Chłodzenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sad-dreamer

Chłodzenie

Post autor: sad-dreamer » pt wrz 03, 2004 01:11

Hej
Przy jakiej temperaturze powinien włanczać się wentylator. Lub inaczej...dokąd wskazówka dojdzie na wskaźniku temperatury zanim on się włączy...bo jeszcze nie słyszałem aby u mnie chodził wiatrak. A wskazówka dochodzi mi przynajmniej jak dotąd do połowy wskaźnika.
Dzięki z góry za odpowiedzi.



bartm
root
root
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 20:51
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: bartm » pt wrz 03, 2004 01:13

u mnie sie wlacza jak dochodzi do 5/8 wskaznika :) (tak na oko :) )



sad-dreamer

Post autor: sad-dreamer » pt wrz 03, 2004 01:14

Czyli ponad połowę ma się rozumieć ::D



Awatar użytkownika
hasek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn sie 30, 2004 00:18
Lokalizacja: bYdGoSzCz
Kontakt:

Post autor: hasek » pt wrz 03, 2004 01:40

u mnie na poczatku tez myslalem ze nie chodzi a teraz to slychac go ze hej :kac: silniczek jest na umarciu a niestety raczej ciezko zeby go rozebrac i zmienic lozyska czy kij wie co tam jest
a tak poza tym wskazowka u mnie nie dochodzi max do polowy wskaznika, w tych granicach tez wlacza sie wiatrak



bartm
root
root
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 20:51
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: bartm » pt wrz 03, 2004 01:41

sad-dreamer pisze:Czyli ponad połowę ma się rozumieć ::D
no 5/8 to wiecej niz polowa ;]



jacek23chorzow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 23, 2006 00:57
Lokalizacja: CHORZOW
Kontakt:

Post autor: jacek23chorzow » pt mar 03, 2006 23:15

czesc teraz w zime to ciezko o wlaczenie wentylatora.wlacza sie dopiero przy temperaturze
85 do 90 stopni



fibolek

Post autor: fibolek » sob mar 04, 2006 14:07

Panowie z tym stwierdzeniem ile ma być na blacie żebya wiatrak pracował to jest różnie ja ostatnio zauważyłem że jak mija tak 3/4 to zaczyna chodzić a jak w tym momencie dam po garach to załącza się drugi bieg.To wszystko zależy od warunków tzn czy auto jedzie czy stoi czy ma się stożek czy wkładke czy zwykły filtr jak również w jakim stanie jest silnik oraz osprzęt.Ktoś pewnie napisze co ma filtr powietrza do chłodzenia a no ma i to wiele.



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » sob mar 04, 2006 14:22

U mnie włącza sie przy temp. 110 C. ale chyba mam zepsuty włącznik temiczny i bede go wymieniał.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 04, 2006 14:30

Obrazek

pierwsza predkosc wiatraka wlacza sie przy 95 st tempo płynu chłodniczego a druga przy 105 ... pozdro
aha nie ma co sie sugerowac wskazaniem wskaźnika na desce bo to tylko wskaźnik :jezor: moze byc zepsuty albo świrowac



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob mar 04, 2006 14:55

fibolek pisze:Panowie z tym stwierdzeniem ile ma być na blacie żebya wiatrak pracował to jest różnie ja ostatnio zauważyłem że jak mija tak 3/4 to zaczyna chodzić a jak w tym momencie dam po garach to załącza się drugi bieg.To wszystko zależy od warunków tzn czy auto jedzie czy stoi czy ma się stożek czy wkładke czy zwykły filtr jak również w jakim stanie jest silnik oraz osprzęt.Ktoś pewnie napisze co ma filtr powietrza do chłodzenia a no ma i to wiele.
fibolek, to chyba niezupełnie tak. Wiatrak włącza się zależnie od temperatury. Sugerowanie się tym co pokazuje wskaźnik rzecyzwiście nie ma sensu. Wkaźnik może przekłamywać-może sam być niedokładny, albo czujnik. Włączenie wiatraka zależy od wyłącznika termicznego w chłodnicy,jego dokładności i sprawności.Wskaźnik i czujnik temperatury płynu nie mają z tym nic wspólnego - może ich nawet nie być.



fibolek

Post autor: fibolek » sob mar 04, 2006 15:02

No masz rację bodzio_j z tym że on popraw mnie jesli się mylę mirzy czujnikiem w chłodnicy(na dole) czyli jest to 1-wszy sympton włączenia wiatraka.I jeżeli stoimy to wiadomo że powietrze wpływajace w chłodnice nie będzie miało pędu a co tym idzie wiatrak szybciej się włączy.
A druga sprawa po co są czujniki temperatury skoro z tego co piszesz mogło by ich nie być?
Bo jeden jest w głowicy drugi w (podobno) gaźniku i nie wiem gdzie tam jeszcze jest.
A filtr powietrza ma dużo (wiem po sobie) bo jeśli jest kupowaty to np przy instalce LPG bierze więcej gazu i wytwarza się przez to większa temperatura silnika (grzanie oleju).Bo moze głupoty piszę ale im więcej gazu tym większe spalanie i tym bogatsza mieszanka no i temperatura.

[ Dodano: Sob Mar 04, 2006 14:10 ]
bodzio_j proszę o uświadomienie mnie w kwestii czujników temperatury.byłbym wdzięczny bo nie wiem a chciałbym wiedzieć.
pozdro



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 04, 2006 15:10

Panowie ja już odpowiedziałem na pytanie kolegi :bajer: 95 stopni plynu chlodniczego i wlacza sie pierwsza predkosc wiatraka, termowylacznik wentylatora chlodnicy znajduje sie gdzies na duzym obiegu (nie wazne gdzie) takze najepirw musi sie otworzyc termostat zeby , temperatura w duzym odbiegu zaczela wzrastac! tyle , prosta sprawa, jak dla mnie nie ma nad czym debatowac.....pozdrawiam



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob mar 04, 2006 15:11

sad-dreamer pisze:Hej
Przy jakiej temperaturze powinien włanczać się wentylator.
Tak brzmiało pytanie. Nie wiem dokładnie, ale jest to chyba ok 95-98st.
W chłodnicy nie ma czujnika, to jest wyłącznik termiczny, on niczego nie mierzy lecz załącza wiatrak. Czujnik-ja tak mam- są dwa. Jeden podaje impuls do komputera, a drugi do wskaźnika na desce. I po to one są. Napisałem, że mogłoby ich nie być a wentyl i tak się włączy.
To czym piszesz -
fibolek pisze:A filtr powietrza ma dużo (wiem po sobie) bo jeśli jest kupowaty to np przy instalce LPG bierze więcej gazu i wytwarza się przez to większa temperatura silnika (grzanie oleju).Bo moze głupoty piszę ale im więcej gazu
tym większe spalanie i tym bogatsza mieszanka no i temperatura.
to nie dotyczy temperatury jako takiej (kiedy ma się włączać wentyl) lecz warunków kiedy tę temperaturę silnik osiągnie.



fibolek

Post autor: fibolek » sob mar 04, 2006 15:12

sas_gti masz rację ale po co śa te czujniki przy głowicy?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości