rezystancja:
- w temperaturze 0ˇC: 5500±700 W
- w temperaturze 20ˇC: 2500±500 W
- w temperaturze 50ˇC: 800±100 W
- w temperaturze 100ˇC: 200±25 W
Czujnik położenia przepustnicy, rezystancja między
- stykami 1 - 5: 520Đ1300 W
- stykami 1 - 2: 600Đ3100 W
(zmienna do 1/4 otwarcia przepustnicy, potem stała)
- stykami 1 - 4: 600Đ6600 W (stała)
Regulator biegu jałowego, rezystancja między:
- stykami 1 - 2: 4Đ200 W
- stykami 3 - 4: maks. 1 W (przepustnica zamknięta)
Ą (przepustnica otwarta)
Wyłącznik biegu jałowego, szczelina: 0,4Đ0,6 mm
Wtryskiwacz, rezystancja w 20±5ˇC: 1,2Đ1,6 W
Obroty biegu jałowego: 800 ± 50 obr/min
Zawartość CO: 0,2Đ1,5% (mierzone przed katalizatorem lub silnik
bez katalizatora, 0,5% za katalizatorem)
Filtr powietrza, typ:
- do nr nadwozia 600000: Filtron AR201, Sędziszów WA50-260/1
- od nr nadwozia 600001: Filtron AP063, Sędziszów WA50-550
- okres wymiany: co 30 000 km lub co 2 lata
Filtr paliwa, typ: Filtron PS 836, Sędziszów FWP-06.1
- okres wymiany: co 20 000 km

ZAPŁON
Kolejność zapłonu: 1 - 3 - 4 - 2
Wyprzedzenie zapłonu: 3Đ7ˇ (regulowane)
Rozdzielacz zapłonu, typ: Bosch 0 237 521 050
(bezstykowy z czujnikiem Halla)
Cewka zapłonowa, typ: Bosch 0 221 601 003
- rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0,5Đ0,7 W
- rezystancja uzwojenia wtórnego: 3Đ4 kW
Świece zapłonowe: Bosch W8DTC, Iskra FE55PTS
- odstęp elektrod: 0,7Đ0,9 mm
- wymiana: co 15 000 km

SPRZĘGŁO
Średnica tarczy zewn.: 190 mm
Typ tarczy: 190 VTPB
Trzpień do centrowania tarczy: o średnicy 14,9 mm
Skok jałowy pedału sprzęgła: regulacja automatyczna

SKRZYNIA BIEGÓW
Typ: mechaniczna, 4- lub 5-biegowa
Oznaczenie: 084 APY (4-biegowa), 085 CCK (5-biegowa)
Kontrola poziomu oleju: korek do kontroli przy wyjściu półosi lewej

GEOMETRIA KÓŁ
Warunki pomiaru: pojazd nie obciążony, gotowy do drogi
Zbieżność kół przednich: 0 ± 10Ő (0 ± 1 mm)
- sposób regulacji: przy końcówce prawego drążka kierowniczego
Pochylenie kół przednich: -30 ± 20Ő
- dopuszczalna różnica prawe/lewe: 30Ő
- sposób regulacji: przy obejmie zwrotnicy
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 1ˇ45Ő±30Ő (nie regulowane)
- dopuszczalna różnica prawe/lewe: 1ˇ
Zbieżność kół tylnych: 20Ő±10Ő (nie regulowana)
Pochylenie koła tylnego: -1ˇ30Ő ±10Ő (nie regulowane)
Kąt skrętu kół
- wewnętrznego: maks. 38ˇ
- zewnętrznego: maks. 34ˇ

HAMULCE
Hamulce, rodzaj: dwuobwodowe z podziałem diagonalnym
Hamulce przednie, typ: tarczowe, Girling lub VW Mk. II
Tarcza hamulcowa, średnica zewn.: 239 mm
- grubość: 12,0 mm (min. 10,0)
Dopuszczalne bicie tarczy: 0,03 mm
Grubość okładzin ciernych: 14,0 mm (min. 7,0)
Hamulce tylne, typ: bębnowe Girling, z samoregulacją szczęk
Bęben hamulcowy, średnica: 200 mm (maks. 201)
Grubość okładzin ciernych: 5,0 mm (min. 2,0)
Korektor hamowania: sterowany obciążeniem osi tylnej

Hamulec awaryjny: regulacja nakrętką na cięgnie przy dźwigni ręcznej
Minimalna suma sił hamowania: 765 kG
Masa, d.m.c.: 1470 kg

