[MK2] 1.6 PN Płyn pociekł spod uszczelki głowicy. OMG!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BMBL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 09:26
Lokalizacja: Radom

[MK2] 1.6 PN Płyn pociekł spod uszczelki głowicy. OMG!!

Post autor: BMBL » pn kwie 16, 2007 20:12

Witam
Zauważyłem dziś, że pociekł po bloku płyn chłodzący. Narazie niewiele ale zaczynam odkładać kase na remont. Tu nasuwa mi się pytanie: Ile to będzie kosztowało (w przybliżeniu oczywiście). :?
Ile kosztuje planowanie głowicy, uszczelka to myśle, że jakieś groszowe sprawy, filtr powietrza jest upaprany w oleju, czyli chyba pierścienie i inne takie duperele. Powiedzcie co najlepiej wyjdzie, remont tego rzempadła czy kupno używanego motoru za jakieś 4 stówy a może i mniej. A jak remont to chyba jakiś porting czy cuś co nieee :chytry: ale leciutki :grin: bo wałek od świątka 7 setek(chyba) :foch:

Pozdro600 :okej:



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn kwie 16, 2007 20:43

Co do dokładnych kosztów to cięzko powiedizec o tym decyduje machanik. Jak wszystko jest w porządku i się nie narobi to standardowa stawka a jak wynikna jakies problemy to wiadomo cena wzrasta. Jak kiedys wymieniałem tlko uszcelke i planowałem kolektor wydechowy z tym ze ruda śruby zjadla i było troche roboty to zapłaciłem 280zł u Ciebie widze ze wiekszy remonci sie szykuje uszczelniacze zaworowe zdało by sie wymienić co do pierścieni to mysle ze beda ok. Co do kupna innego uzywanego motoru to bardzo ryzykowna sprawa powniewaz nigdy nie wiesz co kupujesz. Ja bym zainwestował w stary chociaz to PN (miałem taki).......

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
BMBL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 09:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: BMBL » śr kwie 18, 2007 17:08

Najprawdopodobniej wezmę się za to sam, tylko sobie klucz dynamometryczny kupie.
Czy na i pod uszczelke zapodaje sie silikon?
Czy głowice do szlifu rozpinać?
Czy oprócz planowania głowicy i docierania zaworów wymienią mi uszczelniacze zaworowe czy muszę we własnym zakresie to zrobic?
Co moge z tą głowica zrobić jak już będzie zdjęta?? Jakieś kanały polerować czy nie? :food:

Pozdro600



McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » śr kwie 18, 2007 19:58

ja mam diesla ale ... silnik to silnik ... niedawno mi robili remont glowicy plus rozrzad i pare innych rzeczy robocizana (w tym szlifi i wymiana rozrzadu) 400 zl plus czesci (pasek i rolka rozrzadu, usczelka glowicy plus kpl. uszczelek na glowice i nowe sruby, termostat płynu ) wyszlo mnie 300 zł ...ale ja mam dostep do czesci z foty z rabatem 40% wiec w sumie ok 700 zł .... a z czesciami normalnie to ok pewnie z 800
BMBL pisze:Czy na i pod uszczelke zapodaje sie silikon?
z tego co wiem to nie naklada sie ....silikon moze ci zakleic otwory od wody i oleju
BMBL pisze:Czy głowice do szlifu rozpinać?
nie trzeba ...zawory nie przeszkadzaja ale trzeba napewno ja wymyć
BMBL pisze:Czy oprócz planowania głowicy i docierania zaworów wymienią mi uszczelniacze zaworowe czy muszę we własnym zakresie to zrobic?
jak zapłacisz to ci wymienia :)ale jak zawory wyjmiesz to bedzie juz na wierzchu ....ale co do szlifu zaworów ... trzeba to robic ? chyba ze jestes taki jak ja :) DOKŁADNY :)


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Slawek 11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Slawek 11 » śr kwie 18, 2007 21:55

Jesli masz filtr powietrza uwalony w oleju to mysle ze najzwyczajniej masz przedmuchy do skrzyni korbowej, a to oznacza ze powoli dobiega zywot tej jednostki napedowej. W tym wypadku nie warto inwestowac w ten silnik bo remont silnika cie wyniesie tyle ze kupisz mk2 do jazdy i to w niezlym stanie. Lepiej poszukac uzywanego silnika, przeciez o tej pojemnosci to sporo ich bylo. Nie wiem tylko zcy kupujac silnik na wtrysku wystarczy przelozyc stary kolektor z gaznikem czy nie podejdzie taka przekladka, jesli podejdzie to mozna calkiem mlody silnik kupic.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
BMBL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 09:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: BMBL » śr kwie 18, 2007 23:28

No to mnie pocieszyłes teraz :wink:



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw kwie 19, 2007 10:32

Hym to ze w PN jest zawalony filtr powietrza olejem to nie znaczy je jednostka jes kaput. U mnie tez filtr był zawsze zawalony od dołu olejem i jakos silnik przejchał jeszcze 60tys (potem sprzedałem ale wiem ze nadal jeździ) wystarczy sprawdzic stan uszczelniaczy zaworowych. Co do kupna silnika to jak uważasz ale nie kupuj juz PN. Warto dołożyc i kupic co na wtrysku lub zwykłym gaźniku a nie tym elektronicznym złomie, który i tak kiedyś padake odwali. Inna sprawa ze kupno silnika do tego koszt załozenia czy przerobki jesli kupisz inny to także kosztuje zakładając ze kupisz silnik w idelanym stanie...a są takie ?? i jak to sprawdzić

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
BMBL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 09:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: BMBL » sob kwie 21, 2007 19:07

Z silnika już nie cieknie, a nic nie robiłem. Dymu też nie puszcza. Naprawiło sie :goof: ? Jeśli już mi przyjdzie robić taki mały remoncik to zrobie to sam, więc jakies 2 setki zostaną w kielni.
Tylko muszę jakiś klucz dynamometryczny zanabyć...



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob kwie 21, 2007 19:18

BMBL pisze:Czy oprócz planowania głowicy i docierania zaworów wymienią mi uszczelniacze zaworowe czy muszę we własnym zakresie to zrobic?
Co moge z tą głowica zrobić jak już będzie zdjęta??
właśnie wymienić uszczelniacze oraz sprawdzić szklanki (popychacze zaworów)
ewentualnie wymienić, koszt ok 25-35zł za 1szt.
BMBL pisze:Jeśli już mi przyjdzie robić taki mały remoncik to zrobie to sam, więc jakies 2 setki zostaną w kielni.
Tylko muszę jakiś klucz dynamometryczny zanabyć...
to te dwie setki przeznacz na klucz dynamometryczny kótry ma zakres od ok.10Nm do 150NM
i dasz rade jak coś to pytaj na forum


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
BMBL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 09:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: BMBL » pn kwie 23, 2007 20:37

No i masz zaczęło sie :D Płynu ubyło 2cm. :chytry: i znów plamka na boku bloku :grin: Już zamawiam klucz na allegro za 99zeta i ustawiam sie na ten długi weekend w garażu :D Jeszcze tylko cza knige wydruczyć i adzia :satan: I na dokładke rozładowałem dziś aku bo świateł zapomniałem wyłączyć :goof:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości