Problem z przekładnią kierowniczą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: W3reWolf » wt kwie 17, 2007 18:05

Witam

Proszę was powiedzcie krok, po kroku jak trzeba sie zabrać za wyjmowania przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. Ponieważ już coś zacząłem ją wyjmować, można nią poruszać, ale w chwili obecnej nie wiem, co jeszcze trzeba odkręcić, żeby ją wyjąć, słyszałem, że trzeba belkę opuścić, ale jak i co najważniejsze w którą stronę tą przekładnię wyciągać.
Silnik 1Z, jeśli to komuś pomoże.
Powód wyjmowania: stuki, ale nie na drążku, tylko właśnie w samej przekładni, a chciało się kilka groszy zaoszczędzić na wyciąganiu przekładni.

Proszę was pomóżcie.
Pozdro, Marek "W3reWolf"



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt kwie 17, 2007 18:16

cierpliwości zaraz dostaniesz instrukcję !

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 18:22 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » wt kwie 17, 2007 18:43

A tak bardziej praktycznie, nie książkowo.

Proszę, bo jestem normalnie załamany.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt kwie 17, 2007 18:50

na rys 5.4 masz mocowanie tej przekładni temu się musisz przyglądnąć bliżej



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » wt kwie 17, 2007 19:23

Te śruby mam już odkręcone, przekładnią mogę poruszać w lewo i w prawo, ale jakoś mam za mało przestrzeni, żeby ją wyjąć, oraz w którą stronę kierować się z przekładnią, w lewo, czy w prawo?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt kwie 17, 2007 19:36

meteoda prób i błedów musi wyjść !!!!!!chetnie bym ci pomógł



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » wt kwie 17, 2007 19:45

Jeszcze takie pytanie, czy mam odkręcić wszystkie śruby od poprzeczki silnika, do której jest przykręcona przekładnia?
Bo póki co, to mam tylko te z przodu.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt kwie 17, 2007 19:50

W3reWolf pisze:Bo póki co, to mam tylko te z przodu.
wszystkie



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » wt kwie 17, 2007 19:54

Czyli te od stabilizatora oraz od tej tulei metalowo-gumowej też?
No z tym mogą być problemy, bo śruby od tej tulei nie idzie odkręcić, siły brak do niej, a nie chce się przypadkiem ukręcić tej śruby.


/edit
Jak mi się już uda wyjąć ta przekładnię, to co radzicie, dorobić tuleję w przekładni, czy tez wstawić jakąś używkę.

Przekładnia nie przecieka, jedynie ma trochę dziwne zachowanie przy powrocie ze skrętu, przy skręceniu w prawo dość szybko kierownica wraca na środek (koła wyprostowane), po skręceniu w lewo kierownica już tak dobrze nie wraca.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt kwie 17, 2007 20:41

W3reWolf pisze:już tak dobrze nie wraca.
ha to wcale nie musi byc wina przekładni



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » wt kwie 17, 2007 20:46

Dobra, spoko
i tak powód wyjmowania jest spowodowany stukami w przekładni,
słyszalne w szczególności na "polnej" drodze przejeżdżając powoli przez większą dziurę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 17, 2007 21:01

A jak masz stuki na przegubach kolumny kierowniczej? Nie za bardzo się śpieszysz?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » pn kwie 30, 2007 20:25

Na kanale było szarpane za drążki kierownicze i właśnie wtedy dźwięk wydobywał się z przekładni.

No i niestety nie dało rady wyciągnąć przekładni.
Powód: śruba mocująca belkę, gdzie również umocowana jest tuleja metalowo-gumowa wahacza prawego. Nie dało jej się odkręcić. A strach był, żeby jej nie ukręcić.
Macie jakieś rady jak ją (śrubę) ruszyć?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości