Trzęsie kierownicą podczas hamowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Woland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 24, 2007 22:11
Lokalizacja: Konin

Trzęsie kierownicą podczas hamowania

Post autor: Woland » pt kwie 13, 2007 21:25

Witam
Mam pytanie co może być przyczyną wpadania kierownicy w mocne wibracie podczas hamowania. Objawy takie pojawiły mi się od tygodnia wcześniej tego nie było. Szczególnie dokuczliwe jest to trzęsienie gdy przy prędkości 100 lub wyżej gdy rozpoczynam proces zdecydowanego hamowania cały drążek i kierownica zaczynają łopotać tak jakby zaraz miały sie urwać.
Co może byc tego przyczyną?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 13, 2007 21:26

łączniki stabilizatora do wymiany



alex77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lis 21, 2006 12:11
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: alex77 » pt kwie 13, 2007 21:30

proponuje przetoczyc tarcze hamulcowe



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 13, 2007 21:34

najpierw sprawdzić zawieszenie pózniej bawić się z tarczami osobiście to przerabiałem



Woland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 24, 2007 22:11
Lokalizacja: Konin

Post autor: Woland » pt kwie 13, 2007 22:03

Dzięki - przyjrzę sie tym łącznikom stabilizatora oby to tylko to...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 13, 2007 22:07

Jeśli już coś z zawieszeniem to jakieś tuleje na wachaczu, ale niestety raczej tarcze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » pt kwie 13, 2007 22:13

u mnie jest tak, że raz trzęsie a raz nie... podejrzewam tarcze... może to dziwne, ale jak jest sucho to nie trzęsie... jakieś szkliwo się zrobiło na klockach czy co?



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » pt kwie 13, 2007 22:33

ja bym stawiałna zawieszenie a dokładniej na zużycie amortyzatorów, może też być przyczyną


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt kwie 13, 2007 22:48

Nie wiem ale na moje oko i doświadczenie to luz w zawieszeniu a tym bardziej na stabilizatorze to raczej nic nie mają do wibrowania kierownicy podczas hamowania. Poprostu najpewniej tarcze do przetoczenia lub wymiany. A może wymieniałeś ostatnio klocki?? Bo często tak się dzieje kiedy wymieni sie klocki bez przetoczenia tarcz.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob kwie 14, 2007 09:36

palen pisze:nic nie mają do wibrowania kierownicy podczas hamowania.
maja maja
dziejo pisze:osobiście to przerabiałem
podczas hamowania ciagnie auto do przodu i w dół a jeszcze do tego jakies nierówności na drodze wymieniłem łączniki i problem zniknął więc stąd moja sugestia



Awatar użytkownika
anthrax00001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn lip 31, 2006 14:48
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: anthrax00001 » sob kwie 14, 2007 10:38

Ja miałem to samo, wymieniłem tarcze i klocki - 110 zł za wszystko razem z robota
i problem ustąpił jak ręka odjął, wreszcie czuję się bezpiecznie podczas hamowania


LPG: [img]http://images.spritmonitor.de/174008.png[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 313 gości