KOŁA I OGUMIENIE
Obręcze kół: 5 1/2 Jx13
Ogumienie: 175/70 R 13 T
Ciśnienie w oponach, połowa obciążenia/pełne obciążenie:
- przód: 0,18/0,20 MPa
- tył: 0,18/0,22 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator: 175 A/36 Ah lub 220 A/45 Ah
Alternator, typ: Bosch 65 A lub Valeo
- rezystancja uzwojenia wirnika: 2,8Đ3,8 W 3,8Đ4,2 W
- rezystancja uzwojenia stojana: 0,10Đ0,11 W 0,13Đ0,15 W
- długość szczotek min. 5 min. 5
Napięcie regulowane: 12,5Đ14,5 V
Pasek klinowy, rozmiar: 6PK738, ze wspomaganiem 6PK1100
- naciąg: automatyczny napinaczem lub luzując u dołu alternator i dokręcając go (wersja ze sprężyną)
Rozrusznik, typ: Bosch 0,9 kW
Próba biegu jałowego: 40 A/11,5 V/8000 obr/min
Próba zahamowania: 200 A/9 V
Średnica komutatora: min. 33,5 mm
Długość szczotek: min. 13 mm
Luz osiowy wirnika: 0,1Đ0,3 mm
Reflektory, żarówki: 60/55 W H4
- ustawienie: 12 cm/10 m
- warunki: kierowca + zbiornik paliwa napełniony w min. 90%

MOMENTY DOKRĘCANIA
Głowica (kolejność, rys.)
1. faza: 40 Nm
2. faza: 60 Nm
3. faza: 90ˇ + 90ˇ lub 180ˇ
Koło wałka rozrządu: 80 Nm
Koło zębate wału korbowego: 90 Nm + 120ˇ
Koło pasowe wału korbowego: 20 Nm
Pokrywa stopy korbowodu: 30 Nm + 90°
Pokrywa łożysk głównych wału korbowego: 65 Nm
Pokrywa łożyska wałka rozrządu: 10 Nm śruba, 6 Nm + 90ˇ nakrętka
Koło zamachowe: 30 Nm + 90ˇ
Nakrętka czopa piasty:
- koło przednie: 265 Nm
- koło tylne: z regulacją naciągu łożyska*
*) Dokręcić nakrętkę mocno, obracając przy tym bęben; poluzować o 1/4-1/2 obrotu; dokręcić na koniec tak, aby jeszcze można było poruszyć podkładkę nakrętki ostrzem wkrętaka

ROZMIESZCZENIE NUMERÓW
Numer nadwozia: wybity na pasie podokiennym
Numer silnika: wybity na ścianie lewej kadłuba pod termostatem

POJEMNOŚCI
Zbiornik paliwa, ilość: 55 dm3
- rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa LO 91, zalecana LO 95
Miska olejowa silnika, ilość: 4,0 dm3
- rodzaj oleju: SF/SG, 15W50 lub 10W40
- okres wymiany: co 15 000 km
Układ chłodzenia, ilość: 6,3 dm3
- okres wymiany: nie przewidziano
Skrzynia biegów, ilość: 2,2 dm3 (4-bieg.), 3,1 (5-bieg.)
- rodzaj oleju skrzynia 4-biegowa: GL4 SAE80 lub G50 SAE 75W90
- rodzaj oleju skrzynia 5-biegowa: GL4 SAE75 lub G50 SAE 75W90
- okres wymiany: nie wymienia się
Układ kierowniczy ze wspomaganiem: 0,75 dm3
- rodzaj oleju: olej hydr. G 002 000 lub Dexron
Układ hamulcowy, ilość: 0,7Đ0,9 dm3
- rodzaj płynu: DOT 3 syntetyczny
- okres wymiany: co 60 000 km lub 2 lata



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt kwie 20, 2007 19:18

dziejo pisze:z silnikami ABD - aam - abs występuje korektor
Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 20, 2007 19:23

a jednak okazało się że może istniec bez korektora hamowania poniewaz zastosowana jest inna pompa hamulcowa niż w tych modelach któere sa wyposarzone w ten korektor i ABS zwracam honor :otepienie: :otepienie: :otepienie:

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 19:24 ]
acti pisze:z silnikami ABD - aam - abs występuje korektor
z tej książki ale faktycznie miałeś racje że jednoznacznie nie jest powiedziane



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 239 gości