Jakie amory na przod do MK3.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Jakie amory na przod do MK3.

Post autor: arkop » pn kwie 11, 2005 20:07

I prosze nie pisac ze ten temat byl bo wiem ale nic z niech ciekawego nie wyczytalem........Wiec przypnijmy go i podsumujmy.
Mamy wiec dawa rodzaje olejowe i gazowo -olejowe.,podobno do zwyklej z=jazdy i na polskie drogi to tylko olejowe..
Druga sprawa co razem z amorami wymienic ja stwierdzilem ze u gory jest taka gum na kolumnie z tuleja koszt ok 30 zł.
Trzecia jaka firma jets ich mnostwo.
Bilstein,SACHS,Monroe,Kayaba,NK,MAGNETI MARELLI i wiele innych wiec co ???



Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: arkop » pn kwie 11, 2005 20:12

aha i odrazu moze mi powiecie czy ciezko sie wymienia z przodu je czy trzeba jechac do warsztatu dzieki papa moze jakies fotki jak nie to ja jutro zrobie :bigok:



Awatar użytkownika
Kuntekinte
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
Kontakt:

Post autor: Kuntekinte » pn kwie 11, 2005 22:12

Witam ,nie cały tydzień wymieniałem amor. z przodu.trochę się na latałem po sklepach i po sieci.różnie mi podpowiadali.przeanalizowałem i kupiłem biorąc pod uwagę koszty i markę olejowe Bilsteina do tego odboje i osłony.wyszło mnie 268zł .amortyzatory 124 za sztukę i 20 zł za komplet odbojów i osłon.Co do wymiany to wymieniałem w warsztacie gdyż musiałem mięć gwarancje podbita przez zarejestrowany warsztat.robocizna mnie kosztował 80 za wyminę(40 za sztukę)i 50 za ustawienie zbieżności.


Squad nocne mary :satan:

Diamond78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 22:58
Lokalizacja: Głuszyca

Post autor: Diamond78 » czw kwie 14, 2005 21:50

Ja kupowałem amorki AL-KO po 140 zł/szt. na przód + 45 zł/komplet odbojników. Amorki olejowe. Wymiana jest prosta tylko musisz mieć ściągacze do sprężyn. Pozdrawiam



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pt kwie 15, 2005 08:19

i o geometrii przodu nie zapomnieć po wymianie. Większość gwarancji wymaga podbicia montażu przez warsztat (na pewno Kayaba, Sachs, Gabriel).
Tych sprężyn to się wcale tak lekko nie ściska ale jak masz jakiś warsztacik w garażu i podnośnik.....



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pt kwie 15, 2005 18:06

Z wyminą nie ma problemu bedziesz miał 3 sruby na dole 2 mocujące amor i jedna od przewodu na górze jest jedna śruba Fifma to najlepiej z niedrogich NK niemieckie oczywiście olejowe ze wzgledu na nasze drogi terenowe.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: arkop » sob kwie 16, 2005 07:58

zalorzylem Bilistein gazowe B4 podobno nie do zajechania !!! siedzialem z tydzien na necei i szuklaem co by tu zalorzyc



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » sob kwie 16, 2005 08:34

ja sam wymienilem 4 sprezyny i amorki bez sciagaczy lecz potrzebowalem 2 kolegów :) jeden dociskalmnie za barki jak wciskalem sprezyne (przod) a drugi przyłapał nakretke i sie udało. Dodam ze sprezyny zakładalem sportowe obnizajace o 3cm. do złozenia tylu potrzebowalem juz tylko jednego kolegi.przed wymiana zajrzyj czy masz dobre odboje i osłony. zeby nie tracic czasu na jazde do sklepu. ja za odboje dałem przód 80zl tył 85zl. amorki + sprezyny 720zł no i geometria kół 100.


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

kazuk

Post autor: kazuk » sob kwie 16, 2005 09:46

michas28 pisze:ja sam wymienilem 4 sprezyny i amorki bez sciagaczy lecz potrzebowalem 2 kolegów :) jeden dociskalmnie za barki jak wciskalem sprezyne (przod) a drugi przyłapał nakretke i sie udało. Dodam ze sprezyny zakładalem sportowe obnizajace o 3cm. do złozenia tylu potrzebowalem juz tylko jednego kolegi.przed wymiana zajrzyj czy masz dobre odboje i osłony. zeby nie tracic czasu na jazde do sklepu. ja za odboje dałem przód 80zl tył 85zl. amorki + sprezyny 720zł no i geometria kół 100.
chyba masz barczystych kolegów :satan:
a tak nawiasem to radze nie próbowac tej metody przy ściąganiu bo można sobie krzywde zrobić a rechabilitacja bedzie bardziej kosztowna niz wymiana w warsztacie



Awatar użytkownika
Kuntekinte
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
Kontakt:

Post autor: Kuntekinte » sob kwie 16, 2005 10:21

arkop pisze:zalorzylem Bilistein gazowe B4 podobno nie do zajechania !!! siedzialem z tydzien na necei i szuklaem co by tu zalorzyc

Załozyłes te same co ja .ide dałes jesli wolno.


Squad nocne mary :satan:

Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: arkop » sob kwie 16, 2005 22:19

ty z tego co wyczytalem zalorzyles olejowe a ja nie mam olejowych tylko gazowe a dalem malo bo goscie sie machneli mieli mi zalorzyc olejowe a zalorzyli gazowe 140 zł/szt. + poduszki 40zł/szt. (FEBI) +50 zł geometria



Awatar użytkownika
Kuntekinte
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
Kontakt:

Post autor: Kuntekinte » sob kwie 16, 2005 22:51

arkop pisze:ty z tego co wyczytalem zalorzyles olejowe a ja nie mam olejowych tylko gazowe a dalem malo bo goscie sie machneli mieli mi zalorzyc olejowe a zalorzyli gazowe 140 zł/szt. + poduszki 40zł/szt. (FEBI) +50 zł geometria

no tak teraz ja sie machnelem :helm:


Squad nocne mary :satan:

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » ndz kwie 17, 2005 08:37

michas28 pisze:ja sam wymienilem 4 sprezyny i amorki bez sciagaczy lecz potrzebowalem 2 kolegów :) jeden dociskalmnie za barki jak wciskalem sprezyne (przod) a drugi przyłapał nakretke i sie udało. Dodam ze sprezyny zakładalem sportowe obnizajace o 3cm. do złozenia tylu potrzebowalem juz tylko jednego kolegi.przed wymiana zajrzyj czy masz dobre odboje i osłony. zeby nie tracic czasu na jazde do sklepu. ja za odboje dałem przód 80zl tył 85zl. amorki + sprezyny 720zł no i geometria kół 100.
Tej metody nie radze poza tym sprężynki sportowe są sporo krutsze od normalnych i dlatego łatwo je zamontować bez scisków. Do normalnych zaprakło by ci nawet 3 kolesi i nic byś nie zdziała.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: arkop » ndz kwie 17, 2005 09:06

ale te sciagaczne mozna wszedzie kupic ... a jak nie to samemu zrobic dluga śruba + spawarka + nakrętki i do roboboty.Ja zrobilem sobie sam. :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 525 gości