[passat] Wymiana poduszek silnika.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[passat] Wymiana poduszek silnika.
Witam, muszę wymienić poduszki pod silnikiem i mam pytanie, w jaki bezpieczny sposób podnieść silnik, żeby go nie uszkodzić, a żeby można było wymienić poduchy? silnik ułożony jest na dwóch poduszkach po bokach, jednym mocowaniu z przodu oraz na poduszce skrzyni biegów, a ja muszę wymienić tylko te dwie po bokach. Pozdro
Boczna poducha silnika - podpieram silnik "żabą" na dużym drewnianym klocku (kawał grubej dechy 25x20 cm) pod miskę olejową, żeby nie pogiąć michy.
Poduszka skrzyni - "żaba" plus gumowa nakładka na podporze i chwytam pod obudowę sprzęgła.
I było ok. Idealnie to byłoby podwiesić silnik od góry.
Przed podparciem lekko poluzuj śruby (o pół-jeden obrót). Nie ma cyba sensu wykręcać samej poduchy, bo ciężko ją samą wyjąć, rozkręcałem od razu i poduchę, i wsporniki i wyciągałem po kawałku, montaż - wkładasz kawałek po kawałku na miejsce i dopiero skręcasz. Boczną poduchę silnika trzeba wyjąć od razu z jarzmem (do góy, po zdjęciu rury łączącej filtr powietrza z wtryskiem), wyciągasz razem, potem dopiero rozkręcasz (tzn. rozkręcasz śrubę przechodzącą przez poduchę i jarzmo), składasz jarzmo z nową poduchą, skręcasz na sicher i pakujesz to w całości do środka, wkładasz wsporniki i skręcasz. Inaczej brakowało miejsca. Do przykręcenia aluminiowego wspornika przyda się jak najdłuższy klucz 13 (płaski/oczkowy/oczkowy odginany) Paskudne jest dojście do tylnej dolnej śruby wspornika skrzyni. (passat 1991, 1.8 benzyna)
Poduszka skrzyni - "żaba" plus gumowa nakładka na podporze i chwytam pod obudowę sprzęgła.
I było ok. Idealnie to byłoby podwiesić silnik od góry.
Przed podparciem lekko poluzuj śruby (o pół-jeden obrót). Nie ma cyba sensu wykręcać samej poduchy, bo ciężko ją samą wyjąć, rozkręcałem od razu i poduchę, i wsporniki i wyciągałem po kawałku, montaż - wkładasz kawałek po kawałku na miejsce i dopiero skręcasz. Boczną poduchę silnika trzeba wyjąć od razu z jarzmem (do góy, po zdjęciu rury łączącej filtr powietrza z wtryskiem), wyciągasz razem, potem dopiero rozkręcasz (tzn. rozkręcasz śrubę przechodzącą przez poduchę i jarzmo), składasz jarzmo z nową poduchą, skręcasz na sicher i pakujesz to w całości do środka, wkładasz wsporniki i skręcasz. Inaczej brakowało miejsca. Do przykręcenia aluminiowego wspornika przyda się jak najdłuższy klucz 13 (płaski/oczkowy/oczkowy odginany) Paskudne jest dojście do tylnej dolnej śruby wspornika skrzyni. (passat 1991, 1.8 benzyna)
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 550 gości