Wymiana termostatu w 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Wymiana termostatu w 2E

Post autor: LCQ » ndz kwie 01, 2007 18:05

Jak w temacie ,posiada może ktoś dokładny opis jak zrobic w 2.0 8v 2E??jak wylać płyn chłodzacy??z którego przewodu?jeśli ktoś by miał fotki prosze o wrzucenie ,szukałem na forum ale do tego silnika sie nie doszukałem Dzięki za rade czekam
Ostatnio zmieniony czw kwie 19, 2007 16:35 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » ndz kwie 01, 2007 21:19

Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz :)



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz kwie 01, 2007 22:13

W 2E musisz odkręcić wspornik pompy wspomagania (razem z nią), żeby wyjąć termostat.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 01, 2007 22:21

I nie wyciągaj miski spod auta póki termostatu nie wyciągniesz, bo po wyciągnięciu druga część płynu z bloku wyleci. Chyba że wcześniej odłączysz dwa z trzech węży co dochodzą w okolice pompy: dolny co idzie od chłodnicy i jeszcze jeden z dwóch pozostałych. Zaopatrz sie w klucz 16-kę - potrzebny do odkręcenia jednej ze śrób pompy wspomagania


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pn kwie 02, 2007 15:36

piotrek1313 pisze:Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz :)

Obudowe czyli??chodzi ci o ten gruby przewód z płynem co wchodzi do silnika i w nim jest termostat????


Dzięki wielkie za rade



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn kwie 02, 2007 19:33

LCQ pisze:
piotrek1313 pisze:Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz :)

Obudowe czyli??chodzi ci o ten gruby przewód z płynem co wchodzi do silnika i w nim jest termostat????


Dzięki wielkie za rade
Jak cie dobrze skumalem to tak :) z przodu silnika, na dole, od strony rozrzadu, wspomaganai itp, wchodzi gruby waz, rozkrecasz to i wychdzi ci termostat.

Powodzenia :pub:



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw kwie 19, 2007 06:04

piotrek1313 pisze:
LCQ pisze:
piotrek1313 pisze:Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz :)

Obudowe czyli??chodzi ci o ten gruby przewód z płynem co wchodzi do silnika i w nim jest termostat????


Dzięki wielkie za rade
Jak cie dobrze skumalem to tak :) z przodu silnika, na dole, od strony rozrzadu, wspomaganai itp, wchodzi gruby waz, rozkrecasz to i wychdzi ci termostat.

Powodzenia :pub:
Co sie okazało nie jest tak łatwo to wykonać musze wymontować alternator ,sprezarke klimy zeby sie do niego dostać(w pompie wodnej),tez tak robiliście???mam tam 2 weze nie 3!,tak na oko to z 4 h roboty czy to możliwe???

Pozdr



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw kwie 19, 2007 08:23

LCQ pisze:Co sie okazało nie jest tak łatwo to wykonać musze wymontować alternator ,sprezarke klimy zeby sie do niego dostać(w pompie wodnej),tez tak robiliście???mam tam 2 weze nie 3!,tak na oko to z 4 h roboty czy to możliwe???
alternator, nie sądzę masz na rysunku układ chłodzenia w 2E
zobacz może Ci to wyjasni
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 19, 2007 16:32

RobertP pisze:alternator, nie sądzę masz na rysunku układ chłodzenia w 2E
zobacz może Ci to wyjasni
oczywiście że ani alternatora ani sprężarki nie trzeba ruszać. Wystarczy sam wspornik pompy wspomagania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw kwie 19, 2007 18:39

RobertP pisze:
LCQ pisze:Co sie okazało nie jest tak łatwo to wykonać musze wymontować alternator ,sprezarke klimy zeby sie do niego dostać(w pompie wodnej),tez tak robiliście???mam tam 2 weze nie 3!,tak na oko to z 4 h roboty czy to możliwe???
alternator, nie sądzę masz na rysunku układ chłodzenia w 2E
zobacz może Ci to wyjasni
Obrazek

Ok dziękuje dużo mi to wyjaśniło ,

Pozdrawiam



Bartez2E
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob gru 09, 2006 18:53
Lokalizacja: KUJ-POM

Post autor: Bartez2E » czw kwie 19, 2007 19:56

wszystko tak jak wyzej napisane...

Ja niedawno zmieniałem i bez kanału jest lipa.... to pierwsze, po drugie to uważaj na oring od termostatu- ja jeden rozwaliłem bo nie widziałem ze wyskoczył i przycisnołem go obudową-przeciołem go :crazy:

a pozatym co za inż. wywyślił takie miejsce na tremostat.... :kac:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 19, 2007 20:06

Bartez2E pisze:przeciołem go
też to przerobiłem. Teraz jak to robię wkładam oring i termostat leciutko smarując w 2-3 miejsach "kropelką" żeby się trzymał i ni wypadł jak zakładam króciec.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 348 gości